Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Almera N16 2.2 di - Ciężko odpala i słabo wkręca się na obroty

02 Mar 2018 08:17 1668 5
  • Poziom 15  
    Witam. Jakiś czas temu kupiłem nissana z ubitym sterownikiem pompy. Wymieniłem sterownik na regenerowany łącznie z zaworami. Problem pojawia się czy auto zimne, czy ciepłe. Mianowicie długo kręci zanim odpali, gdy jest zimny to falują obroty, silnik prycha i nie reaguje na gaz. Jak trochę złapie temp to stabilizuje się i reaguje na pedał gazu ale do 1200 obrotów ledwie się wkręca aż strach ruszać. Potem ciągnie już normalnie. Podmieniłem przepływkę bo wkręcał się na starej tylko do 2tyś, wstawiłem też zwężkę i lepiej się wkręca ale dalej mół u dołu i ciężko pali czy zimny czy ciepły. Zero błędów na kompie. Wczoraj zaskoczyły go mrozy i nie odpalił wcale. Zapodałem mu plaka, odpalił od razu. Udało mi się wprowadzić go na obroty rzędu 1500 i przytrzymać ( nie tak jak zawsze po rozgrzaniu czyli 10 min tylko od razu). Zapalił się check i po odjęciu gazu auto gaśnie ale odpala na dotyk. Wywaliło błąd p1241. Po skasowaniu nie wrócił i nissana znów trzeba kręcić. Odpinałem przepływkę i nie ma różnicy oprócz tego, że jak mu dodam gazu i gwałtownie odpuszczę pedał to gaśnie. Spotkał się ktoś z takim wariactwem? P.s myślałem, że to kwestia zapowietrzenia układu ale silnik może pracować godzinę w różnym zakresie obrotów a i tak jak zgaszę i od razu odpalam to kręci ponad 10s. Nie kopci w ogóle. Jak już jest zimny i faluje to jak się rozgrzeje, to słychać jakby cyknięcie przekaźnika, obroty się natychmiast stabilizują i zaczyna reagować na pedał gazu. Proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki
  • Poziom 15  
    Zauważyłem też, że po odpięciu czujnika temp auto pali na strzał ale ma za dużą dawkę bo gdacze jak tdi. Wymieniłem czujnik temp i dalej kręci długo. Czujnik ma około 1.8kOhm, nawet jesli podstawie kolo 100Ohm zamiast czujnika to efekt jest taki jak z podłączonym czujnikiem. Zastanawiam się, czy zawór dawki nie stoi dęba. Mam drugą pompę na zamianę ale wyjąc tu pompę to grubsza afera
  • Poziom 15  
    Rozumiem że te objawy masz od samego początku (po naprawie pompy). Problem to może być pompa . Pewnie masz Boscha a to syf jak diabli , porażka . A pompa jest zależna od komputera i stacyjki ( immobilizera chyba) A dolny zakres obrotów to chyba standard, ciężko ruszyć.
  • Poziom 10  
    Perech, udało Ci się rozwiązać problem? Ja mam podobnie. N16, 2.2 DI. Po naprawie sterownika pompy VP44, silnik ciężko odpala, ale nie gaśnie. Słabo się wkręca. Na wyższych obrotach moc jakieś 75%, na niższych jakieś 50%, ciężko ruszyć z miejsca. Po zgaszeniu, natychmiastowa próba odpalenia skutkuje odpaleniem bez najmniejszego problemu, od strzała. Jak poczekam kilka minut, znów kręcić trzeba. W zimę teraz odpala jakoś, ale bardziej jak silnik okrętowy, nie osiąga od razu biegu jałowego, tylko ze 2 sekundy zajmuje mu żeby przyspieszyć do tych 1200 rpm.
    Zrobiłem test z żarówką, odlutowałem kable od zaworu dawki paliwa, i do sterownika przylutowałem żarówkę H4. Podczas próby rozruchu nie świeci od razu, tylko wraz kolejnymi obrotami rozrusznika, rozżarza się coraz bardziej. Z tego wnioskuję, że problem to nie jest zawór w pompie ani sama pompa, tylko to w jaki sposób sterownik próbuje wysterować zawór dawki paliwa.
    Sterownik był ponownie sprawdzany w serwisie pomp i jest sprawny. Dalsze poszukiwania idą w stronę tego, jak komputer silnika próbuje wysterować sam sterownik... Masz jakiś pomysł? Może rozrząd przestawiony/wyciągnięty?
  • Poziom 15  
    czy samochód po odpaleniu kopci
  • Poziom 10  
    Nie, nie dymi wcale. Przy 1. szej próbie odpalenia po naprawie sterownika wywalił błędy P1251 (P4-SPILL/V OBW), P1690 (P5-POMPY C/WZORZEC) oraz P0115 (TEMP.CIECZY CHLODZACEJ. CZUJNIK). P0115 dlatego, że podobnie jak Perech odpiąłem czujnik, żeby sprawdzić jak odpala. P1690 oraz P1251 pojawiły się również zaraz po tym jak samochód doznał usterki. Teraz powróciły. Nie wiem czy dlatego, że były już w sterowniku, i nie zostały wykasowane przy jego naprawie, a teraz komp samochodowy je wyświetla, czy też pojawiły się od nowa.