Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio II 2.0 2002 - Przepala sondę przed katalizatorem

Pusiak 04 Mar 2018 17:00 486 12
  • #1 04 Mar 2018 17:00
    Pusiak
    Poziom 3  

    Witam,
    Szukam fachowca w Warszawie, który podejmie się zdiagnozowania problemu, który od dłuższego czasu trapi mój samochód. Co jakiś czas występuje błąd pierwszej sondy(obwód sondy rząd pierwszy, sonda pierwsza) auto wtedy przestaje dobrze jeździć, opada z obrotów, dławi sie, nie jedzie, nie reaguje na gaz. Po zmianie sondy na nowa, oryginalna komputer po podłączeniu pokazuje, ze ma prawidłowe parametry. Po jakiś 2000-5000km nagle znowu spada z obrotów i znowu sonda do wyrzucenia. Inne dolegliwości; prychanie z wydechu na wolnych obrotach, bogata mieszanka, wysokie podciśnienie w kolektorze ssącym, nierówna praca na jałowym biegu(trzęsie), wahania mocy.
    Zmieniłem: nowa sonda- chyba z 10 razy, 4x nowe wtryski, świece, przewody, cewka, czujnik tdc, podmieniony katalizator. Rok temu byłem zmuszony zmienić silnik i na drugim to samo, rozrzad Ok, obecnie hałasuje koło zmiennych faz, ale to nie to, ponieważ na nowym kole w poprzednik silniku było to samo. Obstawiam wiązkę, lub ecu. Pilnie szukam osobę w Warszawie, która by sie podjęła tego ciężkiego problemu.

    0 12
  • #3 04 Mar 2018 21:14
    Pusiak
    Poziom 3  

    13,5 13,5 13,5 14. Dopóki nie wyskoczy błąd związany z sonda, nie ma żadnych innych błędów i zapisów.

    0
  • #5 05 Mar 2018 17:44
    Pusiak
    Poziom 3  

    Zazwyczaj jakimś VDO u kolegi i pokazuje błąd p0130 obwód sondy lambda, rząd piereszy, sonda pierwsza. Auto tez było podpinany ze dwa razy do Clipa, ponieważ juz oglądało go trzech elektryków, ale po wymianie sondy na nowa wszystkie parametry wracały do normy i słyszałem od nich"juz wszystko działa";)

    0
  • #6 05 Mar 2018 17:57
    kkknc
    Poziom 42  

    A co lejesz do baku?. Bo po objawach jakbyś ołowiową łał.
    Pokaż jak wyglądają stare zużyte. Wydech szczelny.

    0
  • #7 05 Mar 2018 18:23
    Pusiak
    Poziom 3  

    Wydech szczelny, sondy maja lekko delikatna, czarna sadze ( mechanik powiedział, ze bogata mieszanka). Samochód od zawsze jezdzi na 98(zalecana przez producenta). Problem wydaje sie skomplikowany, dlatego szukam na forum kogoś, kto by sie podjął ;)

    0
  • #9 05 Mar 2018 20:59
    Megawe
    Poziom 29  

    Wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym może oznaczać zatkany wydech.
    Czy w tym silniku jest MAP sensor ?

    0
  • #10 05 Mar 2018 21:46
    brani
    Poziom 14  

    Pusiak napisał:
    zalecana przez producenta
    pokaż
    Pusiak napisał:
    obwód sondy rząd pierwszy
    podepnij clip nie zabawkę

    0
  • #11 14 Mar 2018 21:31
    Pusiak
    Poziom 3  

    Megawe napisał:
    Wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym może oznaczać zatkany wydech.
    Czy w tym silniku jest MAP sensor ?

    Jest MAP sensor, ale jakby był zatkany wydech, to czy nie miałby mocy zawsze? U mnie jest tak,że czasami ma pełną moc, a często słabiej jedzie.

    Co Ci mam pokazać? Napisałem, że paliwo 98 jest zalecane przez producenta do tego auta i takie też od zawsze stosuję, a Clip był podłączany już przez dwa warsztaty specjalizujące się w Renault i nic nie wykazał konkretnego.

    0
  • #13 14 Mar 2018 21:42
    Pusiak
    Poziom 3  

    Trudno powiedzieć, ujawniła się, bądź powstała po jakimś czasie od zakupu. Samochodem przejechałem już dość sporo, ponad 60k. Ostatnio problem się nasilił.

    0
  Szukaj w 5mln produktów