Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes sklasa w220 - Automat nie działa prawidłowo

03 Mar 2018 19:43 909 13
  • Poziom 3  
    Witam serdecznie. Pierwszy raz na forum.
    W 220 eska. Problem ze skrzynią biegów, automatem, mianowicie jak auto jest zimne skrzynia chodzi rewelacja, biegi przełącza tak jak ma. Po nagrzaniu do pewnej temperatury, biegi przerzuca, ale muszę wyciągać za każdym razem do minimum 2500-2800 obrotów. Dodam, że ręcznie wbijam dużo szybciej. Np. Jak jest zimny trójke zmieni przy 1500 obrotów, jak się nagrzeje 2500-2700, czasem wyżej. Olej i filtr podobno nowe. Auto jak wystygnie skrzynia zmienia biegi prawidłowo. Bylem na kompie (nie SD) pokazuje błąd P0008 i P000C. Wnioskuję, że nie ma to związku. Po za tym auto śmiga tak jak powinno. Czy ktoś spotkał się takim zjawiskiem i może coś podpowiedzieć. Z góry dzięki za każdą podpowiedź.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Próbowałbym dociec, jaki tam olej zalano - bo skrzynia 722.6 nie każdy olej toleruje. Może wlano przed sprzedażą byle co z nadzieją ze będzie dobrze.
  • Poziom 3  
    Dzięki za info. Zapomniałem dodać, że to 3.2 cdi 197ps 2001r. Jaka skrzynia jeszcze nie wiem. Jaki olej najlepszy do tej skrzyni?
  • Poziom 3  
    Moim zdaniem gdyby sterownik nie działał poprawnie co wynika z linków to byłby problem ciągle. Moje zdanie ale moge się mylić.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Matys 75 napisał:
    Jaki olej najlepszy do tej skrzyni?

    Mercedes zaleca do tej skrzyni oleje ze specyfikacją 236.14 oraz dopuszcza oleje ze specyfikacją 236.10
    Oficjalna strona producenta z olejami jest tu:
    http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?session_id=&navigation_path=&language_id=1
    Klikasz po lewej na specyfikację i otwiera się lista olejów.
    Pojemność 8.6 (+0.5) litra
  • Poziom 3  
    Dzięki za pomoc. Zmienię olej i zobaczymy co się urodzi. Może coś pomoże.
  • Spec od Mercedesów
    Skrzynia 722.6 zazwyczaj nie ma korka spustowego z konwertera w związku z tym zalecana jest tzw. dynamiczna wymiana oleju.
  • Poziom 3  
    Tak wiem, dowiadywalem się odnośnie wymiany. Jak już pomagasz to napisz, czy po wymianie oleju potrzebny jest jakiś reset lub podłączenie skrzyni do kompa, bo też takie coś słyszałem.
  • Spec od Mercedesów
    Tu ci z całkowitą pewnością nie odpowiem. Tak na 95% wydaje mi się że nie. Zmieniałem u siebie i poza "pomachaniem" lewarkiem (załączanie poszczególnych biegów w celu odpowietrzenia) nie były dodatkowe czynności potrzebne.
    Jak lubisz samokształcenie, to masz coś do poczytania:
    http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5143&highlight=dynamiczna
  • Poziom 3  
    Witam. Dawno temu poprosiłem o pomoc w temacie skrzyni biegów w sklasie 3.2 cdi.
    Niestety do tej pory nie udało mi się rozwikłać problemu.
    Na pewno z mojej winy, ponieważ brak czasu uniemożliwia mi odstawienie auta do warsztatu.
    Wymiana oleju jednak nie pomogła, wlany oryginał wg norm.
    Skrzynia po nagrzaniu prawdopodobnie traci ciśnienie. Jak zimna biegi wchodzą ok, jak ciepła muszę wyciągać każdy bieg do 3-3,5tyś obrotów, ręcznie wchodzą bez problemu.
    Poza tym bez problemu.
    Wymiana, czy naprawa?
    Sklasa 3.2cdi, 2001r., 197ps, 285tkm
  • Poziom 3  
    Witam po długim czasie. Dla zainteresowanych tematem odpisze.
    Dawno pisałem o problemach z automatem w W220. Z braku czasu problem tkwił, ale udało się w końcu temat opanować.
    Znalazłem chyba wyjątkowego mechanika, który naprawia tylko Merce.
    Opowiedziałem o problemie i auto zostawilem w warsztacie sceptycznie nastawiony.
    Po kilku dniach odebrałem auto i skrzynia chodzi jak złoto.
    Zmienił jakąś płytkę w skrzyni i dołożył małą chlodniczke oleju aby olej miał dodatkowe chłodzenie. Chlodnica jest zamontowana jako pierwsza przed chlodnica klimy. Efekt petarda. Skrzynia zmienia biegi jak powinna, spalanie zaraz spadło diametralnie. Przejechalem od tego czasu kilka tysięcy i jest ok.
    Żeby nie było idealnie pojawił się problem z mocnym kopceniem na czarno. W czasie jazdy jest ok, najgorzej przy redukcji i jak się zatrzymam np. na światłach, z rury leci koks.
    Nie bardzo wiem o d czego zacząć wymianę? Auto ma bardzo niskie spalanie i nie bierze grama oleju.
    EGR, przepływka, turbo, wtryski?
    Może klapy w kolektorze?
    Podobno nie każdy je ma.
    Czy ktoś się bawił w dochodzenie takiego problemu?
    Druga sprawa to sprężarka klimy, nie wiem czy padła cala czy tylko zawór.
    Chętnie posłucham uwag innych użytkowników.
    Pozdrawiam.


    W 220 3.2 cdi 2001r. 298tkm
  • Poziom 43  
    Jak jesteś zadowolony to podaj namiary na szpeca od skrzyni , (nazwisko i miejscowość starczy) może się przyda komuś.
  • Poziom 3  
    Perfect serwis Paweł Tylicki
    Ul. Wąbrzeska 35, 85-144 Bydgoszcz
    Można wygooglować.