Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Blaupunkt DX R52/70, czy Blaupunkt E1/E2

tor23 16 Aug 2005 20:26 3920 9
  • #1
    tor23
    Level 11  
    Witam. Chcę kupić Radio CD z nawigacją. Waham się z wyborem pomiędzy Blaupunktem DX R52 (lub 70), a Blaupunktem E1 (lub E2). Problem z wyborem polega na tym, że Blaupunkt E1 nie czyta płyt nawigacyjnych systemu DX , które są bardzo popularne i można je kupić w dobrej cenie (nawet oryginały), ale za to, E1 to nowy model z 2004 roku. I tu pytanie, czy istnieją różnice w działaniu obu modeli, które przemawiałyby zdecydowanie na korzyść jednego z nich, tj. np. czy lepiej kupić model E1/E2 i wydać więcej na płyty (podobno nie chodzą na nim piraty a oryginałów praktycznie brak na Allegro), czy starszy model DX R52, który może działa tak samo a jest tańszy w eksploatacji ze względu na płyty.
    A może doradzicie który inny model radia z nawigacją wybrać
  • #2
    sfinx
    Level 17  
    Witam

    Ja uzywam E1 i nie narzekam. Bardzo dobrze sprawuje sie, w czasie jazdy mozna slychac CD poniewaz cala strasa jaka wytyczysz jest ladowana do pamieci navi. Fakt z plytami trochce problem. U nas cena okolo799 zl. Kupilem w niemczech w Balaupunkcie za 150 euro. Zawsze 200 w kieszeni.

    Pozdrawiam
    Grzegorz
  • #3
    tor23
    Level 11  
    Powiedz, czy tego E1 trzeba podłączyć pod czujnik predkosci w samochodzie, bo z tego co czytałem to wszędzie piszą że wystarczy go wpiąć pod standardową kostkę i sprawa załatwiona :?:
  • #4
    sfinx
    Level 17  
    ludzie rozne rzeczy pisza. Do modeli E1, E2 i nie tylko trzeba doprowadzic sygnaly z samochoidu, czyli sygnal jazdy (gala), i sygnal jazdy wstecz (+ ze swiatla wstecznego). Mam taka navi zamontowana w Seacie Cordobie z 98 roku i dziala idealnie. Acha po podlaczeniu wszystkiego nie zapomnij wykalibrowac nawigacji


    grzegorz

    Ps. a w jakim aucie bedziesz ja montowal????
  • #5
    tor23
    Level 11  
    Do BMW 525 (E34) z 1994 roku. Czyli ty masz te sygnały podpięte ?
  • Helpful post
    #6
    sfinx
    Level 17  
    tak mam podpiete
  • #7
    tor23
    Level 11  
    Dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedno, czy wiesz może, czym mniej więcej różnią się modele DX R52/70 i E1/E2. Czy jakiś szczegół przemawia bardziej za E1 ?
  • #8
    marknt
    Level 11  
    nie wiem czy juz kupiłeś , ale zdecydowanie idz w E ,oprogramowanie to tylko kwestia niedługiego sądze czasu . DX pewnie będzie coraz słabszo oprogramowany bo starszy nodel. Nie podłączenie sygnału z licznika i cofania to zwłoka ok. 1s , w wyświetlaniu navi ( jak komuś zależy to niech montuje) . Jest nowy model 2005 "exact" , ale czym się rózni to nie wiem
  • #9
    frijerz
    Level 11  
    Tez sie zastanawialem na Blaupunktem, ale spotkalem w Holandii kolesia ktory ma kilka samochodow, w jednym z nich ma wlasnie E1 a w pozostalych VDO. Powiedzial mi, ze jesli chce kupic nawi to zdecydowanie odradza Balupunkta a radzi wlasnie VDO, sam kupil kolejny egzemplarz do nastepnego samochodu. Wiec za jego porada tez kupuje VDO. Tylko ten problem z Gala... jestem na etapie poszukiwania impulsatora. Ale kolega tu napisal, ze nie jest to niezbedne?
  • #10
    majster Ełk
    Level 12  
    Jesli chodiz o sygnał gala to tu jest naprowadzenie na twoje pytanie !!
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2527031#2527031

    Ja swojego dx-a używam w sprinterze cdi! Sygnał gala musiałem wyciągnąć a wsteczny bieg też niby miałem podłaczony do świateł ale czy on działał to nie wiem ?? Hmm a czy ta zmiana pinów na kostce nie będzie miała wpływu na inne radia teraz siedzi u mnie jvc i miałem też org. bekera i elegancko reagowały na stacyjke !