Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat, Skoda, VW - -uszkodzony pilot naprawa.

02 Mar 2018 01:44 1200 11
  • Poziom 24  
    Chciałbym poruszyć i może rozwiązać problem naprawy oryginalnych pilotów Hella tzw.owalnych stosowanych najczęściej w autach VW Golf4, Skodach i chyba wszystkich Seatach (foto zapożyczone). Chodzi o piloty ostatniej generacji opartych na dwóch układach mikrokontrolerze Atmela M44C890E i nadajniku U2741 (występują w wersji 433 i 434Mhz) . Chcę pominąć piloty z zimnymi lutami i pękniętymi ścieżkami (efekty naprężeń i upadków i oczywiście starości) z tymi w większości sobie radzimy, chodzi o piloty które nadają (mruga dioda) a w blokach pomiarowych właściwego komfortu sygnalizują komunikat "algorytm nie OK".
    Mam już chyba w warsztacie 7-8 niesprawnych z takimi objawami a niestety ilość dawców na szrotach kurczy się.
    Mam nawet dwa piloty w nowej prostokątnej obudowie o identycznej konstrukcji (dwa powyższe układy) dokładnie z takimi objawami (foto zapożyczone).
    Myślę że to problem jakiejś pojemności, może ktoś ma doświadczenie w "walce" z nimi. Zastosowane kwarce 13.575 i 13.560 podmieniałem bez poprawy.
  • Poziom 2  
    Dołączam się do pytania.
  • Poziom 32  
    Bardzo często wina nie jest w pilocie a w module komfortu. Wydawało by się, że pilot jest uszkodzony i nie daje się zaprogramować w jednym wozie ( komunikat na ekranie testera "nieprawidłowe programowanie ") to ten sam klucz daje się zaprogramować w drugim wozie.
  • Poziom 16  
    Ja za to spotykam się z padającym prockiem gdzie jest zachowany indywidualny kod ;(
  • Poziom 18  
    U2741 - taki przełożyłem i zaczął działać. Wkrótce dostane z "china" te układy i dam znać czy ożyją dwa "trupki". Obecnie dioda miga, ale na testerze brak sygnału.
  • Poziom 11  
    Dodano po 3 [minuty]:

    Z tymi modelami nie mam tak dużo problemu co z pierwsza generacją tych pilotów (zdjęcie poniżej). Występowały one tylko w wesji 433 mhz. Mam chyba z 10 trupów bez oznak życia.

    Seat, Skoda, VW - -uszkodzony pilot naprawa.
  • Poziom 40  
    Specjalna chemia (strzykawka o pojemności 20 ml, koszt ponad 120 zł) oraz gorące powietrze naprawiają skutecznie te piloty. To że mruga dioda nic nie znaczy, to tak jakbyś stwierdził że masz nowy akumulator w aucie o ono nie odpala. Dopiero na analizerze widma widać czy dany pilot nadaje i jak nadaje.
  • Poziom 15  
    Tester do pilotów wystarczy do sprawdzenia tego pilota.
  • Poziom 18  
    Czym ta specjalna chemia się wyróżnia od fluxa w naprawie tej płytki? Analizator widma? Tester pilotów, flux i spokojnie da radę odratowac. Oczywiście, to że dioda miga, wcale nie oznacza że pilot nadaje poprawnie. Jeżeli przelutowanie, wymycie płytki nie skutkuje, to zwykle pomaga wymiana u2741.
  • Poziom 2  
    Czy uszkodzony mikrostyk zamka ma jakikolwiek wpływ na programowanie kluczyka?
  • Moderator Samochody
    mateuszdd007 napisał:
    Czy uszkodzony mikrostyk zamka ma jakikolwiek wpływ na programowanie kluczyka?
    Nie ma. Co prawda jednym z wymogów jest brak błedów w CMK jesli dobrze pamietam, ale przy uszkodzonym switchu zamek będzie "odskakiwał".