Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai/Mercedes - Jak to jest z akumulatorem

diabeel 28 Lut 2018 09:42 255 19
  • #1 28 Lut 2018 09:42
    diabeel
    Poziom 17  

    Mam do Was takie pytanie bo już zupełnie zdurniałem...
    Powiedzcie mi taką sprawę - czy jeśli auto odpali to zasilanie w aucie idzie z alternatora czy z akumulatora?
    Jaki mniej więcej czas jest potrzebny na regenerację utraconego prądu przy odpalaniu przyjmując, że ładowanie z altka jest poprawne(mowa o Dieslu - aku AGM 95Ah)?
    Mam taką sytuacje z drugim autem, że samochód nie odpalał - podłączony przez kable odpalił i po odłączeniu tych kabli gaśnie po chwili. W ASO mówią, że to akumulator(oberwana cela - akumulator ma 2,5roku) ale nie chce mi się do końca wierzyć ponieważ pamiętam jak kiedyś oberwała mi się cela w Audi i po odpaleniu na kable spokojnie mogłem takim autem jeździć.
    Z góry dzięki za info.

    0 19
  • Katalog Megger
  • #2 28 Lut 2018 09:50
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Wymień akumulator i nie kombinuj bo zniszczysz auto. Aby alternator prawidłowo ładował, musi być podłączony do samochodu ze SPRAWNYM akumulatorem. Nie raczyłeś podać, jaki masz samochód.

    diabeel napisał:
    oberwała mi się cela w Audi i po odpaleniu na kable spokojnie mogłem takim autem jeździć.
    Wykazałeś się skrajną głupotą ale miałeś niesamowite szczęście, że szpilka napięciowa nie rozwaliła Tobie elektroniki w aucie.

    0
  • Katalog Megger
  • #3 28 Lut 2018 09:54
    kkknc
    Poziom 42  

    Zapomniał pewnie dodać że chodziło o 30letnie Audi.
    Dokładnie jak wyżej wymień niesprawny akumulator. A po wymianie sprawdzenie ładowania. Co powinno być zawsze standartowo robione pow wymianie.

    0
  • #4 28 Lut 2018 09:56
    diabeel
    Poziom 17  

    Akumulator zostanie wymieniony. Pytam tylko czy to możliwe, że po odpaleniu auta na kable ono gaśnie samo z siebie? Nie powinien prądu dawać alternator, auto to Hyundai I40 2015r, drugie auto to MB W204 2009r.

    Pawel wawa napisał:
    Wykazałeś się skrajną głupotą ale miałeś niesamowite szczęście, że szpilka napięciowa nie rozwaliła Tobie elektroniki w aucie.

    kkknc napisał:
    Zapomniał pewnie dodać że chodziło o 30letnie Audi.

    To bylo Audi A6 C5 '98r
    O tym, że padła cela dowiedziałem się dopiero jak dojechałem do elektryka ca.50km, więc nie wiem jaka tutaj była skrajna głupota? Chyba każdy jak słyszy, że auto nie ma prądu to pierwsze co robi to odpala go na kable/pych?

    diabeel napisał:
    Jaki mniej więcej czas jest potrzebny na regenerację utraconego prądu przy odpalaniu przyjmując, że ładowanie z altka jest poprawne(mowa o Dieslu - aku AGM 95Ah)?

    0
  • #6 28 Lut 2018 10:00
    diabeel
    Poziom 17  

    Warto przepalać go na jałowym jeśli miałby stać tydzień na mrozie czy lepiej nie ruszać?

    0
  • #7 28 Lut 2018 10:00
    Prot
    Poziom 30  

    diabeel napisał:
    przyjmując, że ładowanie z altka jest poprawne(mowa o Dieslu - aku AGM 95Ah)?
    :sm31:
    A weź do ręki miernik i sprawdź napięcie na klemach tego akumulatora przed rozruchem i po rozruchu :idea:
    Takie objawy wg mnie wskazują przede wszystkim na awarię alternatora lub "utratę masy" - przerwanie lub korozja przewodów masy w samochodzie.

    0
  • #8 28 Lut 2018 10:02
    diabeel
    Poziom 17  

    diabeel napisał:
    Pytam tylko czy to możliwe, że po odpaleniu auta na kable ono gaśnie samo z siebie? Nie powinien prądu dawać alternator,

    0
  • #9 28 Lut 2018 10:04
    kkknc
    Poziom 42  

    W dzisiejszych czasach to już nie alternator decyduje czy ma ładować i ile. Więc nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.

    0
  • #10 28 Lut 2018 10:05
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Normalne, że gaśnie.

    0
  • #11 28 Lut 2018 10:05
    vodiczka
    Poziom 43  

    diabeel napisał:
    Mam taką sytuacje z drugim autem, że samochód nie odpalał - podłączony przez kable odpalił i po odłączeniu tych kabli gaśnie po chwili
    Sprawdź napięcie akumulatora, zaraz po zgaśnięciu. Jeżeli padła cela, napiecie będzie poniżej 10V.
    diabeel napisał:
    Jaki mniej więcej czas jest potrzebny na regenerację utraconego prądu przy odpalaniu przyjmując, że ładowanie z altka jest poprawne
    W przybliżeniu - Nie dłuższy niż kilkanaście minut lub w przeliczeniu na kilometry ok. 30 km. przy czym 50% odzyskujesz już po kilkudziesięciu sekundach o ile odpalanie nastąpiło od pierwszego zakręcenia, trwającego nie dłużej niż 2 sekundy.

    0
  • #12 28 Lut 2018 10:08
    diabeel
    Poziom 17  

    Żebyśmy się dobrze zrozumieli.
    W MB w204 220CDI siedzi aku 95ah AGM - z tym autem wszystko jest ok - pytałem tylko ile mniej więcej czasu jazdy potrzebuję aby odzyskać prąd utracony podczas odpalania i czy jeśli ma postać tydzień czasu to warto go przepalić na jałowym czy lepiej nic nie robić?Pobór w spoczynku 0,02-0,03A, przy zgaszeniu auta napięcie wynosi 12,6V.
    W Hyundaiu I40 siedzi zwykły 70Ah i to z nim są takie problemy, ze po odpaleniu gaśnie - wg mnie po odpaleniu powinien normalnie chodzić a jeśli gaśnie to nie wina akumulatora ale alternatora lub osprzętu(ASO kasuje za akumulator sporo kasy a wg mnie nie w tym problem, zwłaszcza, że akumulator ma 2,5roku.)

    0
  • #13 28 Lut 2018 10:09
    bestboy21
    Poziom 39  

    Odpaliłeś z kabli ale być może alternator się nie wzbudził, gdybyś przygazował do 2tyś obr (na chwilę) i dopiero odłączył kable to najprawdopodobniej by nie zgasł.

    Bilans po odpaleniu wyrównuje się po 10-15 minutach, zakładając SAMO odpalenie a nie to że auto stało tydzień i wszelkie wysysacze wyciągały prąd, wtedy to może być 1-2h jazdy.

    Alternator to nie panaceum, jak się większości ludzi wydaje a późnie "o boże akku pada po 2 latach a kiedyś działaly 7", kiedyś ludzie dbali a dzisiaj mają w dupie. Amen.

    0
  • #14 28 Lut 2018 10:11
    vodiczka
    Poziom 43  

    diabeel napisał:
    Warto przepalać go na jałowym jeśli miałby stać tydzień na mrozie czy lepiej nie ruszać?
    Warto a nawet koniecznie należy zadbać aby napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12,3V.
    Słabo naładowany akumulator + mróz = zamarznięty elektrolit i padnięta cela lub kilka cel.

    0
  • #15 28 Lut 2018 10:11
    diabeel
    Poziom 17  

    bestboy21 napisał:
    Odpaliłeś z kabli ale być może alternator się nie wzbudził, gdybyś przygazował do 2tyś obr (na chwilę) i dopiero odłączył kable to najprawdopodobniej by nie zgasł.


    Odpaliłem z kabli i przygazowałem. Auto zgasło.

    vodiczka napisał:
    Słabo naładowany akumulator + mróz = zamarznięty elektrolit i padnięta cela lub kilka cel.

    AGM chyba ma inną zasadę działania?

    0
  • #16 28 Lut 2018 10:12
    bestboy21
    Poziom 39  

    diabeel napisał:
    bestboy21 napisał:
    Odpaliłeś z kabli ale być może alternator się nie wzbudził, gdybyś przygazował do 2tyś obr (na chwilę) i dopiero odłączył kable to najprawdopodobniej by nie zgasł.


    Odpaliłem z kabli i przygazowałem. Auto zgasło.


    Czyli nie było ładowania. Pomijając to że miałeś szczęście że nic nie padło.

    0
  • #17 28 Lut 2018 10:14
    vodiczka
    Poziom 43  

    diabeel napisał:
    AGM chyba ma inną zasadę działania?
    Że niby nie zamarza? :)

    0
  • #18 28 Lut 2018 10:18
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    diabeel napisał:
    jeśli ma postać tydzień czasu to warto go przepalić na jałowym czy lepiej nic nie robić?
    Możesz odpalić i potrzymać na obrotach ok 2000 przez 10 minut. To uzupełni energię w akumulatorze.
    Hyundaia bym w ogóle na tym akumulatorze nie odpalał, zdemontuj go, zawieź na tester do punktu gdzie sprzedają akumulatory, w razie czego kupisz od razu drugi. Jak okaże się sprawny, będzie można BEZPIECZNIE odpalić auto i sprawdzić ładowanie. Tak samo bezpiecznie możesz odpalić na kable, ale potem wyłącz silnik w aucie dawcy i NIE ODPINAJĄC kabli zmierz napięcie na słupkach swojego akumulatora. Więcej pisania niż roboty ;)

    0
  • #19 28 Lut 2018 10:20
    diabeel
    Poziom 17  

    bestboy21 napisał:
    Czyli nie było ładowania. Pomijając to że miałeś szczęście że nic nie padło.


    Czyli skoro nie było ładowania to nie wina akumulatora tylko alternatora ?

    vodiczka napisał:
    Że niby nie zamarza? :)

    Czytałem, że AGM dosyć szybko odzyskują prąd i są odporne na głebokie rozładowania.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pawel wawa napisał:
    Hyundaia bym w ogóle na tym akumulatorze nie odpalał, zdemontuj go, zawieź na tester do punktu gdzie sprzedają akumulatory, w razie czego kupisz od razu drugi.


    Nie mogę kupić innego akumulatora niż w ASO bo utracę gwarancję jeśli później coś sie stanie z elektryką :) taka polityka.
    W każdym bądź razie dziekuje za informację - dużo mi to dało

    0
  • #20 28 Lut 2018 10:21
    bestboy21
    Poziom 39  

    Odpalenie w celu doładowania to jak picie żeby uniknąć kaca, niby działa ale jakoś nie do końca.
    https://www.youtube.com/watch?v=TSm1IfNDKt0

    Cytat:
    Czytałem, że AGM dosyć szybko odzyskują prąd i są odporne na głebokie rozładowania.


    Nie ma tutaj żadnej różnicy, to dalej ten sam akumulator.

    Jest jedna zależność, akumulatory "Ca - wapniowe" niechętnie przyjmują ładunek w porównaniu do zwykłych nie domieszkowanych.

    0
  Szukaj w 5mln produktów