Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

deutz D2011 L02i - Silnik zimny dymił na biało.teraz nie odpala

lysy_2010 01 Mar 2018 14:04 8130 62
  • #1
    lysy_2010
    Level 11  
    Witam Wszystkich!!!!

    Problem dotyczy silnika jak w temacie,pracuje on w podnośniku nożycowym. Maszyna jest kolegi i nie mam do niej na razie dostępu.
    Zdołaliśmy ustalić że:
    paliwo jest
    pompka zasilająca sprawna,podaje paliwo na pompki,nadmiarem paliwo wraca do zbiornika [zarówno przy pompowaniu ręcznym jak i przy kręceniu rozrusznikiem]
    elektrozawór sprawny przy podłączeniu na krótko klika ,przy kręceniu rozrusznikiem dostaje napięcie.
    na wtryskiwaczach paliwa brak
    Dodam jeszcze że według licznika maszyna pracowała 5000 motogodzin do tej pory po odpaleniu dymiła na biało po rozgrzaniu efekt ten ustawał.
    Obecnie silnik nie odpala.
    Czy to wina pompek??????

    Pozdrawiam i proszę o jakieś pomoc!!!!
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    kkknc
    Level 43  
    gromleon wrote:
    A to dymienie to przypadkiem nie woda? Czyścił ktoś zbiornik ostatnio? Woda w baku i pewnie przy tych mrozach zamarzła.

    Ręce opadają.
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    kkknc
    Level 43  
    A co tu wyjaśniać? Nie czytasz?
    lysy_2010 wrote:

    Zdołaliśmy ustalić że:
    paliwo jest
    pompka zasilająca sprawna,podaje paliwo na pompki,nadmiarem paliwo wraca do zbiornika (zarówno przy pompowaniu ręcznym jak i przy kręceniu rozrusznikiem)

    Dymi bo nie spala paliwa. Dość typowa sytuacja przy naszym paliwie.
  • #7
    lysy_2010
    Level 11  
    Dziękuję za odzew!!!
    Wiec tak:
    zbiornik czysty,filtr paliwa nowy
    co do cewki rozumiem że mam ją odkręcić i zaślepić otwór po niej a następnie pokręcić rozrusznikiem?
    Pozdrawiam !!!
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    lysy_2010
    Level 11  
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem mam zaślepić powrót paliwa do zbiornika czy otwór po cewce gaszącej?
  • #10
    kkknc
    Level 43  
    @gromleon tak tak, masz rację silnik D2011 ci tak dymił, które nie ma pompy wtryskowej, kąt wtrysku to się wylicza w tym silniku i ustawia na podkładki. Tak że masz rację widać że znasz, te silniki. Bez dwóch zdań.
    Autorze cewkę demontujesz, a zaślepisz powrót paliwa do zbiornika. Można wykręcić zaślepkę by zobaczyć czy listwa chodzi, ale bez ruszenia sztywnych przewodów paliwowych marnie to widzę.
  • #11
    lysy_2010
    Level 11  
    Ok na początku źle zrozumiałem sugestie kolegi kkknc.
    Wiec tak:po wykręceniu cewki gaszącej i zaślepieniu powrotu paliwa pompka ręczna jest twarda rozrusznik kręci normalnie [nie mam czym zmierzyć obrotów]
    W otworze po cewce nie dzieje się nic,na wtryskach paliwa brak.
    Pozdrawiam!!!
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    kkknc
    Level 43  
    Ale autor nie pyta o inny silnik, tylko o ten i tylko ten. Wejdź na inny dział tego forum i doradzają tym co mają układ CR jak się pompę wtryskową reguluje twierdząc że Diesel to Diesel. Zastanów się.
  • #14
    lysy_2010
    Level 11  
    Zgadza się dizel to dizel ale bez paliwa na wtryskach nie zapali.
    Moje pytanie czy zacięty regulator obrotów może być tego przyczyną?
    Kolejne pytanie czy pompki są sterowane poprzez listwę i regulator obrotów?[brak sterowania elektrycznego]
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ok na początku źle zrozumiałem sugestie kolegi kkknc.
    Wiec tak:po wykręceniu cewki gaszącej i zaślepieniu powrotu paliwa pompka ręczna jest twarda rozrusznik kręci normalnie [nie mam czym zmierzyć obrotów]
    W otworze po cewce nie dzieje się nic,na wtryskach paliwa brak.
    Pozdrawiam!!!
  • #15
    kkknc
    Level 43  
    Dobrze. Teraz zajrzyj w otwór po cewce gaszenia i zobacz czy się przesuwa po naciśnięciu na dźwignię ręcznego gaszenia. Jest nad dźwigną gazu.
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    kkknc
    Level 43  
    gromleon wrote:
    Patrz a mi dymił na biało, wymieniałem wtryski sprawdzalem pompę i sprawdzenie kąta zapłonu i

    Sterowanie czysto mechaniczne. Uszkodzenie regulatora ma inne poważniejsze objawy. Sprawdź jeszcze sprężynę.
    Odkręcić korek wlewu oleju przy bloki i rusz palcem mechanizm regulatora. Próbowałeś na plaka? Skoro pracuje pompa paliwa to rozrząd masz cały. Ale z tym przebiegiem to do wymiany.
  • #18
    lysy_2010
    Level 11  
    Dziękuję za szybką odpowiedź.
    Jutro to sprawdzę,teraz nie mam jak nie jestem przy maszynie.
    Pozdrawiam i dzięki za odzew!!!!!!

    Dodano po 14 [minuty]:

    Tak na plaku pali od strzała sorki że nie napisałem tego na początku [rozrząd jest zamówiony dzisiaj ]
    Pozdrawiam!!!
  • #19
    lysy_2010
    Level 11  
    Witam!!
    Więc tak:po wykręceniu cewki gaszącej i włożeniu opiłowanego sztyfta czuć że wewnątrz jest jakiś zaworek lub męmbrama,przy lekkim nacisku przesuwa się do wewnątrz po zwolnieniu wraca na swoje miejsce.Natomiast po wciśnięciu i jednoczesnym ruszaniu dźwignią gaszenia ręcznego na sztywcie nie ma żadnej reakcji.
    Na plaku pali więc to chyba kwestia sterowania pompkami?
    Pozdrawiam!!
  • #20
    Krzysztof Druś
    Level 21  
    Witam miałem przypadek taki że też dymił na biało a na mrozie już nie odpalił okazało się że zamarzła woda w tłumiku po od kręceniu tłumika od portek odpalił za pierwszym razem.
  • #21
    lysy_2010
    Level 11  
    na plaku pali dzięki za odzew
  • #23
    lysy_2010
    Level 11  
    Witam maszyna pracuje u naszych zachodnich sąsiadów,można powiedzieć że w ojczyźnie i tam jest tankowana,nie wiem czy mają gorsze paliwo czy lepsze.
    Ale czy to nie dziwne że obie jednocześnie.
    Czy kolega kkknc nic innego nie może mi doradzić?
    Pozdrawiam
  • #25
    lysy_2010
    Level 11  
    Witam czy kolega kkknc podpowie mi jak prawidłowo ustawić pompki po regeneracj lub nowe [to jest zależne od właściciela maszyny]
    Drugie pytanie to czy kołek do blokowania wału i wałka jest taki sam,oraz jaki ma skok i średnice gwintu[długość znalazłem w podobnym temacie na tym forum]

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jutro pompa będzie wyjęta.
  • Helpful post
    #26
    kkknc
    Level 43  
    Kołki te same dla wszystkich silników Deutz-a serii xx11.
    Procedura ustawiania rozrządu taka sama. Nawet prostsza że względu na automatyczny napinacz. Ustawienie pompek ci opiszę, też proste, ale wymaga przyrządów. Pamiętaj o podkładkach pod pompkami. Mają trafić w to samo miejsce bloku. Nie zamień ich. Mają specjalne wycięcia które podają ich wysokość.
  • #27
    lysy_2010
    Level 11  
    Więc tak:pompka wyjęta,wizualnie sprawna sprężyna ją cofa bez problemów.Trafia na swoje miejsce,próba odpalania maszyna odpaliła i po chwili zgasła.Okazało się że spalił się bezpiecznik od cewki gaszącej,został wymieniony i maszyna odpaliła i zgasła ,paląc kolejny bezpiecznik.Wniosek to jednak cewka,po pomiarze rezystancji multimetr wskazuje 1czyli zwarcie.
    Za radą kolegi kkknc cewka została wyjęta i maszyna o własnych siłach opuściła hale na której pracowała.Cewka [wczoraj] po wyjęciu i podłączeniu na krótko zachowywała się prawidłowo a jednak już konała.
    Wielki szacun dla kolegi KKKNC za wiedzę i chęć pomocy,oby więcej takich forumowiczów.
    Oczywiście "klikłam"pomógł
    Również dzięki koledze wiem że w tym silniku napinacz jest automatyczny ale nie wiem jakim momentem go dokręcić i śrubę wałka rozrządu.
    I czy mógłby kolega potwierdzić że gwint kołka to 10x1mm.
    Pozdrawiam!!!!!

    Dodano po 22 [minuty]:

    Sory miało być 8x1mm.
  • #28
    kkknc
    Level 43  
    Przecież pisałem w poście #2 sprubój bez cewki gaszenia....
    To częsta przypadłość.
    Tak gwint 10x1, koła rozrząd nie ruszaj. Załuż nowy pasek nawet znacząc koła markerem, napnij napinacz do znacznika. Pokręcić 4 razy wałem korbowym, popraw w razie potrzeby napinacz. Napinacz dokręcasz na 22Nm.
  • #29
    lysy_2010
    Level 11  
    Tak kolego kkknc pisałeś o tym w drugim poście ,zmyliło mnie to że cewka na stole działała poprawnie a raczej udawała że działa.
    Dzieki za wartość siły dokręcenia napinacza. A tak na przyszłość czy podpowiesz mi jak prawidłowo ustawić pompki ta maszyna musi jeszcze popracować.
    Wiem że pytam o wiele ale czy biały dym na zimnym silniku to mogą być uszczelniacze zaworowe i czy można wymienić je bez zdejmowania głowicy jak np.w grupie vw.
    Bo mi się wydaje że gdyby po trzonkach zaworów spływał olej na tłoki to dym powinien być czarny.
    Dziękuje i pozdrawiam!!!
  • #30
    kkknc
    Level 43  
    Nie dopala paliwa. Zacznij i wtrysków. Można też ściągnąć kolektor wydechowy i zobacz który cylinder. Można obniżyć pompki na podkładkach co da wcześniejszy zapłon. Uszczelniaczy nie wymieniaj to bez sensu. Przy tym przebiegu to już prowadnice zaworowe na wydechach do wymiany. A że głowica to monolit to trochę trzeba roboty i czasu by to zrobić.