Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Agregat prądotwórczy - Nie odpala na zimnym silniku

27 Lut 2018 21:02 1620 19
  • Poziom 7  
    Witam mam problem z agregatem prądotwórczym. A więc tak jak jest zimny to ciężko odpala pół godziny cągnięcia za linke nieraz dłużej na kluczyk to wcale nie odpala a jak już odpali to wtedy odpala na dotyk. Znowu trochę postoi i jest szrpanina. Jaka przyczyna tego szapania ?
  • Poziom 29  
    Sam zrobiłeś ten agregat, czy ma jakąś nazwę ?
    Świecę wyczyść i podgrzej zapalniczką przed uruchomiemiem.
  • Poziom 35  
    Nazwa agregatu ?. Sprawdź działanie ssania, gaźnik do przeglądu.
  • Poziom 7  
    Wszystko wyczyszczone i nic z tego. Ciśnienia nie mogę podać bo nie mam czym zmierzyć. Dodam że agregat jest nowy. Tak często chodził że gwarancja wygasła.
  • Poziom 35  
    W gaźniku muszą być drożne dysze i kanaliki. Czy masz filtr paliwa na przewodzie ze zbiornika do gaźnika, może jest zanieczyszczony. Sprawdź, czy paliwo dochodzi do gaźnika a także, czy kranik bezproblemowo przepuszcza paliwo w pozycji "ON". Zobacz, czy kranik paliwa posiada wewnątrz zbiornika filtr, może jest zanieczyszczony. Ssanie do przeglądu jak również gaźnik, głównie luzy osi przepustnicy.
    Te silniki raczej nie sprawiają problemów z uruchamianiem.
  • Poziom 11  
    A co do tego ma kranik. Jak pisze ze odpali to chodzi bardzo dobrze i pozniej pali na dotyk. Ssanie co moze byc winne ? Zalacze je recznie raczej to chyba zaciaga do konca. Nie wyczyszczony dobrze gaznik lub do wymiany jak sie moja teza sprawdzi. Niektorzy na elektrodzie to by kazali chlopowi silnik rozebrac i sprawdzic czy nie ma luzu na korbowodzie. Ot taka glupota a problem niesamowity
  • Poziom 39  
    sharan9 napisał:
    A co do tego ma kranik. Jak pisze ze odpali to chodzi bardzo dobrze i pozniej pali na dotyk.

    Tylko że przez pół godziny paliwo zdąży nakapać. Chociaż rzeczywiście problem raczej jest w gaźniku. Tylko że panowie doradzający nie tak prosto dostać się do owego gaźnika - to nie WSK. Żeby mieć dobry dostęp należy zdemontować zbiornik paliwa, a mając zbiornik "na wierzchu żaden problem sprawdzić drożność kranika. Mój stał ponad rok bez odpalania i kranika nie "zamuliło".
    Mieliśmy kiedyś demobilowy agregat PAB4 i tam gaźnik był regulowany na dwa stany - zimny -gorący. Przy jednym ustawieniu za żadne skarby nie odpalił jak był zimny z kolei jak się go przeregulowało i zimy odpalił to po zgaszeniu zanim nie ostygł nie odpalił - można było się go "nakopać " do uszkodzenia nogi i nic. Pomogła wymiana gaźnika.
  • Poziom 1  
  • Poziom 43  
    Staszek49 napisał:
    W gaźniku muszą być drożne dysze i kanaliki. Czy masz filtr paliwa na przewodzie ze zbiornika do gaźnika, może jest zanieczyszczony. Sprawdź, czy paliwo dochodzi do gaźnika a także, czy kranik bezproblemowo przepuszcza paliwo w pozycji "ON". Zobacz, czy kranik paliwa posiada wewnątrz zbiornika filtr, może jest zanieczyszczony. Ssanie do przeglądu jak również gaźnik, głównie luzy osi przepustnicy.
    Przecież to łatwo sprawdzić odkręcając korek spustowy komory pływakowej. Chińska świeca, też lubi płatać takie figle - do wymiany na jakąś markową i to ,,na dzień dobry". Od tego zaczynamy.
  • Poziom 26  
    marcin198215 napisał:
    Dodam że agregat jest nowy. Tak często chodził że gwarancja wygasła.

    Pokaż mi strzałką na zdjęciu chociaż jeden fragment który potwierdzi to, że agregat jest nowy. Bo ja po rdzawym nalocie, gniazdkach 220V zamiast 230V oraz stanie wizualnym jestem w stanie stwierdzić, że ten agregat był używany i to raczej nie rzadko.
    sharan9 napisał:
    Ssanie co moze byc winne ? Zalacze je recznie raczej to chyba zaciaga do konca. Nie wyczyszczony dobrze gaznik lub do wymiany jak sie moja teza sprawdzi. Niektorzy na elektrodzie to by kazali chlopowi silnik rozebrac i sprawdzic czy nie ma luzu na korbowodzie. Ot taka glupota a problem niesamowity

    A ja bym sprawdził jeszcze stan komory pływakowej w gaźniku. Kiedyś spotkałem się z problemem, że tam zbierała się woda z kiepskiej jakości paliwa i wtedy był taki problem.
  • Poziom 9  
    marcin198215 napisał:
    Witam mam problem z agregatem prądotwórczym. A więc tak jak jest zimny to ciężko odpala pół godziny cągnięcia za linke nieraz dłużej na kluczyk to wcale nie odpala a jak już odpali to wtedy odpala na dotyk. Znowu trochę postoi i jest szrpanina. Jaka przyczyna tego szapania ?


    Cześć
    Odpowiem bo może komuś to pomoże.
    Często w agregatach (małych) występuje problem z czujnikiem ciśnienia oleju. Jak już sprawdzisz czy jest iskra , paliwo dochodzi do gaźnika ( filtr paliwa) to kolejną przyczyną jest czujnik . O kompresji nie piszę bo zakładam że jest.
    Może wynikać z tego iż olej jest stary , gesty , jest go za mało ( przeważnie nie ma filtra oleju w małych agregatach i zbiera się sadza oraz inne zabrudzenia i opiłki)
    Czasami pomaga wymiana oleju , czasami trzeba umyć czujnik lub go wymienić .
    Ja mam agregaty Honda EU 30i.

    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    bartixxxx2 napisał:
    Często w agregatach (małych) występuje problem z czujnikiem ciśnienia oleju. Jak już sprawdzisz czy jest iskra ,
    Przeczysz sam sobie, bo czujnik oleju odcina zapłon.
  • Poziom 9  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    bartixxxx2 napisał:
    Często w agregatach (małych) występuje problem z czujnikiem ciśnienia oleju. Jak już sprawdzisz czy jest iskra ,
    Przeczysz sam sobie, bo czujnik oleju odcina zapłon.


    Dzięki o wielki Guru

    Mam 6 takich agregatów, 2 mają po 15 lat i tysiące mh na liczniku
    wiem co piszę . Serwisuje je od lat .
    Gdy już nic nie pomagało bo nie chciały palić to zawsze pomagało zajęcie się czujnikiem.
    Czujnik niestety nie działa 0 1 - kowo. Czasami iskra jest ale nie chce palić .
    Miałem taki przypadek.
    Oczywiście nie pisze , o filtrze powietrza, paliwa est.
    Czasami zbiera się woda w zbiorniczku pływaka w gaźniku.
    Ale po to jest zaworek z wężykiem . żęby się tego pozbyć.
    Zawsze a przynajmniej 1 do roku czyszczę gaźnik, czyszczę zbiornik paliwa bo cuda tam można znaleźć w tym paliwie.
    W Hondach jest filtr siatkowy pod zbiornikiem paliwa , przy zaworze odcinającym.
    Ma on kształt rurki i łatwo go przegapić . Warto go wyczyścić mimo iż na wlewie jest siatkowy filtr zgrubny.
    Piszę to nie dla Ciebie bo ty "przecież już wiesz wszystko" ale dla ludzi odwiedzających to forum - szukających rozwiązań ( po to ono jest)
    Czuwaj ! :)
  • Poziom 1  
  • Poziom 7  
    Agregat działa przyczyna była taka że na gaźniku jest blaszka z sprężynką po wyczyszczeniu i nasmarowaniu tej blaszki agregat pyka jak marzenie. Jak teraz odpalam agregat to ta blaszka pracuje czyli rusza się. Jak ktoś by chciał mogę zrobić zdjęcie. Dzięki za pomoc.
    Apropos paliwa dla tych co twierdzili że to wina paliwa zła diagnozą bo jak tak go męczyłem z odpaleniem to śmierdziało z paliwem, a więc paliwo dochodziło.