Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator - Clio III 1.2 - dobór odpowiedniego aku

Panicz_ 01 Mar 2018 09:37 753 6
  • #1 01 Mar 2018 09:37
    Panicz_
    Poziom 2  

    Koledzy musze zakupić nowe aku do Renault Clio III 1.2 75kM. Oryginalny aku Renault wytrzymał 10 lat, miał parametry 47Ah 420A. Auto dziennie robi dwie trasy o długości 12km każda, na dłuższe trasy służy inne auto.

    Pytanie czy kupując nowe aku dobrać takie same parametry (pojemność, prąd), nie chciałbym zniszczyć akumulator na skutek nie doładowania lub przeładowania.

    Jaka markę polecacie i jakie parametry dobralibyście do tego autka. Rozważam zakup aku Autopart Galaxy Gold 547-160
    47Ah 480A. Zależy mi na dobrej jakości.

    0 6
  • #2 01 Mar 2018 09:43
    leonov
    Poziom 41  

    Panicz_ napisał:
    Zależy mi na dobrej jakości.
    Z tym nie ma reguły, teraz wszystko robi się tak żeby wytrzymało do gwarancji ;-) możesz kupić o trochę większej pojemności, alternator powinien go naładować, chociaż przy tak krótkich trasach to ten oryginalny pewnie też nie jest doładowany w 100%.

    0
  • #3 01 Mar 2018 09:47
    ^ToM^
    Poziom 32  

    Panicz_ napisał:

    Pytanie czy kupując nowe aku dobrać takie same parametry (pojemność, prąd), nie chciałbym zniszczyć akumulator na skutek nie doładowania lub przeładowania.

    Jaka markę polecacie i jakie parametry dobralibyście do tego autka. .


    Moje zdanie jest takie:
    Należy kupować możliwie duży akumulator, jaki tylko się zmieści do pojemnika w samochodzie. Nie ma obaw o niedoładowanie czy przeładowanie. Obecnie w każdym samochodzie, alternator ma tak dużą moc, że naładuje dowolnej wielkości akumulator. Trzeba zauważyć, że aby doładować akumulator o pojemności np. 72 Ah wystarczy prąd około 7 A. Większość alternatorów w samochodach ma wydajność prądową rzędu 100 A. Duży akumulator mniej cierpi w samochodzie, kiedy jest mocno rozładowany a na dworze panuje np. -10 °C. Prąd ładowania wtedy wynosi 20 A lub więcej. Jest oczywistą sprawą, że duży akumulator lepiej zniesie duże prądy ładowania niż mały. Ma to duże znaczenie dla trwałości akumulatora. Poza tym duży akumulator to mniejsza rezystancja wewnętrzna i większy prąd rozruchu w niższych temperaturach.

    Co do firmy, to kup dowolnej, jakiej tam chcesz lub lubisz. Przy wyborze kieruj się masą. Im większa waga akumulatora dla danej pojemności tym lepszy akumulator. Firma ma drugorzędnie znaczenie.

    Pozdrawiam!

    0
  • #5 01 Mar 2018 22:18
    Kantylena
    Poziom 14  

    44 Ah, 420A
    47Ah, 450A
    52 Ah, 520A

    Bosch, Centra, Varta, Jenox...

    0
  • #6 02 Mar 2018 11:30
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Zapytaj w sklepie , co dobrze się sprzedaje( stosunek jakość -cena) i czy nie ma z nimi problemów, zwrotów i jak podchodzi producent/gwarant do ew. reklamacji. Jest wiele irm, które bez problemu wymieniają od ręki na nowe, bo sa to rzadkie przypadki, a te , które mają problemy non stop wydziwiają jakieś upierdliwe procedury, 2-tygodniowe okresy weryfikacji itp ( w tym czasie jesteś bez akumulatora!) Unikaj znanych marek, bo na nasz rynek bosch, varta, to buble na 2 lata do gwarancji. Z markowych ( czasami pod innymi markami) szukaj coś z polskich producentów, lub dobrych koncernów akumulatorowych : exide, yuasa itp.

    0
  • #7 24 Kwi 2018 19:04
    Panicz_
    Poziom 2  

    Koledzy dzięki za informacje. Aktualizując temat, mówię jak wygląda sprawa. Wybór padł na firmę Autopart, która jest polskim producentem akumulatorów. Fabrykę mają w Mielcu, mieście położonym kawałek drogi odemnie. Podobno robią dobre baterie.
    Początkowo miałem wziąć Autopart Galaxy Gold 47Ah 480A (wymiary: 207 x 175 x 175), aczkolwiek Pan sprzedawca zasugerował, bym wziął o 10 zł droższy Autopart Galaxy Gold 52Ah 480A (wymiary: 207 x 175 x 190). Dopłaciłem ta dyszkę, lecz zorientowałem się w garażu, że ta wersja 52Ah będzie o 1,5 cm za wysoka, przez co nie mam jak założyć plastikowej górnej osłony na akumulator. Gabartyami maksymalnymi pasowałaby wersja 47Ah. Jak uważacie, próbować wymienić ten akumulator na wersje 47Ah, czy lepszym wyborem będzie 52Ah eksploatowany bez tej górnej osłony plastikowej w silniku ?

    http://www.autopart.pl/547-160
    http://www.autopart.pl/552-160

    PS. Początkowo miałem w ogóle wziąć Bannera Power Bull, aczkolwiek pozytywne opinie mają te Autoparty, fabryka praktycznie po sąsiedzku, polska produkcja.

    0