Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 626 falujące obroty silnika.

02 Mar 2018 14:47 2010 11
  • Poziom 20  
    Witam kupiłem Mazdę 626 1,8 benzyna z gazem. Po odpaleniu auta zimny silnik obroty ok. 1600. Po chwili spadają na ok.500. Jak się nagrzeje jest w miarę ok, bo często na światłach skrzyrzowanie też spadają do 500. Dziś nie mogłem odpalić, zapalał i gasł. Tak z pięć razy. Jak odpalałem z wciśniętym pedałem gazu to nie odpalał. Potem odpalił niecałe 500 obr. i powoli polwoli się rozkręcił lekko go gazowałem. Czy Ktoś pomoże od czego zacząć? Bardzo proszę o pomoc.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 27  
    Zacznij od sprawdzenia lewego powietrza, czyszczenia przepustnicy i krokowca. Nie zapomnij o adaptacji, kalibracji. Manual na forum mazda speed.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 20  
    Dziękuję za odpowiedź. Tam ponoć są jakieś uszczelki, czy je też odrazu wymienić?
  • Poziom 27  
    Nie zaszkodzi. Czasem uda się nie uszkodzić, wtedy zostają stare.
  • Poziom 20  
    Co to jest ta adaptacja.
  • Poziom 27  
    Przyuczenie silniczka krokowego. Jak dobrze pamiętam, to trzeba odpiąć klemę, poczekać i podpiąć, odpalić bez dotykania gazu i ma chodzić do włączenia wiatraka. Poszukaj sobie na forum mazdy, dawno tego nie robiłem i nie wiem, czy dobrze pamiętam.
  • Poziom 20  
    Na forum mazdy pisałem, to moderatorzy wspaniali napisali mi abym użył szukaczki bo temat był poruszany. Szukałem na forum i tam niewiele znalazłem, dlatego tu proszę o pomoc. Przecież chyba nie jest ciężko jak Ktoś kto przerabiał ten temat i napisze kolego zacznij od tego zrób to i to. Tu odrazu kolega napisał od czego zacząć, bardzo dziękuję.
  • Poziom 10  
    Mam pytanie.Czy falują obroty na benzynie,czy jak silnik pracuje na gazie?Jeżeli na benzynie,to albo pada silnik krokowy,albo też przepływomierz.Radzę najpierw odczytać kody błędów.
  • Poziom 20  
    Na benzynie i gazie. Teraz rano jak odpalam to są za niskie obroty i gaśnie od razu. Trzeba kręcić kilka razy i jak załapie(silnik pracuje na pograniczu zgaśnięcia) lekko wciskać gaz i jechać szybko aby się zagrzał wtedy jest trochę lepiej. Po przejechaniu ok.3 km dopiero wchodzą normalne wolne obroty, bo czuć takie mocne szarpnięcie. Tak jakby ssania na zimnym silniku nie było.

    Dodano po 2 [godziny] 37 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie skąd komputer bierze informację o temperaturze silnika z bloku czy z chłodnicy. Bo oprócz tego wszystkiego na zimnym silniku załączają się jeszcze wentylatory chłodnicy żeby było śmieszniej. Czyli może powalony jest czujnik temperatury w chłodnicy i na zimnym silniku komputer ma info że silnik jest ciepły. Czy tak może być?
  • Poziom 20  
    Wymieniłem wczoraj dwu pinowy czujnik temperatury w bloku. Od tej pory chodzi jak złoto, rano bajka po odpaleniu obroty 1500 potem ładnie spadają. Poczekam parę dni i dam znać.
  • Poziom 33  
    Jackall napisał:
    Przyuczenie silniczka krokowego.

    Pójdziesz ty stąd? W mażdzie 626, w zasadzie w każdej nie ma silniczka krokowego.
    A co do problemu- na mojego nosa podwieszony zawór EGR.
  • Poziom 27  
    No ok, jest zaworek elektromagnetyczny sterujący obejściem powietrza poza przepustnicą. Spełnia on rolę silniczka krokowego, stąd takie uproszczenie z mojej strony.