Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Fiat Seicento 1.1 MPI - Seicento 1.1 MPI strzela na gazie, nierówno pracuje na b

04 Mar 2018 22:33 1971 4
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich forumowiczów,

    Mam problem ze swoim sejczakiem. Mianowicie posiadam instalację gazową Tartarini TEC99 z silniczkiem krokowym DAT99 (oryginalny). Auto nierówno pracowało na benzynie, a na gazie czasami podczas dodawania gazu strzela w filtr powietrza. Przepustnica została wykręcona i wyczyszczona, tak samo silniczek krokowy oraz zmieniony został potencjometr przepustnicy. Problem jest o tyle istotny, że dwa razy podczas strzału z przepustnicy wydmuchnęło mi krokowca, dwa razy go rozwalając i kwalifikując do wymiany.

    Auto było u mechanika-gazownika. Instalacja została wyregulowana, świece sprawdzone i wymieniane dwa miesiące temu + nowe przewody WN dwa dni temu.

    Kompletnie nie mam już pojęcia co może być przyczyną, bo komputer nie wykazuje żadnych błędów (sprawdzone). Nie chce kupować kolejnego krokowca, aby go zniszczyć.

    Gaz wyregulowany, układ zapłonowy sprawny, krokowiec do wymiany. Czy jest możliwe gdzieś lewe powietrze?

    Mam jeszcze dwa pytania:

    1. Czy zmienić uszczelkę między przepustnicą a gardzielą sejczaka po czyszczeniu przepustnicy? Może tam leci lewe powietrze?
    2. Mikser mam w filtrze powietrza, gdzie od dołu filtra wchodzi wąż do niego podłączony. Jest tam otwór większy niż średnica węża. Czy powinno być to uszczelnione (u mnie nie jest)?

    Pozdrawiam serdecznie i czekam na sugestie!
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Nie ma za dużo przyczyn wypadania zapłonu .
    1. świeca
    2. przewód
    3. cewka
    4. wtrysk paliwa
    6. kompresja ( i tu może być bardzo wile przyczyn ale to już pomiar powinien dużo powiedzieć)
    Ale podstawa to szczelny dolot jak i wydech .
  • Poziom 10  
    migmig ma rację .Kompresja ma duży wpływ na takie strzelanie ponieważ silnik nie wypala całej mieszanki gazu i przy uchylonym zaworze ssącym następuje zapłon w kolektorze ssącym. Gazownik z pewnością zwiększył dawkę gazu aby auto miało powera. Sprawdź luzy zaworowe, kompresję . uszczelka też wymień bo jeśli parę razy było tam zagłądane to dystans z polamidu jak dobrze pamiętam potrafi się od kształcić i tam najlepiej zaciąga lewe powietrze. czy pompka paliwa na pewno nie podaje przy przełączeniu na gaz
  • Poziom 8  
    Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie) problem ustąpił. Po regulacji gazu autko lepiej pracuje.
    Problem strzałów występował pod obciążeniem i podczas jazdy, na biegu jałowym problemu nie było. Po rozgrzaniu zaczynały falować obroty. Cewki sprawdzone miernikiem pod kątem zwarć, były rzekomo okej ale jednak praca silnika była zaburzona.
    Pozdrawiam serdecznie, Dawid
  • Poziom 8  
    Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie) problem ustąpił. Po regulacji gazu autko lepiej pracuje.
    Problem strzałów występował pod obciążeniem i podczas jazdy, na biegu jałowym problemu nie było. Po rozgrzaniu zaczynały falować obroty. Cewki sprawdzone miernikiem pod kątem zwarć, były rzekomo okej ale jednak praca silnika była zaburzona.
    Pozdrawiam serdecznie, Dawid

    Dodano po 1 [minuty]:

    Problem rozwiązany i opisany powyżej. Dzięki za pomoc, bo dzięki Wam udało się naprawić Sejczaka :)