Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Nissan Micra - Przymocowana klapa w obudowie filtra powietrza wkrętami

nowym 05 Mar 2018 16:46 858 15
  • #1 05 Mar 2018 16:46
    nowym
    Poziom 10  

    Witam,
    czy tak jak na zdjęciu, przymocowana wkrętami klapka czy jak to się nazywa w obudowie filtra powietrza "przejdzie" coroczne badania techniczne?
    Może się pan diagnosta "czepiać"?
    Nissan Micra - Przymocowana klapa w obudowie filtra powietrza wkrętami

    0 15
  • Pomocny post
    #2 05 Mar 2018 16:57
    poriot
    Poziom 7  

    Przejdzie bez problemu, niczym się nie martw ;)

    Widzę masz LPG II generacji i gazownik zainstalował "zawór bezpieczeństwa" na wypadek gdyby doszło do zapłonu gazu w kolektorze i by nie rozerwało Ci kolektora lub obudowy filtra.

    0
  • #3 05 Mar 2018 17:48
    nowym
    Poziom 10  

    Jak znasz się trochę, to proszę podpowiedz.
    Poprzedni właściciel zainstalował LPG.
    Od początku miałem problemy z ruszaniem. Tzn. gdy odpalam auto muszę ze trzy minuty pogazować, żeby w ogóle ruszyć - po prostej. Po około 1 kilometra "łapie" gaz no i można jeździć.
    Tak było przez ostatnie 4 miesiące.
    W zeszłym tygodniu dałem auto do mechanika, bo już wcześniej na luzie jak się jechało (z górki), albo z wciśniętym sprzęgłem, auto gasło. A dodatkowo przed wizytą u mechanika gasł mi na gazie np. na czerwonym świetle.
    Teraz jest ok, w sensie nie gaśnie, ale nadal mam problem z jazdą na benzynie, szczególnie pod górkę. Nie ma szans żebym ruszył np. do tyłu po odpaleniu tyłem do góry. Dlaczego tak może się dziać?
    Gazownik miał wymieć to ale nie zdążył...Da się wymienić całą obudowę?

    0
  • Pomocny post
    #4 05 Mar 2018 18:56
    poriot
    Poziom 7  

    Obudowę filtra powietrza jak najbardziej można wymienić na rozwiązanie oryginalne czyli bez klapki, tylko... nic to nie da.
    To, że gaśnie Ci na luzie lub przy wciśnięciu sprzęgła przy większej prędkości wynika z tego, że w instalacjach podciśnieniowych (I i II generacja) jeśli w dolot jest wdmuchiwane powietrze zaburza to przepływ gazu z reduktora i silnik najzwyczajniej w świecie gaśnie od nieprawidłowej mieszanki.

    Jest bardzo proste rozwiązanie tego problemu: należy przerobić wlot powietrza do dolotu tak, aby powietrze było zasysane z przeciwnej strony niż przód auta, jak na zdjęciu poniżej (pomarańczowa strzałka). Wtedy auto nie będzie gasło gdy jedziesz na LPG i wciśniesz sprzęgło czy wrzucisz na luz.
    Nissan Micra - Przymocowana klapa w obudowie filtra powietrza wkrętami

    Co oznacza, że musisz trzy minuty "pogazować" zanim ruszysz? Odpalasz auto od razu na LPG?

    0
  • #5 05 Mar 2018 19:06
    nowym
    Poziom 10  

    Nie, najpierw na benzynie, ale ma małe obroty i muszę trochę gazu dodać żeby "złapał" najpierw benzynę (bo inaczej zgaśnie auto), a jak już (ja to nazywam) się rozgrzeje, to mogę bardzo powolutku jechać, max na 2 biegu i tak aż przełączy się na gaz.
    Tak było do soboty. Dzisiaj rano po wizycie u gazownika prawie było idealnie (tzn. szybko przełączył się na gaz, byłem na ulicy bez wzniesienia). Zaraz będę wracał do domu to zobaczę jak jest teraz na benzynie "pod górkę" i najwyżej się jutro odezwę.

    0
  • #7 06 Mar 2018 07:12
    nowym
    Poziom 10  

    Poczytałem trochę o tej benzynie. Ok dzisiaj odepnę na chwilę klemy i zobaczymy.
    Natomiast dzisiaj rano bardzo ładnie odpalił po tym czyszczeniu przez gazownika. Niemal z miejsca parkingowego ruszyłem jeszcze na gazie. Także czyszczenie pomogło i nie muszę już tak długo czekać, żeby ruszyć z z miejsca.
    Przy okazji, co to za biały nalot na akumulatorze?
    I czy tak "mokra" lampa przejdzie badania techniczne?
    Będę chciał się pozbyć tej wilgoci tylko muszę znaleźć w necie jak to zrobić.
    Nissan Micra - Przymocowana klapa w obudowie filtra powietrza wkrętami
    Nissan Micra - Przymocowana klapa w obudowie filtra powietrza wkrętami

    0
  • #8 06 Mar 2018 12:15
    poriot
    Poziom 7  

    Co do reflektora to bardziej martwiłbym się włożoną LED w miejsce postojówki. Jestem się w stanie założyć, że nie ma ona homologacji ;). Lepiej usuń i zastąp normalną homologowaną żarówką. Wprawdzie zdarza się, że diagnosta przymknie na to oko ale formalnie nie powinien.
    Kondensacja pary w środku pojawia się albo przez nieszczelność, przez którą woda przecieka do wnętrza lampy, albo przez zatkane odpowietrzenie reflektora i wtedy zwykła wilgoć z powietrza nie ma po prostu jak się z wnętrza lampy wydostać.

    Biały nalot na akumulatorze świadczy o tym, że najprawdopodobniej doszło do wycieku elektrolitu. Albo ktoś dolał za dużo wody do cel, albo możesz mieć za duże ładowanie i mówiąc wprost alternator gotuje Ci elektrolit.
    Masz woltomierz by zmierzyć napięcie na zaciskach przy odpalonym silniku?

    0
  • #9 07 Mar 2018 07:06
    nowym
    Poziom 10  

    Ok, żarówkę wymienię. Reflektorem też się zajmę.
    Zdjęcie z pomiaru na zaciskach:
    Nissan Micra - Przymocowana klapa w obudowie filtra powietrza wkrętami
    Gdy zakręcałem śrubkę tą co pokazuje strzałka, jakieś chyba napięcie słyszałem momentami...
    Nissan Micra - Przymocowana klapa w obudowie filtra powietrza wkrętami
    Sytuacja wygląda tak, że uruchomiłem silnik zmierzyłem napięcie, potem odpiąłem klemy i teoretycznie po odpaleniu nie zgasł silnik, może dlatego, że chwilę wcześniej był uruchomiony do pomiaru akumulatora.
    Dzisiaj rano niestety zgasł więc musiałem dodać trochę więcej gazu, co ciekawe, dłużej niż wczoraj przechodził na gaz, ale i tak krócej niż przed wizytą u gazownika, bo po przejechaniu ok 300m...

    0
  • #10 07 Mar 2018 15:45
    poriot
    Poziom 7  

    Napięcie ładowania masz prawidłowe.


    Cytat:
    Sytuacja wygląda tak, że uruchomiłem silnik zmierzyłem napięcie, potem odpiąłem klemy i teoretycznie po odpaleniu nie zgasł silnik, może dlatego, że chwilę wcześniej był uruchomiony do pomiaru akumulatora.


    Nie za bardzo rozumiem. Nie odłączyłeś chyba klem od akumulatora przy pracującym silniku?

    0
  • #11 07 Mar 2018 17:19
    nowym
    Poziom 10  

    Nie, nie, robiłem pomiar przy zgaszonym silniku.
    Zrobiłem to:

    Cytat:
    Możliwe że mapa benzynowa się rozjechała - warto wtedy odłączyć akumulator na chwile i powinno się poprawić.

    A potem uruchomiłem auto i nie zgasło.
    Być może dlatego, że wcześniej było uruchomione (pomiar akumulatora).
    Ale problem nadal jest, że gaśnie silnik przy uruchamianiu na benzynie, więc muszę dodać trochę gazu, przynajmniej do momentu jak przejdzie na gaz.

    0
  • #12 07 Mar 2018 18:01
    poriot
    Poziom 7  

    OK. To tak dla wyjaśnienia: pomiar ładowania alternatora wykonuje się gdy alternator pracuje - czyli gdy silnik pracuje. Wtedy napięcie powinno zawierać się w przedziale 14,0 - 14,7 V. Sam akumulator zaś po zgaszeniu silnika i odłączeniu od instalacji powinien mieć ok 13V, które szybko spadną do 12,7 - 12,5 V. Jeśli będzie mniej niż 12,5 to akumulator jest nadal niedoładowany.

    Czy zimny silnik gaśnie Ci od razu po odpaleniu czy po prostu nie trzyma obrotów, są za niskie i się trzepie i dopiero gaśnie? Jak silnik jest już rozgrzany i go zgasisz i ponownie odpalasz na benzynie pracuje już prawidłowo czy też przygasa/gaśnie?

    0
  • #13 07 Mar 2018 18:25
    nowym
    Poziom 10  

    Przy zgaszonym silniku nie sprawdziłem akumulatora, w sumie nie pomyślałem...o tym...

    Cytat:
    Czy zimny silnik gaśnie Ci od razu po odpaleniu czy po prostu nie trzyma obrotów, są za niskie i się trzepie i dopiero gaśnie? Jak silnik jest już rozgrzany i go zgasisz i ponownie odpalasz na benzynie pracuje już prawidłowo czy też przygasa/gaśnie?

    Nie trzyma obrotów, się trzepie i gaśnie.
    Po rozgrzaniu działa prawidłowo.

    0
  • #14 07 Mar 2018 18:47
    poriot
    Poziom 7  

    nowym napisał:
    Nie, nie, robiłem pomiar przy zgaszonym silniku.


    i kolejny Twój post

    nowym napisał:
    Przy zgaszonym silniku nie sprawdziłem akumulatora, w sumie nie pomyślałem...o tym...


    ...
    -----------------------
    Wracając do problemu pracy na benzynie. Jeśli nagrzany silnik pracuje Ci prawidłowo na benzynie, a tylko zimny gaśnie lub się trzepie od za małych obrotów jest duże prawdopodobieństwo, że po prostu masz uszkodzony/zabrudzony silnik krokowy od sterowania obrotami biegu jałowego. Przy zimnym silniku otwiera od troszkę przepustnicę utrzymując podwyższone obroty by silnik nie gasł póki się nie nagrzeje. To dość częsta usterka. Doraźnie możesz silniczek przeczyścić. Jeśli to pomoże to wtedy zalecam wymianę, bo samo czyszczenie daje efekt na niedługi czas po czym problem powraca. Ale lepiej przeczyścić i zobaczyć czy to jest faktycznie źródło kłopotów niż od razu lecieć do sklepu i zamawiać część, która niekoniecznie może być uszkodzona.

    0
  • #15 07 Mar 2018 19:08
    nowym
    Poziom 10  

    Przy zgaszonym silniku zrobiłem pomiar.
    Ok, poszukam w książeczce auta albo w necie jak silnik krokowy przeczyścić.

    0
  • #16 14 Kwi 2018 13:09
    nowym
    Poziom 10  

    Byłem na corocznych badaniach technicznych i było wszystko ok ale coś tchnęło diagnostę i sprawdził spaliny na gazie były przekroczone 30-sto krotnie. Więc nie podbił dowodu rejestracyjnego. Musiałem wyregulować gaz i teraz wszystko jest w porządku.

    0