Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa C 1,7 DTI - Wyciek płynu chłodniczego na króćcu głowicy

03 Mar 2018 17:22 2337 12
  • Level 23  
    Witam.
    Pojawił się niewielki wyciek płynu chłodniczego. Zlokalizowałem go na króćcu wychodzącym z głowicy (trójnik). Dokładnie są krople między aluminiowym korpusem a wychodzącym wężem. Jak jest to oryginalnie uszczelnione? Na kleju?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 10  
    Silikon Dirko załatwi sprawę. Ewentualnie dobrze docieta igielitowa uszczelka.
  • Level 23  
    Czyli trzeba ten wąż wyjąć, oczyścić i wsadzić na silikonie? Nie lepiej np na poxipolu?
  • Level 34  
    To jest uszczelniane na oringu odpowiedniej średnicy, nic nie kleimy.
  • Level 10  
    Chwila chwila bo chyba źle zrozumiałem. Chodzi o element na ktory nachodzi wąż gumowy? Jeśli tak to tylko trzeba wyczyścić papierem tą śniedz na kroćcu i wąż w srodku. Potem normalnie wcisnac wąż na krociec i zacisnąć opaską zaciskową. Leciało pewnie dla tego że ten króciec zasniedział i wąż nie dolegał idealnie do niego.
  • Level 23  
    adrianek53 wrote:
    Chwila chwila bo chyba źle zrozumiałem. Chodzi o element na ktory nachodzi wąż gumowy? Jeśli tak to tylko trzeba wyczyścić papierem tą śniedz na kroćcu i wąż w srodku. Potem normalnie wcisnac wąż na krociec i zacisnąć opaską zaciskową. Leciało pewnie dla tego że ten króciec zasniedział i wąż nie dolegał idealnie do niego.

    Nie. Chodzi o ten otwór widoczny na drugim zdjęciu. Do niego wchodzi gumowy wąż i w tym miejscu cieknie.
    PS. Zdjęcia nie dotyczą mojego silnika. U mnie jest o niebo lepiej :)

    Na poniższym zdjęciu widać to doskonale. Zawsze to można czymś owinąć ale chce to zrobić porządnie.
  • Level 10  
    Aaa no to oring na elemencie ktory wchodzi w otwór do wymiany . ☺
  • Level 23  
    Jeśli jest tam oring to wg. mnie musi być element metalowy włożony do gumowej rury. Inaczej tego nie widzę. Temperatura nie sprzyja naprawie, więc na razie chyba muszę to uszczelnić bez rozbierania.
  • Level 34  
    Dale nie wiem dokładnie gdzie masz wyciek, nie chce się porządnie zaznaczyć nie masz czasu?
    Chodzi o to miejsce?
    Opel Corsa C 1,7 DTI - Wyciek płynu chłodniczego na króćcu głowicy
  • Level 23  
    Tak. Zaznaczone jest na pierwszym zdjęciu i dokładnie opisane. Na drugim wylocie sprawa do uszczelnienia jest banalnie prosta.
  • Helpful post
    Level 34  
    W króćcu jest tylko oringn nic więcej.

    Quote:
    Dokładnie są krople między aluminiowym korpusem a wychodzącym wężem

    To jest metalowa rura nie wąż.
  • Level 23  
    Oring wymieniony. Nawet dało się go sprytnie wymienić odpinając tylko węże turbo, rurę od termostatu i węże od zbiorniczka płynu chłodniczego.
    Nie znalazłem nigdzie wymiarów oringa. Zastosowałem 21X3,5. Wszedł bardzo ciasno, ale bez problemów.
    Stary oring to był już kawałek spękanego plastiku...