Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Ford Focus MK2 FL 1.6 duratec - Pompa paliwa, zbyt wysokie napięcie?

Sertive 09 Mar 2018 12:38 306 14
  • #1 09 Mar 2018 12:38
    Sertive
    Poziom 5  

    Przy włączeniu zapłonu przez te 2,3 sekundy kiedy pompa się załącza napięcie jest normie tj. ok 12.1 V natomiast po uruchomieniu silnika dostaje za wysokie napięcie co powoduje dość głośne piszczenie, prawie 14.2V .
    Mimo to komputer nie wyrzuca żadnego błędu.
    Problemem nie jest na pewno pompa bo jest nowa, gdzie szukać usterki ? ECU umiera ?

    0 14
  • #2 09 Mar 2018 12:58
    karwo
    Poziom 22  

    Pompa jest załączana przekaźnikiem więc ma takie napięcie zasilania jakie jest w instalacji samochodu (nie licząc spadków na przewodach i złączach).
    Może głośniej chodzi bo zawór regulacji ciśnienia jest uszkodzony. Cały czas mam na myśli silnik benzynowy.

    0
  • #3 09 Mar 2018 13:53
    Sertive
    Poziom 5  

    Problemem na pewno nie jest zawór regulacji ciśnienia ponieważ amplituda pisku zmienia się zależnie od obciążania instalacji elektrycznej auta . Przykładowo gdy włączę wszystko co się da tj. ogrzewanie szyb, światła, klimatyzację etc.. napięcie podawane na pompę spada do ok 12V i staje się prawie niesłyszalna.

    0
  • #4 09 Mar 2018 14:03
    karwo
    Poziom 22  

    W taki razie pompka jest do wymiany, chyba że masz za wysokie napięcie ładowania.

    Nie obraź się ale co ma do napięcia na pompie ECU?

    0
  • #5 09 Mar 2018 14:05
    Sertive
    Poziom 5  

    Pompa jest nowa, napięcie ładowania w normie ok 14.4 V

    0
  • #7 09 Mar 2018 14:17
    Sertive
    Poziom 5  

    Podmieniałem na inna- oryginalną forda ( obecnie zamontowany bosch ) i pisk jest ten sam.

    0
  • #8 09 Mar 2018 14:43
    karwo
    Poziom 22  

    Regulator ciśnienia paliwa masz przy pompie czy na listwie wtryskowej?
    Idzie paliwo przelewem czy nie? Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej.

    0
  • #9 09 Mar 2018 15:15
    Sertive
    Poziom 5  

    Regulator jest na listwie, a sam regulator/ zawór ciśnienia bez przelewowy . Postaram się sprawdzić to ciśnienie jak najszybciej.
    Silnik benzynowy 1.6 100 km.

    0
  • #10 09 Mar 2018 15:19
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Pompa jest zasilana z przekaźnika takze ma napiecie akumulatora

    0
  • #11 13 Mar 2018 09:57
    Sertive
    Poziom 5  

    Ciśnienie na listwie 2.8-3 bara .

    0
  • #13 13 Mar 2018 14:27
    karwo
    Poziom 22  

    A co ze smokiem na pompce?
    Przewód łączący pompkę z wyjściem na koszyku? Nie jest załamany lub pęknięty?

    0
  • #14 13 Mar 2018 18:32
    Sertive
    Poziom 5  

    Wszystko jest nowe, a dodatkowo przewody paliwowe były przedmuchiwane sprężonym powietrzem co by wykluczyć ich niedrożność .

    0
  • #15 23 Mar 2018 13:01
    Sertive
    Poziom 5  

    Okazuje się, że pompy wyprodukowane po 2005 roku ( niezależnie od producenta ) są fabrycznie walnięte. Wszystkie piszczą, jedne mniej inne bardziej ze względu na niskiej jakości wykonanie. Jedyny ratunek to kupno używanej pompy " starej generacji " gdzie jeszcze nie robiono urządzeń na zysk ale na jakość.

    0