Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Ford Mondeo Mk3 - Zmiany napięcia ładowania pod obciążeniem

27 Lut 2018 15:31 3567 9
  • Poziom 14  
    Witam,
    mam problem z ładowaniem z alternatora. Po odpaleniu silnika napięcie ładowania (mierzone multimetrem z TrueRMS na akumulatorze) bez załączonych odbiorników wynosi 14,7V. Po zapaleniu świateł mijania spada do 14,2V, po załączeniu maksymalnej liczby odbiorników (obie grzane szyby, grzane fotele, wszystkie możliwe światła) spada do 12,4V.
    1. Czy wysokie napięcie ładowania bez załączonych odbiorników jest spowodowane uszkodzonym regulatorem napięcia, czy PCM, który steruje ładowaniem widzi słaby akumulator i chce go szybko naładować?
    2. Czy zbyt niskie napięcie ładowania na maksymalnym obciążeniu jest dopuszczalne?

    Akumulator jest nowy, zamontowany w listopadzie 2016r., alternator regenerowany w marcu 2017r. (spalony mostek prostowniczy).
    Pacjent Mondeo Mk3 TDDi 115KM 2001r. - dzięki za pomoc
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
  • Poziom 43  
    Ford ma dość wysokie napięcie. Pod obciążeniem ale na lekko podwyższonych obrotach powino byc też pow.14V
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
  • Poziom 26  
    W fordzie jest inteligentny system ładowania akumulatora i utrzymania napięcia w instalacji - pewnie wiesz :) . Napięcie 14,7 nie jest jeszcze problemem bo komputer może tyle zasterować - nawet 15V , dlatego do Forda zalecane są akumulatory Silver-Calcium. Dopiero napięcie powyżej 17 volt może być niebezpieczne dla elektroniki. Natomiast nie powinno tak spaść przy załączeniu odbiorników poniżej 13,2 V może świadczyć o problemach jednak z alternatorem W Fordzie czasami ciężko jest dobrze zregenerować altka i trzeba użyć oryginalnych elementów bo na zamiennikach lubi po kilku miesiącach paść :( . Jak możesz to podłóż na chwile inny akumulator czy przypadkiem twój nie zrobił jakiegoś numeru i jeżeli nic się nie zmieni obstawiałbym na alternator. Zdarza się że że komputer się wysypie i źle steruje altkiem - nie często :)
  • Poziom 14  
    andrzej20001 napisał:
    Ford ma dość wysokie napięcie. Pod obciążeniem ale na lekko podwyższonych obrotach powino byc też pow.14V


    Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz - na wolnych obrotach przy max. obciążeniu 12,4V, po dodaniu gazu (nawet delikatnie) rośnie do ok. 14V.
  • Poziom 43  
    Da sle ale potrzeba mnieszego koła pasowego 😊
  • Poziom 15  
    Ja uważam, że nie ma co się czepiać tego napięcia. Mondeo tak ma
  • Poziom 14  
    Perech napisał:
    Ja uważam, że nie ma co się czepiać tego napięcia. Mondeo tak ma


    Jeśli taki jego urok, to ok :)

    Sprawdziłem ładowanie po podgrzaniu czujnik temperatury zewnętrznej - dla 17*C ładuje 14,45V, więc wysokie ładowanie wynikało zapewne z korekty temperaturowej.
  • Poziom 14  
    Działanie regulatora było prawidłowe, wyższe napięcie ładowania było spowodowane korektami temperaturowymi komputera.