Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volkswagen - Trzęsie silnikiem 1.9 diesel, błąd pompowtryskiwacza ??

27 Lut 2018 04:02 2871 10
  • Poziom 14  
    Cześć . Czy to na wolnych obrotach czy na wysokich zrywa go . Paliwo jest, filtr nowy , troszkę jakby przewody paliwowe starawe ? Tak jakby paliwo wyciekało ?
    Pierwszy raz w życiu, robiłem test :
    VCDS-Lite Version: Release 1.2 - niestety chyba nie pełna wersja.
    I nie wiem czy to dobrze robię??
    Pokazało się :
    5 Faults Found:
    17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
    P1163 - 35-00 - Czujnik temp. paliwa
    16705 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0321 - 35-00 - Czujnik prędkości silnika
    18075 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1667 - 35-10 - Zawór pompy - Jet: Cylinder 2
    16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
    P0302 - 35-10 - Wykryto przerw zapłonu w cylindrze
    17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1570 - 35-00 - Uruchomienie silnika Zablokowane przez Immobilizer
    Po skasowaniu i ponownym uruchomieniu, został tylko błąd :
    18075
    i później pobrałem logi

    http://vaglogi.pl/log-013_023_018_4Z40t.html
    http://vaglogi.pl/log-013_004_018_i92DY.html
    http://vaglogi.pl/log-013_023_018_v417qw.html
    http://vaglogi.pl/log-018_gBejWK.html
    http://vaglogi.pl/log-023_001_018_5UvYn.html
    http://vaglogi.pl/log-004_013_018_gUGLV.html
    Do serwisu mam daleko.
    Bardzo proszę o pomoc
  • MetalWork
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Na początek zrzuć pokrywę zaworów i poodciskaj wtyczki przy pompowtryskach. Czasami użycie sprzętu diagnostycznego w pełnej wersji może zaoszczędzić sporo kasy.
  • Poziom 14  
    W tym stanie lepiej nie jechać do serwisu ?? Sprzęt nie mój a czy pokazanie w grupie 18 same 14 a w grupie 23 same zera, i to niezależnie od obrotów silnika, coś wam mówi??
  • MetalWork
  • Poziom 34  
    Mówi, że masz sprzęt w wersji demonstracyjnej, czyli bez wielu funkcji. Skoro nie czujesz się na siłach to faktycznie odstaw do warsztatu.
  • Poziom 14  
    Z warsztatem jak był było by takie proste to by był .. zrobiony. Bo to pilne. Nie wiem czy to wersja demo , ciągle się uczę . Pomiarów teraz to mogę więcej dokonać . Pokrywę ściągnę . A czy pokazanie w grupie 18 same 14 a w grupie 23 same zera, i to niezależnie od obrotów silnika, coś wam mówi??
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Pełna wersja 18075/P1667 - Valve for Pump - Jet: Cylinder 2 (N241): Electrical Malfunction
    czyli kabelki , cewka pompowtryskiwacza, sterownik silnika (najczęściej to co napisałem w poprzednich postach)


    W celach edukacyjnych:

    Blok wartości mierzonych 023 (korekta momentu czasowego wysterowania elektrycznego pompowtryskiwacza)

    średnio wartość· zadana –100 ... +100 ms (dla AZV nawet 150 ms). Jeżeli jednak silnik pracuje nieprawidłowo, to już wartości poza zakresem –60 ... +60 ms mogą być· objawem usterki.

    - Jeżeli wartość· korekty zbliża się do dolnej granicy (i wynosi np.: –75), to można podejrzewać· problem w zasilaniu paliwem. Należy wtedy sprawdzić· cały układ zasilania na podstawie „Instrukcji naprawy”.

    - Jeżeli wartość· zbliża się do górnej granicy (np.: +75), wskazuje to na zacinanie się pompowtryskiwacza lub na złą jakość· paliwa. Po stwierdzeniu zasilania prawidłowym paliwem, należy wymienić· tylko ten pompowtryskiwacz, dla którego odczytywana wartość· jest za duża. Nie wolno wymieniać· pozostałych pompowtryskiwaczy.

    Blok wartości mierzonych 018
    -powinien być status pompo-wtryskiwaczy. 0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza, przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym.

    Blok wartości mierzonych 013
    -4 bieg rozpędzać z bardzo niskich obrotów gaz na max, podgląd pomp masz do ok 1600obr. ta która nagle zwiększa odchyłkę w plusie jest do bani,

    Ciśnienie na tandem pompie ma być min 3,5 bara przy 1500 obr.
  • Poziom 14  
    przemyslw napisał:
    Blok wartości mierzonych 018
    -powinien być status pompo-wtryskiwaczy. 0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza, przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym.

    A u mnie same 14 więc uszkodzenie prawdopodobnie jak doradzałeś zaciski el. pod pokrywą.
    Niestety ściąganie pokrywy to duży problem- brak dostępu a i nie chcę by mi śniegu nawiało.
    Czytam http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-pompowtryskow-w-silniku-1-9tdi/

    W grupie 018 powinniśmy spodziewać się samych 0, jak tak nie jest to szybko patrzymy w spis:
    000 prawidłowa regulacja
    002 sterowanie podczas rozruchu
    004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty
    008 osiągnięto maksymalną wartość prądu
    016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us)
    032 liczba próbkowania zbyt mała
    064 błąd przetwarzania
    128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe
    Grupa 023:

    Grupa 023 oznacza czas odpowiedzi pompowtrysku na impuls elektryczny. Wartości ujemne mogą oznaczać niewydolność układu paliwowego, warto sprawdzić filtr paliwa i układ zasilania paliwa. Opóźnienia reakcji pompek dla 1.9tdi powinny mieścić się w zakresie <-30…30> natomiast dla 2.0tdi <-100…100>.

    A u mnie:
    grupa 18 ma14
    grupa23 ma 00
  • Poziom 14  
    Było 2 ,,mechaników,, z 4 komputerkami i zero błędów :( a na moim kabelku i laptopie 5 błędów :).. Trudno muszę sam się męczyć . Na gnieździe z 5 pinami ( przy głowicy ) dziwnie jeden obwód pokazywał nie 0.6 Ω a 17 Ω a czasem 1300Ω .Zdjąłem więc pokrywę , przewody sztywne . Jak wyciągnąć konektorki by je pozaginać?
    Na pompowtryskach ok. 0.5 do 0.7 Ω
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    1)Masz złącze pośrednie, czyste? Sprawne? Jeżeli instalacja sprawna, możesz mieć problem w sterowniku.
    2)To co widzisz w grupie 023 jest też uzależnione od zużycia wałka i regulacji pompowtrysków
    3) Na błąd elektryczny samego wtryskiwacza może mieć wpływ temperatura pracy.
  • Poziom 14  
    Czy opis cylindrów na VAG-u jest taki jak cykl pracy cylindrów:1 3 4 2 - licząc od rozrządu ?
    Konektorki dociskałem szpikulcem ale najlepiej by kupić nowe i lutować.
    Po złożeniu pięknie pracuje. Wyskoczył inny błąd . Trzeba pojechać na jazdę .
    Moja teoria koła niewyważone samochód jeździł po nierównościach , dość spory przebieg i dlatego poluzował się konektorek na pompowtrysku. Dziekuję za pomoc.
  • Poziom 14  
    Skoro 2 mies. działa to wszystko ok.