Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nice smilo usterka owierania bramy

pawken1 27 Feb 2018 13:53 1986 5
  • #1
    pawken1
    Level 2  
    Witam mam napęd do bramy nice spido smilo i mam takie oto 2 problemy
    1. Gdy chce otworzyć bramę z pilota lub przycisku po pierwszym wciśnięciu zapala tylko światełko dopiero za drugim przycisnieciem otwiera bramę chyba że wcisne 2 razy szybko to otworzy. Wcześniej było normalnie nie wiem może trzeba użyć jakiejś konfiguracji tych przycisków prog i skok po skoku i 2 problem to taki że drabinka która odpowiedzialna jest jest za zatrzymanie bramy podczas otwierania czasami dochodzi do tego wylacznika przy centrali A czasem wcześniej się brama zatrzyma i automatycznie nastepuje zamykanie sie bramy jeśli ktoś ma jakieś pomysły będę bardzo wdzieczny za pomoc
  • #3
    pawken1
    Level 2  
    Pierwszą usterkę usunąłem poprzez odpowiednią konfigurację przycisków na panelu A ta czułość amperometryczna to jaką ma funkcję że należy ją zmniejszyć bo tego nie rozumiem
  • #4
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Amperometryka (potoczna nazwa, w rzeczywistości w większości napędów garażowych antyzgniecenie działa na zasadzie wykrycia zmniejszenia obrotów silnika pod zbyt dużym obciążeniem) - to funkcja zabezpieczająca przedmiot w świetle bramy przed zgnieceniem.
    Im większa czułość - przy tym mniejszym oporze brama się zatrzyma i cofnie. U ciebie może reagować na ciężko poruszające się drzwi (bierze opory za przeszkodę)

    Cytat z instrukcji:
    Quote:

    4.2) Programowanie czułości
    amperometrycznej
    Poprzez zaprogramowanie tego parametru można wybrać "czułość
    amperomatryczną", którą silnik może wytworzyć.
    Można ustawić poziom siły na 5 poziomach: minimum, niski. średni,
    wysoki i maksymalny.
    Czułość amperometryczna będzie odpowiadała ilości zaświeceń światełka
    grzecznościowego. Jedno zaświecenie się odpowiada czułości minimalnej a pięć
    zaświeceń odpowiada czułości maksymalnej.
    1.Utrzymać pod naciskiem przycisk PROG
    2.proporcjonalnie do ilości zaświeceń światełka grzecznościowego, która odpowiada
    żądanemu poziomowi czułości, przycisnąć i zwolnić przycisk PP.
    3.Zwolnić przycisk PROG.


    Czyli u ciebie (instrukcja jest mocno niekonsekwentna - raz piszą o maksymalnej sile, drugi raz w tym samym kontekście o maksymalnej czułości - co jest przeciwieństwem) ustaw na mniejszą czułość - 1 albo 2 mignięcia (lub testowo 4 albo 5 mignięć - próbuj - nie pamiętam który koniec skali odpowiada za minimalną czułość czyli maksymalną siłę), przy którejś skrajnej wartości brama pewnie pójdzie - jeśli tak - cofnij o jedno mrugnięcie (żeby zostawić jakiekolwiek zabezpieczenie).

    Ale najpierw - jak napisałem - sprawdź dokładnie drzwi pod kątem płynnego działania, prawidłowego napięcia sprężyn itp. Zadziałanie zabezpieczenia na niezablokowanej bramie wynika z oporów na niej. Nie sztuka przy ciężko chodzącej bramie puścić siłownik z maksymalną mocą i przyglądać się potem jak wgniata dach w samochodzie - czyli najpierw zlikwiduj przyczynę a potem obserwuj skutek..

    Jeśłi manewry z czułością nic nie dadzą - albo masz naprawdę zardzewiałe drzwi albo awaria centralki napędu. Ale o tym po manewrach z czułością.
  • #5
    pawken1
    Level 2  
    Wyprobowalem czułość amperometryczna i jak dam na 1 to jak lekko przytrzynam drzwi to wracają jak na 5 to ciężko wogole zatrzymać ustawiłem na 3 będę się przyglądał bo nie za każdym razem się cofie A drzwi opublikowałem z napędu i wydaję mi się że chodzą dobrze bo jedną ręką zamykam i otwieram raczej większych oporów nie czuję lecz może są jakieś techniki sprawdzenia czy dane elementy są zużyte tylko może jakaś podpowiedź na co zwrócić uwagę i w jaki sposób sprawdzić czy coś jest nie tak jeśli chodzi o sprężynę to w jaki sposób ocenić czy jest dobrze czy źle
  • #6
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Technika sprawdzania prosta - w całym zakresie ruchu nie powinieneś czuć żadnych wyraźnych zahamowań i przycięć (o piskach i łupnięciach z prowadnic i rolek nie wspomnę).
    Co do regulacji sprężyn - przy bramach uchylnych wyraźnych zasad poza czułą łapką nie ma ale tak ogólnie dobrze zrównoważona sprężynami brama powinna (w idealnych warunkach) sama z siebie zatrzymać się w równowadze na ok 1/3 wysokości drzwi od ziemi zarówno przy wolnym kontrolowanym zamykaniu jak i otwieraniu. Jako że ideałów nie ma - przy delikatnym prowadzeniu ręką powinna mieć tendencję do dążenia do równowagi w w/w pozycji - 1/3 wysokości od ziemi. Czyli ani sama się nie powinna otwierać do końca po odryglowaniu ani po zwolnieniu z otwarcia nie powinna lecieć z łupnięciem w ziemię.
    Co do bram segmentowych ze sprężynami skrętnymi - dąż do jak najmniejszej siły koniecznej do podniesienia a jednocześnie brama nie powinna się sama ani wciągać ani opadać. Tylko w przypadku takich bram ostrożnie - bez wprawy i doświadczenia w regulacji najmniejszy problem to kompletne rozregulowanie sprężyn i konieczność wezwania fachowca, w gorszym przypadku to strata paru zębów lub uszkodzenie kilku paluniów....
    Przy testach ręcznych próbuj bramę ciągnć tak jak silnik - górnym strzemieniem, podnoszenie ręczne za dolną krawędź może fałszować test na zacinanie.