Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF95 - grzanie się hamulców prawa strona daf

07 Mar 2018 20:41 2676 31
  • Poziom 4  
    Witam. Posiadam dafa xf 95 2005 r, mam problem z hamulcem, konkretnie prawa strona tył. Pali klocki hamulcowe (klocki oryginał daf) ostatnim czasem nawet się zapaliło, żywy ogień leciał. Nadmieniam, że wymieniłem modulator ABS, zawór szybkiego odhamowywania, zacisk (leciutko chodzi, nie ma luzu, nie kosi go), siłownik, łożysko (fag) w piaście, czujnik abs (Wabco), jak i koronki abs (oryginalne daf) na obydwu tylnich kołach. Po zaślepieniu przewodów hamulcowych do siłownika prawego, lewe koło się nie grzeje. Jeżeli podłącze powietrze do siłownika prawego, problem powraca. Dodam, że dzieje się to pod obciążeniem. Tylko i wyłacznie prawe koło strasznie się grzeje. Błąd ABS pali się na pomarańczowo od przedniego koła lewa strona z tego co mechanik mówił wiązka z przodu jest do roboty, ale zapala się jedynie jak dostanie wilgoci. Pomóżcie
  • Texa Poland
  • Poziom 26  
    Napraw EBS a powinno być dobrze. Jeśli ebs nie działa lub działa nie prawidłowo to skutki są takie jak opisujesz.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Podłącz wszystko tak jak jest fabrycznie.
    Zagrzej dobrze hamulce.
    Zjedź szybko na plac, zrzuć ręczny, wybierz luz i podlewaruj tylną oś.
    Pokręć rękoma tylne koła.
    Sprawdź czy prawe koło przy obracaniu rękoma przypadkiem coś nie trzyma w porównaniu do lewego. Maulce muszą być wówczas gorące na maxa.
    Ponadto, weź dwa manometry wyskalowane do 10bar z wężykami i złączkami diagnostycznymi ISO.
    Wkręć w punkty testowe obwodu hamulca ręcznego (2.2) przy siłownikach.
    Zrzuć ręczny przy maź. ciśnieniach na zegarach
    Obydwa manometry powinny wskazywać to samo ciśnienie - ok. 7.5 do 8.5 bar.Po zaciągnięciu ręcznego obydwa spadną do zera.
    Te same manometry następnie podłącz do obwodu hamulca roboczego - jeden manometr do lewej strony, drugi do prawej strony.
    Nabij ciśnienie na zegarach.
    Poproś kogoś aby naciskał hamulec nożny (powoli, po czym szybko).
    Tu ważne: za każdym razem jak asystent będzie odpuszczał pedał hamulca - obydwie wskazówki powinny równolegle spadać aż do zera.
    Ważne jest, aby każdy z manometrów pokazywał dokładnie zero po zdjęciu nogi z pedału hamulca.
    obserwuj czy wskazówka manometra podłączonego do prawego koła wskazuje jakiekolwiek ciśnienie szczątkowe czyli niewiele powyżej zera - nie powinna

    Jeżeli jest szczątkow ciśnienie na prawej stronie, zrób następujący test:

    Jeżeli to jest ciągnik siodłowy inny niż 4x2:
    Odłacz przewód z portu 4 (lub 1.3 jeżeli jest to system EBS 1-szej generacji) z modulatora EBS tylnej osi i zaślep odłączoną rurkę.
    Przejedź się , ale nie rób tego jak masz czerwone jakiekolwiek ostrzezenie EBS na desce.
    Podstawą aby przejechac się bez tej dwu rurki z portu 4 jest sprawny sytstem EBS, bo wówczas nie masz systemu awaryjnego hamulców roboczych tylnej osi- hamulec jest wówczas tylko kontrolowany przez elektronikę EBS beż żadnego back-up'u czysto pneumatycznego!

    Powyższy test z odłaczeniem rurek od portu 4 w modulatorze nie ma zastosowania do ciągników siodłowych 4x2 bo ten najnormalniej w świecie nie mają hamulca awaryjnego (czysto pneumatycznego, działającego niezależnie od elektryki) na osi tylnej, tylko na przedniej.
    Podaj co zaobserwowałeś.
  • Texa Poland
  • Poziom 24  
    Sprawdź na komputerze czy koło prawe jest prawe a lewe jest lewe. miałem już taki przypadek. Stacja diagnostyczna opory toczenia i siła hamowania do sprawdzenia . Wymień samo regulator na kole które się grzeje .
  • Poziom 4  
    Sprawdzalem Ciśnienie powietrza na obydwu kołach wychodzi prawidłowe. Dziś sprawdzałem na pusto jadąc bez ładunku też się grzeje prawie dym leci. Zmieniłem siłowniki hamulcowe stronami problem jest taki sam bez efektu. Zacisk założony nowy niema luzu leciutko chodzi. Byłem na diagnostyce sprawdzałem jaka daje siłę hamowania koło prawe i lewe i jest różnicy bez obciążenia 14% koło prawe hamuje bardziej. Teraz naprawiłem zacisk z lewej strony bo dość ciężko suwak się wymieniłem prowadniczki żeby chodził leciutko ale to nic nie dało koło prawe grzeje się a lewe jest ok. . Napisałes kolego napraw ebs co miałeś na myśli pisząc??. Jesli jest blad ebs na kole przednim to chyba niema to nic wspolnego z tylem ptawa stroną poniewaz przód ma swoj modulator i z przodu niema tego problemu tylko i wyłącznie tył prawa strona. Jest to ciągnik siodłowy 4×2

    Dodano po 3 [minuty]:

    Odpaliłem też czujniki abs z modulatora ale to wogole nie wpływa na grzanie koła jedynie słabsze chamulce
  • Poziom 24  
    Czy niema wycieku oleju z piasty na tarcze w scanii częsty problem i jest dym. Ja robię jeszcze pomiar termometrem laserowym.
  • Poziom 4  
    Niema sucho jest. Tylko tyle że jest Piasta strasznie gorąca jak i tarczą z której się dymi a ostatnio przed wymiana tarczy łożyska to zapalił się że aż żywy ogień lecial
  • Poziom 24  
    Moim zdaniem problem leży po stronie zacisku, jeśli jest taka możliwość zamień zaciski stronami lub tył ma przód wykluczysz problem mechaniczny.
  • Poziom 4  
    Tylko dziwne że na starym i nowym zacisku dzieje się tak samo.
  • Poziom 24  
    zacisk nowy czy regenerowany
  • Poziom 4  
    Rozgrzałem hamulce na Maxa i koło stoi, ręką nie można ruszyć. Co to za przyczyna???

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Regenerowany oczywiście .
  • Poziom 24  
    Zacisk Knorra zakłada się zestawy zamiennik (brak części Knorr) czasami ulega uszkodzeniu samoregulator nie wyczuwalne na stole czy w aucie robi za mały luz między tłoczkiem a klockiem ( powinien wynosić ok 2mm ) i koł się grzeje , miałem kilka takich przypadków. Tarcza ostygła i jakiś czas było dobrze.No chyba że na aucie hamuje ci tylko to koło co mało prawdopodobne.
  • Poziom 10  
    Takie cuda się działy jak było przebicia na siłowniku powietrze przebijało z ręcznego uszkodzony siłownik.
  • Poziom 4  
    Prawdopodobnie jest przyczyną ten samoregulator jak kolega napisal wyżej. Tarcza ostygną i koło kręci się lekko.

    Dodano po 45 [minuty]:

    Z góry dziękuję za podpowiedź dam znać jak wymienię ta samoregulacje
  • Poziom 14  
    Jak koło się zagrzało i zablokowało, to byś odkręcił przewód 11 od siłownika hamulcowego i byś wiedział czy wina jest po stronie mechanicznej (zacisk, klocki itp.) czy pneumatyki lub sam siłownik jest uszkodzony.
  • Poziom 4  
    Rozgarzalem tarcze odkrecilem przewód od siłowniki na rozgrzanej tarczy koło stało w miejscu ręka nie mogłem ruszyć., a gdy ostyglo wtedy bez problemu leciutko się kręci ppdczepilem przewód i leciutko sienkreci
  • Poziom 10  
    Kolego jak tarcza jest bardzo mocno nagrzana to się rozszeża i ją blokuje sprawdz przebicia na siłownikach odkręć przewody od ręcznego zaślep je wykręć w siłownikach z tyłu blokady ręcznego i wtedy sprubuj pojezdzić.
  • Poziom 4  
    Pewnie masz rację tylko że ja zmieniłem siłowniki stronami z tylu prawa na lewą i odwrotnie nic to nie zmieniło koło dalej się grzeje więc nie możliwe żeby miał siłownik przebicie bo by paliło lewe koło. Wydaje mi się tak jak kolega napisał wyżej jest uszkodzony samoregulator w zacisku , ma za maly luz miedzy klockami a tarcza wtedy dociskaja klocki do tarczy kolo mocniej hamuje i pali mi kolocki bo niema luzu a jak sie rozgrzeje wtedy puchnie tarcza i blokuje kolo do momentu gdy sie nie wystudzi. Chyba że ktoś ma inny pomyśl
  • Poziom 10  
    Miałem juz 2 razy taki przypadek i dlatego piszę jak doszedłem do tego
  • Specjalista - DAF Trucks
    Jak rozgrzejesz hamulce , podlewarujesz, zrzucisz ręczny i prubujesz kręcić rękoma i czujesz opór, to w tym momencie poluzuj dwie nakrętki (klucz 24mm) które ściągają siłownik do zacisku. Jak pojawi się szczelinapomiędzy siłownikiem a zaciskiem i będzie lekko - to sprawdź zacisk oraz sprawdź ile popychacz wystaje z siłowniku (na spuszczonym ręcznym).Możesz sprawdzić również regulację zacisku. Na dokręconym siłowiku do zacisku powinno być 3 kliki (co odpowiada szczelinie między klockiem a tarczą 1mm).
    A zapytam jeszcze - klocki przyszlifowałeś trochę z boków? Mają wystarczająco duży luz w jarzmach?
  • Poziom 4  
    Dzięki za podpowiedź lecz tak jak napisałem zaminlem siłowniki stronami i dalej to samo tylko na prawym z prawego grzejacego kola na lewe i na lewym sie nie grzeje wiec silownik raczej oki. Moze ktos potwierdzi ta samoregulacje czy jest to możliwie ze od tego sie grzeje zacisk kupiony po regeneracji.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Klocków nie przyszlifowalem założone nowe tarcze i nowe klocki problem tkwi w prawej stronie tylko . Zmiana siłowniki z prawego grzejacego na lewy i odwrotnie nie zmienia to faktu że tylko prawe się grzeje. Klocki wyregulowane na 3 pliki lewą i prawą stroną. Z lewej nie pali hamulce z prawej owszem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam na starym zacisk przed wymiana na regeneracyjny i zamkną siłowników stronami był ten sam problem
  • Poziom 11  
    Wygląda na to że, problem jest po stronie pneumatycznej. Zmieniłeś zacisk, siłownik, klocki, tarcze i dalej jest to samo, a jak odpiąłeś przewody to było dobrze to może idź w tym kierunku. Zamontuj manometry ( nie glicerynowe) i monitoruj w czasie jazdy.
  • Poziom 24  
    Po stronie pneumatycznej hamulca nożnego przy różnicy ciśnień EBS modulator generował by usterkę. Przy zaworze ręcznym zawór przekaźnikowy zasila oba koła równolegle niema prawa być różnicy w powietrzu.
  • Poziom 11  
    Może generuje. Kolega nie napisał, że robił diagnostykę.
  • Poziom 4  
    Dziękuję za cenne podpowiedzi problem rozwiazany . Kupiłem nowy zacisk knorr i problem się rozwiązał.
  • Poziom 24  
    Jednak prawda była po mojej stronie
  • Specjalista - DAF Trucks
    DAFXF 95PROBLEM napisał:
    [...]Nadmieniam, że wymieniłem modulator ABS, zawór szybkiego odhamowywania, zacisk (leciutko chodzi, nie ma luzu, nie kosi go), siłownik,[...]

    Wprowadziłeś nas w błęd tym stwierdzeniem...
  • Poziom 4  
    Owszem kolego wprowadziłem w błąd dlatego że kupiłem zacisk po regeneracji nawet sam siebie oszukalem bo wykluczylem to jako dobry . A tu jedna wielka porażka się okazała nowa samwregulacja w zacisku i popsuła chodź nie jeden mechanik do niej pobierał i nie wiedział gdzie tkwi problem.
  • Specjalista - DAF Trucks
    W UK móglbys zlozyc wniosek gwarancyjny o zwrot kosztów naprawy (spalone tarcze, klocki, czas pracy) do sklepu gdzie sprzedali ci ten niby-regenerowany zacisk, I oprócz zwrotu kosztów samego zacisku, pokryli by koszta naprawy calosci usterek jakie spowodowal ich uszkodzony zacisk. Warunkiem jest, zeby ten ich zacisk byl zamontowany w autoryzowanym servisie producenta samochodu.
  • Poziom 4  
    Właśnie nie robiłem tego autoryzowanym serwisie nigdy więcej już nie kupię po regeneracji zacisku z niepewnego źródła. Chodź ten drugi zacisk co kupiłem jest też po regeneracji przez firmę knorr. Straciłem wiarę i nadzieję że kiedykolwiek będzie dobrze😁