Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyunday ix55, system bez kluczykowy - centralny nie reaguje z pilota

07 Mar 2018 19:46 1125 2
  • Poziom 2  
    Witam. Ja mam taki sam problem. Dioda na pilocie miga, a auto odpala, immobilajzer widzi kluczyk gdy dotyka stacyjki (system bezkluczykowy). centralny nie reaguje z pilota i z przycisku na zewnętrznej klamce. Nie wiem czy auto posiada alarm. Kupiłem je z taką usterką i nikt nie potrafi pomóc, kluczyk podobno wysyła sygnał. Posiadam dwa i żaden nie działa. Auto odpala gdy kluczyk jest w stacyjce lub jej dotyka, a powinien odpalać nawet wtedy gdy kluczyk jest w kieszeni.
    Ktoś rozwiązał taki problem.
    Ja posiadam hyundaia ix55 ale koledzy w Tucson mają powiedzmy że identyczny

    Moderowany przez CameR:

    Wydzielono z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2063878.html
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    kozik20l napisał:
    Mozliwe że jest problem z anteną odbioru systemu bezkluczykowego lub ktoś wyprogramował tą funkcje w obawie przed kradzieżą


    Anteny są w klamkach i w tylnym zderzaku. Rozebrałem klamkę i nie wiem ale nie sądzę żeby była uszkodzona. łapała by chociaż jedna. Po rozebraniu klamki wszystko jak nowe, zero brudu i korozji.
    Naczytałem się dużo rosyjskich forum (translator :-) - Tam tych aut jest dużo i są problemy z przyciskami na klamce że się wyrabiają, ale u mnie to wygląda jak by było nie używane. pisali też że auta nie są zainteresowaniem złodziei bo są mało popularne (Ale są mega praktyczne, wygodne i jeździ się super :-). Zastanawiam się czy nie kupić w ciemno modułu komfortu i sprawdzić.
    Podejrzewam jeszcze całą tą stacyjkę. Może coś tam nie łączy bo jest mocno wyrobione. Ogólnie kluczyk powinien być wykryty i i stacyjka powinna si przekręcić (w renówkach się wciska start stop a tu się przekręca, w środku pokrętła jest otwór na kluczyk, kiedy włożę lub chociaż by dotknę kluczykiem to wszystko ok, ale kiedy oddale na pół cm już się nie przekręci. Kluczyk po prostu nie jest wykrywany przez system smart key -odpalę przez dotknięcie, odłożę kluczyk i zaraz mruga napis key out na czerwono. Może kluczyki wysyłają za słaby sygnał albo coś. Byłem w aso żeby je zakodowali, ściągnęli pin, sprawdzili i niby to nie to że są rozkodowane. Miło z ich strony że nie wzięli za to kasy bo nic to nie dało ale kiedy chciałem zostawić to powiedzieli że w tej sytuacji naprawa może kosztować w tysiącach i żebym lepiej znalazł jakiegoś dobrego elektryka. Tylko że w moich stronach nikt nie wie co jest i nie chce podchodzić do tematu bo w ich komputerach jest tylko ix 35 a nie ix55 i nie wiedzą nawet co to jest. Nawet serwis wziął go za darmo żeby sobie go obejrzeć bo nigdy takiego nie mieli. Na giełdzie w Poznaniu jest jeden gość od kluczyków ale pierwszy raz widział taki kluczyk i też powiedział że nie pomoże.

    Tu jest mój temat na forum Hyundaia z pełnym opisem problemu: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11201

    "Witam wszystkich.
    Kilka dni poświęciłem na czytanie forum i między czasie rozebrałem cały dół konsoli w ix55 aby znaleźć wszystkie moduły związane z centralnym zamkiem i w końcu się poddaje.
    Posiadam dwa kpl oryginalnych kluczyków do ix55. Sprawdzałem u 2 elektroników czy są sprawne i potwierdzili że sygnał jest wysyłany, ale mimo to auto nie otwiera centralnego zamka i i klapy tylnej nie podnosi z pilota.
    Auto już kupiłem z taką wadą i otwieram je wysuwanym kluczykiem zamkiem w drzwiach. Centralny działa bo otwierają się wszystkie cztery furtki. Mam też tak zwany system wolne ręce z przyciski na klamkach ale on też nie działa. Auto z tym systemem powinno zamknąć się i otworzyć z kluczykiem w kieszeni.
    Dioda immobilizera mruga, kontrolka kodowania na liczniku przy przekręceniu zapłonu pali się a gdy odpalę gaśnie.
    Nie wiem czy auto ma auto alarm, w puszcze bezpieczników w miejscu gdzie w instrukcji opisane jest jako ALARM jest wciśnięty jakiś przekaźnik.
    Kierunkowskazy nie mrugają gdy otwieram auto ręcznie lub je zamykam.
    Znalazłem moduł centralnego zamka ale nie wychodzi od niego żadna antena.
    Nie mam pojęcia gdzie jest antena z centralnego zamka, która odbiera sygnał bo wygląda na to że auto nie odbiera sygnału z pilota.
    Byłem w serwisie bo myślałem że kluczyki są rozkodowane. Czekałem cały dzień za jakimiś kodami dostępu z siedziby w USA, gdy doszły godzinkę miał go na warsztacie. Gdy skończyli powiedzieli że z kluczykami wszystko w porządku i może być przyczyna w aucie. Za usługę nic nie skasowali ale polecili szukać jakiegoś dobrego elektryka (u nich kosztowało by to ponad 1000 - tak oznajmił), przed wjazdem ostrzegłem że jak nie zrobią to za kodowanie nie zapłacę :-) Jeden z nich przyznał że pracuje już 5lat w serwisie i widzi go pierwszy raz na oczy.

    Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić lub co przeoczyłem.

    Dzięki za pomoc.
    Na foto to antena z klamki, kluczyk i moduł komfortu