Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczny pojemnościowy podgrzewacz wody pod zlew

Glorus 26 Lut 2018 18:50 516 9
  • #1 26 Lut 2018 18:50
    Glorus
    Poziom 8  

    Witam będę zmieniał meble w kuchni to sobie chce wymienic bojler obecnie mam junior 5l pod zlew, tylko taka ciekawostka bo -odczytałem ze musi być założony zawór bezpieczeństwa a o dziwo w obecnym który ma 10lat takiego zaworu nie mam, dlaczego monter nie założył? a od 10lat działa prawidłowo? Pytam bo chce wymienic taki bojler na nowy i muszę dopilnować montaż teraz.

    Druga sprawa to jaki bojler warto zakupić taki 5l podumywalke? Ariston?

    0 9
  • #2 27 Lut 2018 19:20
    Szczecin62
    Poziom 17  

    Wszystko zaczyna się na wodomierzu! Jeśli nie masz zaworu zwrotnego antyskażeniowego to cały czas w zasobniku masz ciśnienie sieci czyli 2-5 bar i jest ok. Jeśli na taki zawór to woda zimna po wejściu do Twej instalacji nie ma odwrotu i ogrzewając się rozszerza się przez co niebezpiecznie wzrasta ciśnienie co może uszkodzić sam zasobnik jak i wszystkie wężyki w domu (a przynajmniej je mocna przeciążać ciśnieniem) Tyle teoria gdy instalacja była ze sztywnej stali lub miedzi. Dziś gdy mamy wiele tworzyw to one przejmują rozszerzalność wody w jakimś stopniu. Wszystko zależy od rozległości instalacji przyrosty temperatury w zasobniku, częstości poboru wody (co rozpręża wzrost ciśnienia) i pewnie można by zrobić z tego doktorat. Jak chcesz załóż zgodnie z instrukcją zawór bezpieczeństwa taki z zaworem zwrotnym co niestety przy elektrycznych podgrzewaczach jest obowiązkowe bo gdyby cofnęła się woda w sieci a Ty odkręcisz kran woda się cofnie a grzałka może przegrać zasobnik. Nie dziw się tylko jak z zaworu będzie kapać i będzie to poprawny objaw jego działania w takim układzie z zaworem zwrotnym. Po prostu zrób zgodnie z instrukcją montażu zasobnika i tyle. Pozdro

    0
  • #3 27 Lut 2018 19:33
    Glorus
    Poziom 8  

    Ok tak będę przy okazji nowy dawał i dopilnuje zaworu, tylko dziś ktoś mi powiedział ze sa bojlery z wbudowanym zaworem? Sa takie elek tak to jakie bo może bym taki po prostu zakupił ale osobiście nigdzie nie znalazłem...

    0
  • Pomocny post
    #4 27 Lut 2018 20:16
    Szczecin62
    Poziom 17  

    Nie pchaj się w wbudowany! Taki zewnętrzny jak zacznie puszczać to go wymienisz a wbudowany też wymienisz tylko, że razem z zasobnikiem.... Pozdro

    0
  • #5 28 Lut 2018 15:15
    Glorus
    Poziom 8  

    Dzieki za info, to może teraz polecisz firme ? Myślałem nad ariston ? Chce wydać tak 400-600zl

    0
  • Pomocny post
    #6 07 Mar 2018 12:59
    Szczecin62
    Poziom 17  

    Przepraszam za długie milczenie ale mrozy + awarie kotłów to mieszanka nie dająca dużo wolnego czasu. Patrz na cenę, serwisować tego nie będziesz bo jakakolwiek naprawa po gwarancji prawdopodobnie będzie nieopłacalna.
    Pozdro

    2
  • #7 10 Maj 2018 16:07
    Glorus
    Poziom 8  

    Witam, nie chce mocno obciazac instalacji elektrycznej w domu, kupic z grzalka 1.2kwh czy 2.0? Temp na poziomie ok 40c bedziw ustawiona czyli nie za wiele..

    0
  • Pomocny post
    #8 10 Maj 2018 21:46
    Szczecin62
    Poziom 17  

    Witam,
    Temperatura wody niema znaczenia (chyba, że mówimy o trwałości czyli obrastaniu grzałki kamieniem ale i tutaj ma to niewielki wpływ gdyż przy samej grzałce i tak woda osiąga temperaturę wrzenia i osadza kamień na niej). O tym czy wystarczy 1,2 czy potrzeba 2 kW przesądza ilość i częstość zużywanej wody.Myślę, że użytkownicy potrafią się dogadać i wystarczy 1,2 kW,bo 2 kW na jednej fazie to naprawdę dużo i instalacja musi być w idealnym stanie aby nie popalić wszelkich połączeń a przy okazji lokalu...
    Pozdro

    0
  • Pomocny post
    #9 11 Maj 2018 08:42
    BUCKS
    Poziom 31  

    Glorus napisał:
    nie chce mocno obciazac instalacji elektrycznej w domu, kupic z grzalka 1.2kwh czy 2.0?

    Większa moc to szybsze nagrzewanie wody, czyli większy komfort ale jak wspomniałeś automatycznie większe obciążenie dla instalacji.
    Jeśli masz instalację nową, a nie pamiętającą czasy PRL oraz z odpowiednim podziałem na kilka niezależnych obwodów to możesz rozważyć 2kW ale musisz uwzględnić specyfikę swojego mieszkania/domu i być może u Ciebie najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie akurat 1,2kW.
    Dla zobrazowania obciążenia dla Twojej instalacji to 2kW oznacza ok. 8,7A, natomiast 1,2kW to ok. 5,3A.

    Dla mnie typowym, standardowym zabezpieczenie przedlicznikowym jest 20A, co daje maksymalnie 4,6kW na jedną fazę. Jako zabezpieczenie danego obwodu z gniazdkami stosuje się bezpiecznik 16A.
    Jeśli masz osobne obwody na każde pomieszczenie to można przyjąć, że masz 16A na całą kuchnię.
    W kuchni można mieć np. lodówkę, mikrofalówkę, czajnik elektryczny, wspomniany bojler.
    Jeśli wszystkie urządzenia będą pracowały w tej samej chwili to bezpiecznik 16A może nam wyskakiwać i obwód kuchenny będzie chwilowo przeciążony dlatego ja preferuję stosowanie osobnego obwodu dla urządzeń prądożernych typu bojler elektryczny. Osobny obwód prowadzony od skrzynki z bezpiecznikami/licznikiem daje nam to, że wtedy bojler może spokojnie grzać, bo jest odseparowany od pozostałych urządzeń jak lodówka, mikrofalówka, czajnik elektryczny i jesteśmy tylko ograniczeni zabezpieczeniem przedlicznikowym, w tym przykładzie 20A.

    Z tego powodu potencjalny remont instalacji elektrycznej powinien być najpierw przemyślany i dobrze zaplanowany, aby instalacja służyła przez kilkadziesiąt lat bez konieczności robienia kolejnego remontu dlatego warto zrobić np. przyłącze dla potencjalnych bojlerów, płyty grzejnej itp., bo np. dzisiaj mamy gaz, a jutro zechcemy mieć elektrykę to wtedy wystarczy kupić odpowiednie urządzenia i je podłączyć, bo główne przewody są już w ścianie.

    0
  • #10 11 Maj 2018 09:39
    Glorus
    Poziom 8  

    Rozwialo to moje watpliwosci, biore 1.2 dziękuje!

    0