Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Scania R420 - Zablokowane kolo podczas jazdy

pawelwoj90 03 Mar 2018 22:47 2553 7
  • #1
    pawelwoj90
    Level 13  
    Witam. Podczas jazdy zablokowalo prawe przednie kolo. Po zrzuceniu kola okazalo sie ze ucieka powietrze z elektrozaworu abs (nie z modulatora). Powietrze przestalo leciec i kolo odpuscilo, kierowca w tym czasie wykrecil srube z silownika na wszelki wypadek i zjechal na baze. Po wkreceniu sruby silownika na warsztacie wszystko dziala ok. Silownik nie przepuszcza powietrza z komory recznego do noznego. Zacisk ok. Jedyny blad w komputerze to taki ze prawe przednie kolo mialo predkosc zerowa gdy inne sie krecily. Jakies pomysly? Z gory dziekuje za odpowiedzi. Czy moglby sie ktos podzielic plikami ze scani multi odnosnie ebs5? Niestety padl mi komp a przydalyby sie schematy.
  • Helpful post
    #2
    darfur5
    Level 34  
    Sprawdź rezystancję czujnika na tym kole.Stawiał bym jednak na wadliwy siłownik.
  • #3
    pawelwoj90
    Level 13  
    Sprawdzalem i ma ok 1300. Blad powstal w chwili zablokowania kola i jest to nastepstwem awari zablokowania kola w czasie kazdy do zera(co widac po oponie niestety). Po odblokowaniu kola i ruszeniu blad abs zgasl i kierowca wrocil ponad 400km do domu juz bez problemow. Silownik i tak chcialem wymienic zgodnie z Twoja sugestia bo koszt nieduzy a glowa spokojniejsza. Jak moze objawiac sie wadliwy elektrozawor abs? Czy on moze przytrzymac kolo? Czy zamyka sie on tylko gdy uaktywnia sie system abs odhamowujac kolo i zrzucajac powietrze a normalnie jest owarty na przelot do silownika? Wiec gdy spuszczal powietrze to probowal zwolnic hamulec na tym kole? Jezeli sie myle to prosze o wyprowadzenie mnie z bledu.
  • #4
    szaman108
    Level 31  
    Witam

    Który rok samochodu?
  • Helpful post
    #6
    szaman108
    Level 31  
    Były może zmieniane zaciski hamulcowe?
  • #7
    pawelwoj90
    Level 13  
    Nie byly, wszystko siedzi od nowosci. Luzow na prowadnicach nie ma, chodzi plynnie, cofa sie i podstawia dobrze w calym zakresie regulacji. Masz jakis sposob zeby sprawdzic elektrozawor abs? To ze lecialo z niego powietrze daje mi do myslenia. Mogl przymarznac? W momencie gdy sie to stalo bylo -15 stopni ale nigdy nie bylo takich problemow. Osuszacz oczywiscie zmieniony. Gdy uszkodzony byl silownik ( w blizniaczym samochodzie) to powietrze lecialo modulatorem ebs a nie tym elektrozaworem abs.