Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ładowanie akumulatora AGM w samochodzie

Barton-wlkp 23 Mar 2018 20:33 13839 73
Computer Controls
  • #61
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    vodiczka wrote:
    lega ma na myśli, że od kilkunastu lat alternatory zmniejszają napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury i vice versa, choć moim zdaniem 13,0V to zbyt mało i coś jest z instalacją albo duże obciążenie np. klimą.


    Może w końcu ktoś położy kres Urban Legend w związku ze spadkiem napięcia łądowania.

    XXX razy to sprawdzałem i kluczem do wyjaśnienia zagadki jest napięcie zasilające regulator a nie napięcie na wyjściu alternatora.
    Wraz z temperaturą te napięcie się rozjeżdżają ze względu na korozję spadki napięć i rezystancje.
    Napięcie na regulatorze pozostaje stałe 14-14,6 V natomiast napięcie wyjściowe wraz z nagrzewaniem się alternatora spada z przyczyn jw., i JEST TO USTERKA, a nie zamierzone działanie.
    Regulatory F00M w miarę sa stabilne napięciowo bo kontrolują napięcie wyjściowe .

    Tak samo jak japończyki z zaciskiem Sense.
  • Computer Controls
  • #62
    vodiczka
    Level 43  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Napięcie na regulatorze pozostaje stałe 14-14,6 V natomiast napięcie wyjściowe wraz z nagrzewaniem się alternatora spada z przyczyn jw., i JEST TO USTERKA, a nie zamierzone działanie.
    Może być usterką gdy napięcie zmienia się w sposób niekontrolowany ale w sprawnych alternatorach, zmieniających napięcie wyjściowe w funkcji temperatury jest to zamierzone działanie.
    Mój alternator zachowuje się dokładnie tak samo teraz jak 14 lat temu, bezpośrednio po zakupie nowego auta. Twoim zdaniem producent celowo postarzył produkt? :)
    Większość regulatorów elektronicznych wykorzystuje zmianę parametrów elementów półprzewodnikowych w funkcji temperatury, nie potrzebują odrębnego czujnika temperatury.
    https://www.google.pl/search?q=zmiany+napi%C4...h=463#imgrc=Uuc7o5b23yIhkM:&spf=1521872142829
  • #63
    Barton-wlkp
    Level 21  
    Fajnie, że sobie pokazujecie kto wie więcej. Zadałem jednak konkretne pytanie. Któryś z Was może odpowiedzieć na nie?
  • Computer Controls
  • #64
    rapper3d
    Level 20  
    A ja mam pytanie nieco inne. Jezdze na miedzynarodowce samochodem Iveco.Mimo ze konstrukcyjnie i prawnie jest to mala ciezarowka ma tylko jeden akumulator 12V. Jako ze trasy sa najczesciej dwutygodniowe mam w kabinie troche urzadzen m.in telewizor i lodowke kompresorowa. Wiadomo ze jest to jakis pobor mocy. Zdarza sie ze stoje nawet 45 godzin. W tym czasie oczywiście ogladam telewizje pracuje tez lodowka. A to wszystko musi uciagnac jeden niezbyt duzy akumulator (okolo 120Ah). Oczywiście trzeba przepalac auto. Chcialbym wydluzyc okresy miedzy przepaleniami i dolozyc akumulator ktory moglby zasilac urządzenia na postoju odciazajac aku glowny. Dobrze gdyby ladowal sie podczas jazdy z alternatora a na postoju oddawal prad. Myslalem zeby podlaczyc dodatkowy aku do glownego i ladowac je szeregowo. Dodatkowy akumulator bedzie wyladowywany do 10V (napiecie odciecia zasilania lodowki) mam wybor miedzy AGM albo aku z auta ktory juz nie.kreci ale daje rade jesli pobiera sie niego dlugo male prady. Jazda trwa 9 do 10 godzin wiec w tym czasie dodatkowy akumulator moglby sie naladowac. Chodzi mi głównie o podtrzymanie lodowki bez sytuacji ze rano nie odpale auta. Lodowka ma tryb ochrony aku ale teraz odcina przy 11,2V dla pozostawienia mocy do rozruchu. Dodatkowy aku moze wyladowac do 10V bo po to on bedzie. Jak.to sensownie podłączyć? Maksymalnie 11 godzin przerwy dobowej w czasie.ktorej lodowka powinna pracować z dodatkowego aku. W czasie weekendowej pauzy i tak musze odpalac auto ale moze nie byloby trzeba tak czesto
  • #65
    kkknc
    Level 43  
    Możesz równoległe przez przekaźnik dużej mocy sterowany z D+ można wykorzystać DPS, czy też inne regulatory od solarów. Nastawiasz sobie napięcie i prąd, do tego wiesz ile energii wpakowałeś. Do tego układ nadzorujący z tym samym. Czyli pobór prądu, moc z odliczaniem ile zostało ci się pojemności.
  • #68
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 37  
    @rapper3d moim zdaniem strata pieniędzy na dodatkowy akumulator. Ile taki silnik bierze na obrotach jałowych? Litr na godzinę? Moim zdaniem z ekonomicznego punktu widzenia się po prostu nie opłaca. A jak masz silnik odpalony to i klima chodzi w lato, a w zimę grzanie.
  • #70
    rapper3d
    Level 20  
    Znajdz mi przepis zabraniajacy posiadania drugiego akumulatora. Czy wogole ktos musi o tym wiedziec? Silnik z klima na postoju podlega pod mandat to prawda ale chyba nie spotkalem sie z egzekwowaniem tego przepisu. Trzeba miec.nie rowno pod czapka zeby karac fakt ze kierowca chce schlodzic wnetrze pojazdu w ktorym przebywa oraz nocuje. Sprawa jest sporna choc przepis istnieje.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Szyszkownik Kilkujadek wrote:
    @rapper3d moim zdaniem strata pieniędzy na dodatkowy akumulator. Ile taki silnik bierze na obrotach jałowych? Litr na godzinę? Moim zdaniem z ekonomicznego punktu widzenia się po prostu nie opłaca. A jak masz silnik odpalony to i klima chodzi w lato, a w zimę grzanie.
    Nie chodzi o ilosc spalanego paliwa szczerze mam to gdzies bo gdy mi prezio bedzie marudzil o paliwo to kluczyki oddaje i nareczka jak na razie to on ma problem z brakiem pracownikow a nie ja z brakiem pracy. Chodzi o to ze po pierwsze zalezy od sluzbisty czy sie przyczepi do odpalonego na postoju silnika czy nie a po drugie w kabinie pracuje lodowko zamrazarka gdy napiecie spadnie w nocy a ja go na czas nie przepale to wszystko sie rozmrozi do rana bo agregat nie wystartuje.

    Co do klimy to nawet postojowa wymaga odpalania bo ciagnie akumulatory w zastraszajacym tempie natomiast w zime webasto nie ciagnie bardzo aku ale pobiera nieco paliwka ktore spala wytwarzajac ciepelko :)
  • #72
    rapper3d
    Level 20  
    Ktory bedzie mnie budzil w nocy? Bez sensu. Chodzi o prace autonomiczna do rana bez przepalania - tylko chlodziarka bo tv na noc wylaczam przeciez.
  • #73
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    rapper3d wrote:
    Chodzi o prace autonomiczna do rana bez przepalania

    To zmierz pobór mocy przez chłodziarke i tv w czasie który używasz i wyliczymy pojemność baterii.
  • #74
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 37  
    rapper3d wrote:
    Ktory bedzie mnie budzil w nocy? Bez sensu. Chodzi o prace autonomiczna do rana bez przepalania - tylko chlodziarka bo tv na noc wylaczam przeciez.

    Zatem szykuj się na spore wydatki na akumulator i system kontroli dystrybucji energii i zabezpieczenia przed głębokim rozładowaniem. Do tego co max 2 lata wymiana akumulatora.

    Podaj ile prądu bierze lodówka. Policzmy co potrzeba.

    Chociaż nadal proponuje rozważyć lodówkę turystyczna z opcją zasilania i gazem i prądem. No ale nic na siłę.