Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 190 - przewody z drzwi kierowcy do pompki c.z.

demsy 01 Mar 2018 10:16 282 8
  • #1 01 Mar 2018 10:16
    demsy
    Poziom 22  

    pioart napisał:
    Tu masz schemat połączeń. Sprawdzaj obwody. To, że nie zamyka, a otwiera, może wskazywać na uszkodzony mieszek siłownika.Mercedes 190 - przewody z drzwi kierowcy do pompki c.z.


    Witam. Trochę stary temat ale mam pytanie którędy lecą przewody z drzwi kierowcy do pompki centralnego zamyka?

    Moderowany przez CameR:

    Wydzielono z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2200286.html
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    0 8
  • #2 01 Mar 2018 11:41
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Pod siedzeniem kierowcy w stronę lewarka biegów, za lewarkiem przechodzą pod prawe siedzenie, pod siedzeniem skręcają do tyłu w stronę pompki.

    0
  • #4 01 Mar 2018 13:08
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Pneumatyczny jest w całości, elektryczne mają punkt polaczeniowy (lutowany) w formie „gwiazdy” do przednich drzwi, bagażnika i pompki. Złącze jest pod nogami tylnego pasażera z prawej strony. Jak wykładzina na podłodze jest mokra to prawie na pewno to złącze jest zielone.

    0
  • #5 01 Mar 2018 14:32
    demsy
    Poziom 22  

    Tak się składa ze pod nogami kierowcy mam podłączoną centralę radiową i nie otwiera z pilota ani z kluczyk po stronie kierowcy. a w tym miejscu na niebieskim dochodzi napięcie po zamknieciu lub otwarciu. Od pasażera zamyka i otwiera wszystkie

    0
  • #6 01 Mar 2018 17:31
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Na czerwonym (z paskiem) i brązowym z oryginalnej instalacji ma być "pełne" napięcie akumulatora - najlepiej sprawdzić żarówką z migacza bo jeżeli jest zielono tam gdzie wspomniałem to multimetr pokaże głupoty.

    demsy napisał:
    w tym miejscu na niebieskim dochodzi napięcie po zamknieciu lub otwarciu.

    Tylko na którym niebieskim? Bo przed założeniem centralki niebieski jest jeden, a jej montaż wymaga, żeby go przeciąć. Tak więc o którym jego końcu piszesz?
    Generalnie najwięcej uszkodzeń jest efektem błędnego podłączenia centralki. Uszkodzony siłownik w drzwiach, uszkodzony układ scalony UAA1006 na wejściu pompki, stopiona instalacja (oryginalna) to te najczęstsze. Do porządnego zrobienia roboty proponowałbym ci znalezienie schematu podłączenia centralki którą posiadasz i dokładne sprawdzenie połączeń.
    Druga możliwość: oddzielamy do pomiarów kawałek instalacji oryginalnej centralnego zamka który idzie w stronę pompki (nie ten, który idzie w stronę siłownika w drzwiach, tylko ten w stronę pompki) i przewodem niebieskim dotykamy na zmianę przewodu czerwonego, potem brązowego (lub na odwrót - jak chcesz). Pompka powinna ruszać w dwóch kierunkach: na zamykanie i na otwieranie. Jeżeli nie rusza, to jest podejrzenie na instalację albo (co pewniejsze) na uszkodzoną pompkę. Takie samo wysterowanie możemy wykonać na zaciskach pompki. Okrągłą wtyczkę usuwamy na bok, a płaską lekko zesuwamy żeby mieć dostęp do plusa i minusa. Następnie każdy z trzech bolców w okrągłym gnieździe pompki sprawdzamy opisaną wcześniej metodą. Jeżeli któryś z bolców nie będzie reagował (i akurat może to być niebieski) to uszkodzony obwód można w pewnym sensie "oszukać". Na okrągłej wtyczce wchodzącej do pompki zauważysz nacięcie umożliwiające założenie jej tylko w jednej pozycji. Musisz zrobić podobne nacięcie które umożliwi założenie wtyczki w innym położeniu niż pierwotne. Wtedy uszkodzony obwód będzie odbierał sygnał np. z bagażnika, a drzwi kierowcy będą wysterowywać obwód sprawny.
    Zresztą na elektrodzie sposób podłączenia centralki do zamka pneumatycznego opisywany był już x razy - najlepiej będzie jak sobie jeden z takich tematów odszukasz, żeby dokładnie zrozumieć o co biega.

    0
  • Pomocny post
    #8 01 Mar 2018 18:52
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    demsy napisał:
    Na okrągłej wtyczce są przewody sygnałowe z drzwi i klapy? ma tam niebieski, żółty, zielony

    Tak. Wszystkie trzy wejścia mają te same parametry.

    0
  • #9 01 Mar 2018 21:55
    demsy
    Poziom 22  

    Gerri napisał:
    demsy napisał:
    Na okrągłej wtyczce są przewody sygnałowe z drzwi i klapy? ma tam niebieski, żółty, zielony

    Tak. Wszystkie trzy wejścia mają te same parametry.


    Temat rozwiązany
    Okazał się uszkodzony rezystor zaraz na wejściu w sterowniku pompki
    Dzięki kolego Gerri za poświęcony czas i podpowiedzi

    0