hej
a więc planuje zrobić pitbike ( mały cross ) z silnikiem elektrycznym, ale jeszcze nie wiem jak się do tego zabrać, mam pewien plan Ale mała wiedzę i chciałbym usłyszeć jakieś porady i sugestie.
Projekt będzie na podzespołach Mrf 140 SM
A JAKO silnik planowałem dac jakiś 48v 150a jednak myślę czy silnik znalazlbym taki do piasty tylnej czy tylko mogę go założyć centralnie. Akumulator sam bym zrobił, użyje ogniw Samsung 18650 29e 2900 mAh
jednak tu kolejna sprawa - nominalna napięcie jednego to 3.7v jednak z doświadczenia wiem że maksymalne to 4.2v, najpierw miałem plan żeby takich ogniw użyć 50 co dałoby mi 150 Ah Ale też 210 volt przy maksymalnym malowaniu, chciałem dac regulator napięcia jednak myślę że to nie może być tak proste a 210v pewnie spaloloby przewody. Nie jestem pewien nad tym wszystkim a wymyśliłem to czytając artykułu i oglądając zagraniczne poradniki gdzie robili elektryczne motocykle. Szukam tu pomocy bo wiem że raczej każdy ma tu więcej wiedzy niż ja i mógłby pomóc w doborze podzespołów. Moto gotowe do zamontowania wszystkiego waży nieco ponad 30 kg. Koło tył 12 cali, opona Enduro. Moje wymagania co do tego to optymalnie prędkość maksymalna około 60+ kmh Ale chciałbym też moc czasem pociągnąć i więcej dlatego mocy nigdy za mało jednak zasięg przynajmniej 50 km na jednym ładowaniu, zwykły teren jazda niezbyt ekonomiczną - po trudnym terenie jeździć nim nie zamierzam.
z góry dzięki za pomoc
a więc planuje zrobić pitbike ( mały cross ) z silnikiem elektrycznym, ale jeszcze nie wiem jak się do tego zabrać, mam pewien plan Ale mała wiedzę i chciałbym usłyszeć jakieś porady i sugestie.
Projekt będzie na podzespołach Mrf 140 SM
A JAKO silnik planowałem dac jakiś 48v 150a jednak myślę czy silnik znalazlbym taki do piasty tylnej czy tylko mogę go założyć centralnie. Akumulator sam bym zrobił, użyje ogniw Samsung 18650 29e 2900 mAh
jednak tu kolejna sprawa - nominalna napięcie jednego to 3.7v jednak z doświadczenia wiem że maksymalne to 4.2v, najpierw miałem plan żeby takich ogniw użyć 50 co dałoby mi 150 Ah Ale też 210 volt przy maksymalnym malowaniu, chciałem dac regulator napięcia jednak myślę że to nie może być tak proste a 210v pewnie spaloloby przewody. Nie jestem pewien nad tym wszystkim a wymyśliłem to czytając artykułu i oglądając zagraniczne poradniki gdzie robili elektryczne motocykle. Szukam tu pomocy bo wiem że raczej każdy ma tu więcej wiedzy niż ja i mógłby pomóc w doborze podzespołów. Moto gotowe do zamontowania wszystkiego waży nieco ponad 30 kg. Koło tył 12 cali, opona Enduro. Moje wymagania co do tego to optymalnie prędkość maksymalna około 60+ kmh Ale chciałbym też moc czasem pociągnąć i więcej dlatego mocy nigdy za mało jednak zasięg przynajmniej 50 km na jednym ładowaniu, zwykły teren jazda niezbyt ekonomiczną - po trudnym terenie jeździć nim nie zamierzam.
z góry dzięki za pomoc