Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat bravo 1.4 120km - kapiący olej

zapalonymajsterkowic 02 Mar 2018 12:24 2049 32
  • #1 02 Mar 2018 12:24
    zapalonymajsterkowic
    Poziom 5  

    Witam otóż posiadam fiata bravo 1.4 z 2007r. i po wejściu do garażu zobaczyłem małą plamę oleju na ziemi jak się okazało olej wykapuje z filtra powietrza. Jaka może być tego przyczyna dodam że autko czasem zakopci.

    0 29
  • #2 02 Mar 2018 12:55
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    zapalonymajsterkowic napisał:
    olej wykapuje z filtra powietrza
    Może silnik ma już takie przedmuchy, że wypluwa olej. Jaki przebieg silnika, pojazdu?

    0
  • #4 02 Mar 2018 14:15
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Olej i filtr wymieniony w terminie, poziom oleju nie za wyskoki?

    0
  • #6 02 Mar 2018 14:22
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Na początek udaj się do warsztatu i sprawdź ciśnienie w cylindrach i czy nie ma przedmuchów z komory silnika.
    Możliwe przyczyny, to zużyte pierścienie tłokowe i/lub uszczelniacze zaworowe.

    0
  • #7 02 Mar 2018 14:39
    zapalonymajsterkowic
    Poziom 5  

    zużyte pierścienie to by miało sens bo autko czasami zakopci ale czy pomiar ciśnienia będzie wiarygodny gdy silnik bierze olej

    0
  • #8 02 Mar 2018 14:44
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    zapalonymajsterkowic napisał:
    zużyte pierścienie to by miało sens bo autko czasami zakopci
    Kopcić może równie dobrze z tego powodu, że ma olej w filtrze - jedno drugiego nie usprawiedliwia.
    zapalonymajsterkowic napisał:
    czy pomiar ciśnienia będzie wiarygodny gdy silnik bierze olej
    Ciśnienie ma być w przedziale normy dla tego silnika, bez względu na to, czy bierze olej.

    0
  • #10 16 Mar 2018 14:17
    zapalonymajsterkowic
    Poziom 5  

    Witam ponownie otóż po wizycie na warsztacie sprawa wygląda następująco ciśnienie na cylindrach poprawne a przedmóchów nie ma mechanik powiedział że prawdopodobnie silnik bierze olej ale nw czemu jak ciśnienie poprawne

    0
  • #11 16 Mar 2018 15:40
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Więc można by przypuszczać, że to wina uszczelniaczy zaworowych.
    Na początek sprawdź dokładnie odmę, wykręć, rozbierz, wyczyść i sprawdź poprawność działania.
    Zrób parę zdjęć z jej wnętrza i pokaz na forum.

    0
  • #12 16 Mar 2018 18:34
    zapalonymajsterkowic
    Poziom 5  

    ostatnio też zaobserwowałem że po odpaleniu obroty rosną do ok 1300 i po jakimś czasie spadają

    Dodano po 40 [minuty]:

    nw czy sobie poradzę z tą odmą

    0
  • #15 18 Mar 2018 09:09
    zapalonymajsterkowic
    Poziom 5  

    ok myślę że sobie poradzę jak tak to wstawię fotki jak ją rozbiorę
    a czym ją wyczyścić może byś benzyna ekstrakcyjna?

    0
  • #16 18 Mar 2018 12:13
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    zapalonymajsterkowic napisał:
    może byś benzyna ekstrakcyjna?
    Lepiej czymś mniej agresywnym. Gorąca woda i płyn, nafta.

    0
  • #17 18 Mar 2018 12:48
    jureka6
    Poziom 10  

    Kolega ma rację najprawdopodobniej odma i silnik się nie odpowietrza więc pcha olej do ssącego i kopci. Chyba, że jest to silnik z turbo, no to wtedy diagnoza turbina.

    0
  • #19 18 Mar 2018 14:23
    jureka6
    Poziom 10  

    No to raczej turbina olej puściła. Regeneracja. Nie wiem jak w benzynie, ale jeżeli już całkiem się rozszczelnia turbo to silnik diesel może dostać rozbiegu i samozapłonu. Na rozgrzanym silniku nawet benzynowym wydaje mi się że też taka sytuacja może się wydarzyć. Trzeba sprawdzić ta turbinę.

    0
  • #20 18 Mar 2018 14:57
    zapalonymajsterkowic
    Poziom 5  

    ok to sprawdzę turbinę ale żeby aż tak olej puszczała ostatnio zrobiłem ok 1000km i musiaem 1l oleju dolać

    Dodano po 10 [minuty]:

    A i jeszcze jedno jak się jeździ spokojnie to znaczy zmiana biegów przy 2500-3000 obrotów to tak dużo tego oleju nie bierze najgorzej jak się go kręci wysoko

    0
  • #21 18 Mar 2018 15:14
    jureka6
    Poziom 10  

    Jeśli w kanale dolotowym powietrza jest olej to raczej Turbo się rozszczelnilo. Wyższe obroty większe ciśnienie oleju.

    0
  • #23 18 Mar 2018 16:48
    jureka6
    Poziom 10  

    No tak. Ogólnie cały układ dolotu. Filtr interkuler , kolektor

    0
  • #24 18 Mar 2018 16:49
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    jureka6 napisał:
    No to raczej turbina olej puściła
    Jeśli pojawił by się olej z turbiny, to by był w chłodnicy powietrza, a nie w filtrze - z filtra powietrze jest zasysane przez turbinę.

    Fiat bravo 1.4 120km - kapiący olej

    0
  • #25 19 Mar 2018 12:01
    zapalonymajsterkowic
    Poziom 5  

    No w filtrze tak jak pisałem był olej i to dosyć sporo a w reszcie nie sprawdzałem

    Dodano po 2 [godziny] 7 [minuty]:

    No wsumie tak przez filtr powietrze jest zasysane to ja już nw sprawdzę najpierw tą odme

    Dodano po 17 [godziny] 4 [minuty]:

    Fiat bravo 1.4 120km - kapiący olejczy ten separator da się jeszcze rozebrać czy tylko tyle??

    0
  • #27 19 Mar 2018 16:48
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Sprawdź wewnątrz przewody dolotowe z turbiny, czy nie są zachlapane olejem. Jak masz możliwość, to i wnętrze chłodnicy powietrza od strony przewodów powietrznych.

    0
  • #29 19 Mar 2018 18:07
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    zapalonymajsterkowic napisał:
    przewody są lekko zachlapane a chłodniczki niestety nie mam jak sprawdzić
    Wyczyść je dokładnie wewnątrz, poskładaj, zrób trochę kilometrów i sprawdź je ponownie. Jeśli znów będą zachlapane, to masz już sprawcę "na tacy".

    0