Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z prędkością internetu domowego T-Mobile.

peaceyo 03 Mar 2018 16:24 7449 48
  • #1 03 Mar 2018 16:24
    peaceyo
    Poziom 5  

    Witam, od wczoraj jestem posiadaczem internetu domowego T-Mobile do 60Mb/s z routerem Huawei B525s i mam problem z prędkością internetu, maksymalna prędkość jaką udało mi się odczytać speedtestem było około 9Mb/s. Z internetu korzystam na komputerze stacjonarnym, podłączonym kablem ethernet. Czy jest jakaś szansa na poprawę prędkości internetu? może antena zewnętrzna? Lokalizacja routera do miejscowość Bryłówek. W załączniku przesyłam ostatni wynik speedtestu, zasięg sygnału z routera to 4 kreski, z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam.

    0 29
  • #2 03 Mar 2018 16:49
    bestboy21
    Poziom 39  

    Czegoś się spodziewał ?
    Antena zewnętrzna pomoże, może kilka Mbit więcej będzie ale 60Mb zobaczysz jak świnia niebo.

    Problem nie jest z prędkością, tylko z wiarą w reklamy i bilbordy.

    Moderowany przez jimasek:

    3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.

    0
  • #3 03 Mar 2018 16:52
    peaceyo
    Poziom 5  

    Dziękuje za szybką odpowiedź, nie spodziewałem się 60Mb/s ale nie ukrywam że liczyłem na troszkę lepszą prędkość, nie mam dużego wyboru jeżeli chodzi o dostawców internetu w moim miejscu zamieszkania, jaką antenę w takim razie powinienem zakupić aby poprawić prędkość?

    0
  • #4 03 Mar 2018 17:06
    bestboy21
    Poziom 39  

    Wystaw router za okno na chwilę.
    Im wyżej tym lepiej, np. na strychu.
    Chodzi o sprawdzenie "co to w ogóle da".

    Antena cudów nie uczyni, widać że upload większy jak download a to dowodzi że BTS jest zatkany a nie że sygnał słaby.

    Wynik i tak całkiem poprawny jak na "sobotę po południu", uwierz że ludzie mają gorzej.

    0
  • #6 03 Mar 2018 17:16
    peaceyo
    Poziom 5  

    Router mam ustawiony na piętrze przy oknie, to jedyne miejsce jakie znalazłem w którym są 4 kreski zasięgu, w innych miejscach siła sygnału jest dużo słabsza, w większości pomieszczeń jest to tylko 1 kreska.

    1
  • #7 03 Mar 2018 17:17
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Pobierz na telefon z Android http://www.mediafire.com/file/99t05l2dv6vany8/Huawei_Manager_1.1_PL.apk zainstaluj.Połącz sie po WiFi z B525 i zaloguj na niego w aplikacji Hmanager. Pokaż screena z niej. Pokaże CID BTS-a, parametry sygnału LTE. Wymuś po kolei LTE800 i LTE1800 oraz LTE1800+800. Testy zrób z B525 na zewnątrz. Pokaż screeny i speedtesty z tych ustawień. w okolicy działaja BTS-y LTE80 T-Mobile, dwa we Wiązowie, do tego w Owczarach i Kurowie. Na tym ostatnim działa też LTE1800NetWorks i agregacja LTE1800+800. Testy potrzebne do wyboru anteny. Nie bierz pod uwagę postów jak powyżej. Nic nie wnoszą, brak merytorycznego przygotowania w zamian krytyka. Niektórzy nie rozumieją ze w takich lokalizacjach jak twoja internet mobilny to jedyny wybór.

    1
  • #9 03 Mar 2018 22:44
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    LTE800 to BTS T-Mobile Biskupicka 1, Wiązów. LTE1800 i agregacja LTE1800+800 to BTS NetWorks w Kurowie. Jak wypadły speedtesty na kazdym z nich? Na LTE800 masz na zewnątrz prawidłowy sygnał ale niski SINR co moze być objawem przeciążenia BTS-a Biskupicka. Na LTE1800 sygnał gorszy ale to normalne ale SINR dużo lepszy. Agregacja LTE180o jako pasmo podstawowe i do niego dodatkowo LTE800. Ogólnie wyglada ze z BTS-a Biskupińska trudno o lepsze prędkości. Trzeba sprawdzić jak działa BTS LTE800 Owczary i Wiązów , Kolejowa 1.

    0
  • #10 03 Mar 2018 23:03
    peaceyo
    Poziom 5  

    Co powinienem zrobić aby to sprawdzić? chciałbym jak najszybciej dokupić dodatkową antenę jeżeli ma to w ogóle sens, ponieważ mam 14 dni na ewentualne wypowiedzenie umowy.

    0
  • #11 04 Mar 2018 12:00
    Arek1984
    Poziom 16  

    Normalnie zrobić speedtesty na każdej z częstotliwości. Przełączasz na 800, robisz test, przełączasz na 1800 robisz test, itd.

    0
  • #12 04 Mar 2018 12:55
    peaceyo
    Poziom 5  

    Dwa pierwsze screeny przedstawiają wyniki z częstotliwości 1800, pozostałe z 800. To normalne że przez wifi na telefonie jestem w stanie osiągnąć takie prędkości a na komputerze podłączonym do routera kablem ethernet nie jestem w stanie przekroczyć 10Mb/s?

    0
  • #13 06 Mar 2018 19:07
    peaceyo
    Poziom 5  

    Jest ktoś w stanie pomóc? :)

    0
  • #14 06 Mar 2018 19:19
    makosuu
    Specjalista Sieci, Internet

    Prędkości ok, a w pierwszym poście miałeś przeciążony BTS, to pewnie samo 800. W czym właściwie problem?

    0
  • #15 06 Mar 2018 19:29
    peaceyo
    Poziom 5  

    Chodzi o to, czy jest sens dobierać do tego jakąś antenę, która poprawi prędkość, jeżeli tak, to jaką? Na komputerze stacjonarnym nie jestem w stanie przekroczyć 10Mb/s.

    0
  • #16 06 Mar 2018 19:33
    makosuu
    Specjalista Sieci, Internet

    A jaki masz link na karcie sieciowej? Jeśli masz tam 10Mbps to sprawdź kabel. Anteny nie ma sensu jakoś bardzo bo sygnał jest dobry.

    0
  • #17 06 Mar 2018 20:18
    peaceyo
    Poziom 5  

    A jakim linku na karcie sieciowej mowa? Mam podłączony komputer stacjonarny zwykłym kablem ethernet do płyty głównej.

    0
  • #18 06 Mar 2018 21:18
    makosuu
    Specjalista Sieci, Internet

    Kliknij prawym na ikonę sieci i centrum sieci i udostępniania, potem zmien właściwości karty sieciowej, kliknij na swoją kartę sieciową prawym i tam jest stanie tam będzie prędkość linku.

    0
  • Pomocny post
    #20 06 Mar 2018 21:31
    makosuu
    Specjalista Sieci, Internet

    I jesteś zdziwiony że masz max 10Mb/s hehehe.
    https://toya.net.pl/pomoc/29
    Tylko zamiast 10Mbps half duplex ty wybierz auto negotiation.

    0
  • #21 06 Mar 2018 22:05
    peaceyo
    Poziom 5  

    Nie mogę uwierzyć w to, że powód był tak banalny, bardzo Ci dziękuje za pomoc, teraz osiągam prędkość prawie 30Mb/s :) Jeszcze raz bardzo dziękuje.

    0
  • #22 11 Mar 2018 18:44
    lukaszk-1984
    Poziom 6  

    Mam podobny problem ale przyczyna jest inna i leży po stronie oszustów z T-Mobile. Posiadam internet w tym dziadostwie i przez okres testowy miałem prędkość 16 mb /s nie jest źle lepiej niż u poprzedniego operatora lokalnego któremu zdarzały się problemy. Poi okresie testowym w dzień mam 5 mb/s wieczorem 0.20 - 0.60 mb /s i to co powiedziała mi Pani z obsługi klienta zwaliło mnie z nóg. Powiedziała że internet działa wolno bo sieć jest przeciążona. To że ja mam internet 60 mb/s nie oznacza że taki będę miał oni nie są w stanie zagwarantować nawet 1 mb/s. Czyli jeśli wiele osób ściąga to ja nie mogę przeglądać nawet stron! Jeśli dojdzie kolejnych 10-20 klientów to prędkość jeszcze spadnie!.

    0
  • #23 11 Mar 2018 20:20
    makosuu
    Specjalista Sieci, Internet

    Nikt nie oszukuje nikogo. To internet mobilny bez gwarancji choćby 1kB/s. Oferta jest tania to i użytkowników jest dużo i ciągle przybywa.

    0
  • #24 11 Mar 2018 20:21
    seb235
    Poziom 27  

    lukaszk-1984 napisał:
    Mam podobny problem ale przyczyna jest inna i leży po stronie oszustów z T-Mobile.


    A kolega przeczytał umowę? :)

    Cytat:
    3.1.4. Szacunkowa maksymalna prędkość pobierania i wysyłania danych przy braku ruchu internetowego pochodzącego od innych użytkowników oraz przy znacznym ograniczeniu ruchu internetowego pochodzącego od innych użytkowników wynosi: 3.1.4.1. w opcji usługi Internet Domowy do 20 Mb/s w technologii LTE i 3G: dla pobierania 20 Mb/s; dla wysyłania 3 Mb/s;
    3.1.4.2. w opcji usługi Internet Domowy do 60 Mb/s w technologii LTE: dla pobierania 60 Mb/s; dla wysyłania 10 Mb/s. Szacunkowa maksymalna prędkość pobierania i wysyłania danych przy braku ruchu internetowego pochodzącego od innych użytkowników oraz przy znacznym ograniczeniu ruchu internetowego pochodzącego od innych użytkowników, dla technologii stosowanych w Sieci a wyżej nieuwzględnionych podana jest w § 4 ust. 18 i ust. 19 RŚUT.


    Poza tym wszystko jest wyjaśnione na internecie:
    Cytat:
    "Policzmy - LTE to około 300 Mb/s na stację bazową (z MIMO, kanał 20 MHz) a zasięg wynika z zakresu częstotliwości i może się wahać od 1 do 5 km. Ile jednak dostanie klient? Zasilając stację LTE transmisją światłowodową 1 Gb/s (zakładając, że jest to możliwe technicznie), to bez współdzielenia pasma dostęp z prawdziwą prędkością 100 Mb/s mogłoby dostać… 3 (słownie: trzech) klientów a 50 Mb/s mogłoby mieć zaledwie 6 (słownie: sześciu) użytkowników. Nie byłoby to jednak efektywne, dlatego pojawia się współdzielenie (overbooking) tak charakterystyczne dla komórkowych systemów radiowych. Przyjmując overbooking np. 1:10 to teoretyczne 100 Mb/s byłoby dostępne dla 30 użytkowników, 50 Mb/s dla 60 użytkowników. Gdyby jednak wszyscy na raz zaczęli korzystać z internetu (co faktycznie dzieje się w godzinach szczytu ruchu) - każdy z nich miałby już tylko 10 Mb/s czyli i tak całkiem nieźle, ale czy stacje buduje się dla 30 czy 60 klientów stosując kryterium współdzielenia 1:10?"

    Wyjaśnia na blogu Netii Paweł Caban, starszy kierownik ds. Strategii Rozwoju Produktów Dostępowych.

    Tak działa LTE i żaden dostawca nie da Ci żadnych gwarancji, dzisiaj możesz mieć 60Mb/s a za miesiąc w twojej lokalizacji podpisze umowę kolejne 100 osób i okaże się że masz 2Mb/s.

    Niestety problem jest w tym że ludzie wierzą w reklamę która nie stanowi oferty, aczkolwiek w umowie wszystko ładnie jest napisane więc nie możemy tutaj mówić o oszustwie.

    1
  • #25 11 Mar 2018 20:41
    lukaszk-1984
    Poziom 6  

    Na ich stronie
    http://www.t-mobile.pl/pl/internet-domowy-tmobile/main
    PRĘDKOŚĆ
    20 Mb/s

    Czepiałbym się gdyby było do 20 Mb/s. Dlaczego zatem oferują 2 oferty 20 i 60 Mb/s skoro nawet nie mogą zapewnić 0.5 Mb/s
    Czy można taką umowę rozwiązać?. To dno a nie internet. Podczas okresu testowego internet działał nawet dobrze. Miałem około 16 Mb/s i myślałem że to problem odległości i jak kupię antenę to będzie lepiej. Okres testowy się skończył i nawet antena zewnętrzna nie dała nic.

    Dodano po 4 [minuty]:

    I podsumowując nie sądzę aby każdy miał tak kiepskie łącze. 0.20 Mb/s to dno dna.

    0
  • #26 11 Mar 2018 20:45
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    W jakiej lokalizacji korzystasz z tego T-Mobile, jaki masz router? Z jakiej technologii korzystasz LTE czy 3G na jakim paśmie , z którego BTS-a ? Jakie są parametry sygnału ,DL/UL wieczorami ? Jaka antena zewnętrzna?

    0
  • #27 11 Mar 2018 20:46
    seb235
    Poziom 27  

    lukaszk-1984 napisał:
    Na ich stronie
    http://www.t-mobile.pl/pl/internet-domowy-tmobile/main
    PRĘDKOŚĆ - 20 Mb/s

    To jest reklama a nie oferta, patrz zawsze do umowy bądź regulaminu świadczenia usług.
    lukaszk-1984 napisał:
    Czepiałbym się gdyby było do 20 Mb/s.

    Ale to jest oferta "Internet Domowy do 20 Mb/s" sprawdź sobie w umowie.
    lukaszk-1984 napisał:
    Czy można taką umowę rozwiązać?. To dno a nie internet. Podczas okresu testowego internet działał nawet dobrze. Miałem około 16 Mb/s i myślałem że to problem odległości i jak kupię antenę to będzie lepiej. Okres testowy się skończył i nawet antena zewnętrzna nie dała nic.

    Zawsze możesz zerwać - płacąc karę umowną.
    Operator dotrzymał warunków na które się zgodziłeś - niestety nie jesteś w stanie z tym nic zrobić.

    Na przyszłość pamiętaj że wszystkie warunki zawsze są dostępne na stronie dostawcy usługi. Oferta o której piszesz dostępna jest tutaj

    0
  • #28 11 Mar 2018 20:48
    makosuu
    Specjalista Sieci, Internet

    To co jest na stronie to nic. Liczy się umowa. Zresztą jak zjedziesz trochę niżej na tej stronie to ujrzysz:Problem z prędkością internetu domowego T-Mobile.


    Swoją drogą to nie wiem czego oczekiwałeś, widziałeś kiedyś łącze o prędkości np. 100Mb/s a nie DO 100Mb/s? Oczywiście nie u każdego to tak działa, ale u ciebie tak działa. Jeśli tak jest wieczorami, to BTS jest przeciążony.

    0
  • #29 11 Mar 2018 21:04
    Rognor
    Poziom 21  

    makosuu napisał:
    Nikt nie oszukuje nikogo.
    I po co tego bronicie? Znanego od bardzo dawna, bo to nie wymysł tego operatora, u nas chyba wprowadził to Plus.

    Napiszę obrazowo:
    -kupujecie samochód
    -na testy dostajecie najnowsze Ferrari (no lub coś za 50 000 zł)
    -cena to 10 000 zł czyli się opłaca
    -kupujecie i się okazuje, że dostaliście rozklekotanego małego Fiata.
    No pewnie, "nie oszustwo", w końcu w umowie był samochód, Ferrari lub coś za 50 tys na testy to przypadek.

    Co do szybkości to ostatnio pojawił się test Netflixa: https://ispspeedindex.netflix.com/country/poland/

    Jest trudny w ocenie, to nie proste ja zarabiam 1000, Solorz miliard więc mamy średnio po 0,5 mld. To raczej pecetowe "czy procesor ogranicza kartę graficzną" i tam widać, że Plus i Play mimo rzekomych średnich 17-18 Mb/s nie dają rady Full HD, tak na oko z połowa łącz nie osiąga 4 Mb/s (dodam, że oglądają zwykle ci o szybszych łączach, ci co mają 0,5 Mb/s nie mają na to ochoty). Niestety pomiarów dla Orange i T-Mobile brak, ale średnią mają niewiele większą więc jest podobnie. Tu chodzi o zasadę, że urojone 17-18 Mb/s to za mało dla prawdziwych 4 Mb/s.

    0
  • #30 11 Mar 2018 21:12
    lukaszk-1984
    Poziom 6  

    Dlaczego w okresie testowym jest więcej a tuż po drastycznie spada. Czy to nie są nielegalne praktyki? Oni sprzedają coś bezużytecznego!
    Jestem świadom że nie osiągnę 60 Mb/s ale w testach nigdy nie miałem więcej niż 20 Mb/s i to testując nawet o 6 rano. Zadowoliłbym się 10 Mb/s

    0
  Szukaj w 5mln produktów