Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilarka Dolpima ps190 moduł za - czy istnieje możliwość wymiany modułu zapłonowe

djpupek 09 Mar 2018 15:58 567 7
  • #1 09 Mar 2018 15:58
    djpupek
    Poziom 8  

Witam forumowiczów.
    Jestem laikiem w tych sprawach i przepraszam za małe nieścisłości, ale postaram się to wyjaśnić w przystępny sposób.
    Mój Ojciec "odkopał" w czeluściach warsztatu starą piłę Dolpimę ps190 i chce jej dać drugie życie, a ja chciałbym zaczerpnąć informacji w internecie aby mu choć trochę pomóc, bo docelowo pilarka ma być dla mnie :)
    a mianowicie...
    Z tego co mój ojciec przedstawił problem, to w pile jest "pięta achillesowa" związana z modułem zapłonu.
    Kowadełko i młoteczek albo się upalają i nie ma iskry albo w szczelinę między nimi najdzie pyłu z trocin i problem się powtarza.
    Jego zamiarem jest wymienić ten moduł zapłonowy (z innej piły) na cewkę bez w.w. kowadełka i młoteczka (o ile dobrze zrozumiałem).
    Już części jakieś ma i chce to poskładać do kupy, ale mówi że trochę z tym roboty i bo w grę wchodzi sporo przeróbek.
    A moje pytanie brzmi, czy istnieje jakiś moduł zapłonowy (np. z Husqvarny, bo Dolpima to ponoć na jej licencji), który by ułatwił ten problem, aby uniknąć jak najmniej przeróbek? Bądź gotowy zamiennik?
    Jakieś pomysły?

0 7
  • #3 09 Mar 2018 19:58
    djpupek
    Poziom 8  

E8600 napisał:
    Być może zapłon od Husqvarny 280 by pasował.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2557205.html

problem w tym że na takie "być może" ciężko coś ruszyć do przodu ze sprawą :|
    wolałbym coś bardziej pewnego
    przekopałem chyba całe forum i większośc jest do ps180
    a mi potrzebne do ps190
    z tego co mi wiadomo konstrukcyjnie trochę się różnią

0
  • #6 11 Mar 2018 08:02
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

Kondensator też trzeba zlikwidować.

0
  • #8 11 Mar 2018 19:17
    Rycho T