Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ford Fiesta mk6 '06 - Zapalona czerwona kontrolka ciśnienia oleju (oliwiarka)

stywen 02 Mar 2018 14:11 3531 6
  • #1
    stywen
    Level 10  
    Wieczorem przyjechałem normalnie mam do pracy 2 km.Rano odpalam na czerwono pali się kontrolka oleju od ciśnienia i nie gaśnie nawet po kilku min.Dalej bałem się grzać samochód bo mógłbym zatrzeć.Temperatura przez kilkanaście ostatnich dni była na minusie w nocy spadała minus 15/19stopni.Filtry i olej wymienione w październiku (formuła 5W30)Samochód to ford fiesta mk6 2006 r.Czy mogła paść pompa ,czy przyczyną może być jazda na krótkiej trasie i zmiana właściwości oleju.Zrobił się mętny koloru przypominającego kakao.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    stywen
    Level 10  
    Art.B wrote:
    Masz emulsję wody w oleju. Zamarzła w smoku pompy pozbawiając silnik smarowania. Nawet nie próbuj odpalać.

    Dzięki .A skąd ta woda czy winą jest krótka trasa.W zbiorniczku nie ubywa.Czyli trzeba czekać na ocieplenie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Idę sprawdzić .DZIĘKI.

    Dodano po 11 [minuty]:

    DriverMSG wrote:
    stywen wrote:
    Zrobił się mętny koloru przypominającego kakao.
    To raczej wskazuje na obecność wody w oleju. Na początek sprawdź, czy nie ma też oleju w płynie chłodzącym, czy na korku wlewu oleju nie robi się "śmietana".

    Na korku nie ma śmietany .Ale było kilka kropel zamarzniętej wody.Możliwe ,że smok też zamarzł.W płynie chłodzącym nie ma oleju.Czyli trzeba czekać na ocieplenie.
  • #5
    Pan.Kropa
    Level 31  
    stywen wrote:
    A skąd ta woda
    To raczej płyn z chłodnicy więc nie mogło zamarznąć. Płyn w oleju to typowy objaw przepuszczającej uszczelki pod głowicą.
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Jak jeździsz na krótkich dystansach (parę km), to silnik nie ma możliwości się porządnie rozgrzać, para wodna skrapla się w bloku, woda ścieka na dno miski olejowej, zamarza smok i nie ma smarowania.
    Jedyna opcja teraz to rozmrozić samochód w ciepłym garażu oraz wymienić olej i filtr
  • #7
    stywen
    Level 10  
    Była widocznie woda na dole misy.Podgrzałem nagrzewnicą olej w misie ,Po zapaleniu samochodu alarm już nie występował.Przejeździłem tak do maja ,Wymieniłem w maju olej i filtr,Olej nie zmienił swojej lepkości i nawet nie był zbyt przepalony(czarny). Dzięki za podpowiedzi.