Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Voyager 3.3 05r. - Rozrusznik nie kręci, brak podświetlenia biegów

02 Mar 2018 07:52 1227 11
  • Poziom 9  
    Jak w temacie.
    Samochód stał nieodpalany od kilku miesięcy i ma problemy z odpalaniem-nie kręci rozrusznik.
    Zauważyłem, że jak nie działa podświetlenie biegów na liczniku, to nie odpala, czasami się zaświeca i od strzała odpala.
    Gdzie szukać usterki?
  • Poziom 43  
    Na skrzyni biegów, na wyjściu wałka dzwigni selektora znajduje sią przełącznik do uruchamiania kontrolek położenia przełożeń skrzyni (P,N,R, D,1 i 2) oraz do włączenia obwodu rozrusznika tylko w położeniu P,N. Sprawdź wtyk do tego przełącznika (kostkę), czy piny nie skorodowały, albo styki w przełączniku.
  • Poziom 9  
    Może to mieć również związek z samym licznikiem?
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Gniazdo selekcjonera jak na zdjęciu: Voyager 3.3 05r. - Rozrusznik nie kręci, brak podświetlenia biegów
  • Poziom 9  
    Jak wymontować ten czujnik? Próbowałem go wyciągnąć, ale pomimo, że się rusza stawia opór, a nie chciałbym czegoś urwać.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Nie wyciągniesz go. Trzeba zdjąć miskę olejową 765 następnie filtr oleju 010 i dopiero dostaniesz się do płyty zaworowej. Przy demontowaniu płyty zaworowej 740 uważać bo wypadną akumulatory 935 i 950. Gdy wymontujesz płytę zaworową zobaczysz selekcjoner 410C przykręcony do górnej części płyty. Voyager 3.3 05r. - Rozrusznik nie kręci, brak podświetlenia biegówVoyager 3.3 05r. - Rozrusznik nie kręci, brak podświetlenia biegów
  • Poziom 25  
    Spróbuj wyjąć panel od sterowania nadmuchem. Miałem kiedyś taki przypadek że przez wypaloną masę nie odpalał. Chyba nie kręcił rozrusznik...
  • Poziom 9  
    Zanim się zabiorę do wymiany tego selektora jak zweryfikować czy to na pewno on leży?
  • Poziom 9  
    selektor jest ok, mechanik sugerował wymianę skrzynki bezpieczników, więc kupiłem.
    Po wymianie pojawiło się podświetlenie biegów i rozrusznik kręci, ale nie odpala. Nie ma zasilania na sterowniku.
    Podłączyli "na krótko" i odpalił, ale zachowuje się dziwnie i po zgaszeniu go kluczykiem chodzi jeszcze przez ok. 10 sekund.
    może ktoś posiada schemat bezpieczników, komputera, który by mógł pomóc.
    Samochód stał prawie miesiąc i jednego elektryka i się poddał, a teraz stoi miesiąc u drugiego. Ten chociaż odpalił.....

    Dodano po 2 [godziny] 31 [minuty]:

    Jeszcze jedno, brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Myślę że schemat tego sterownika by załatwił sprawę.
  • Poziom 9  
    Usterka usunięta, były przegnite przewody przy wtyczce komputera.
    Pojeździłem chwilę i przestał mi palić na benzynie. Zaraz się biorę za szukanie przyczyny.
    Jakieś sugestie?
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.
    Mam podobny problem w swoim samochodzie (Honda Accord, 2006 r, 2.4 pb/lpg). Objaw jest taki, że w trakcie jazdy na D, pomruguje co jakiś czas kontrolka D3. Po przełączeniu na tryb D3 problemy ustają, a jeżeli nie przełączę - po krótkiej chwili wyskakuje check i błąd P0705 - zwarcie w obwodzie czujnika położenia skrzyni. Sam czujnik jest w porządku (wymieniłem na nowy). Przewód idący z czujnika do złączki z tyłu skrzyni jest dobry, niezabrudzony (sprawdzałem obwody które mają być pozamykane przy poszczególnych położeniach), przewody/wtyczki przy komputerze w porządku. Przy kolejnym odpaleniu auta i chwili jazdy, check sam się kasuje - aż do następnego razu. Zauważyłem, że najczęściej to miganie D3 pojawia się po zatrzymaniu auta - na wolnych obrotach, nigdy zaraz po rozpoczęciu jazdy, dopiero po jeździe przez parę minut. Problem jest nieregularny, tzn. czasami przez parę dni nie występuje wcale, czasami wariuje codziennie - z tym, że jak zacznie migać - przełączenie na D3 i chwila jazdy w tym trybie powoduje, że znów jakiś czas (w trakcie tej samej jazdy) można bez problemów jeździć na D. Olej w skrzyni jest zmieniony, filtr także (OEM). Opinii słyszałem już masę, od czujników ciśnienia w skrzyni, przez wiązkę, po elektrozawory itd. Wymiana po kolei na chybił trafił raczej mi się nie uśmiecha.
    Przez jakiś czas myślałem że problemem jest instalacja lpg, bo mruganie ustawało w momencie przełączenia na pb, ale wyciągnąłem bezpiecznik od gazu, jeździłem na samej benzynie i problem też się pojawiał (może rzadziej - ale to mógł być przypadek).
    Może miałby ktoś jakiś pomysł (albo miał podobny problem), co może być przyczyną takiego zachowania?