Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Keeway Flash - brak ładowania - brak prądu na regulator, przepalające się świat

partsbike99 09 Mar 2018 18:50 1080 2
e-mierniki
  • #1
    partsbike99
    Level 9  
    Hej, żeby nie robić referatu postaram się skrócić z moim pacjentem do minimum. Pacjent to chiński kochany cudowny bo oszczędny i badziewny Keeway Flash... Czeluści internetu na jego temat są wręcz puste...
    Objawy - Przepalające się żarówki, Brak ładowania akumulatora (podpięty aku/ odpięty aku)
    Reanimacja wstępna - Wymiana regulatora na nowy (x2) Wymiana Statora na nowy (iskrownika, prądnicy)
    Pomiary -
    1. Do regulatora mam prąd z czerwonego przewodu - prąd taki jak na akumulatorze, masa prawidłowa, Przewód zielono-czerwony (przejście do iskrownia) brak prądu, przewód biały (przejście do iskrownika) brak prądu.
    2. Stator na 6 przewodów, 2 od impulsatora, są ok. czarno-czerwony - do modułu, jest ok (skuter odpala i jeździ bez zarzutu) Czarny - masa (jest cacy) Zielono-czerwony oraz biały - brak prądu (w poprzednim starym iskrowniku było tak samo.) Przemieniałem zielono czerwony z białym w kostce i brak efektu;/
    Co dziwne?? Przewody biały oraz zielono-czerwony mają przejścia z masą.

    Jakieś Pomysły, co zrobić??
  • e-mierniki
  • #2
    BANANvanDYK
    Level 40  
    partsbike99 wrote:
    Zielono-czerwony oraz biały - brak prądu (w poprzednim starym iskrowniku było tak samo.)

    Mierzyłeś miernikiem ustawionym na pomiar napięcie przemiennego? Świecenie żarówek mówi co innego.
    Uzwojenie masz połączone z masą, sprawdzając od strony statora? Jeśli tak to problemu nie powinno być z zakupem niewłaściwego statora.
    Sprawdź czy zgadza się pinout złącza stator-instalacja. Występują różnice pomiędzy statorami do chińczyków a statorami do Yamahy.
    Sprawdź czy jest zachowana ciągłość dwóch przewodów pomiędzy regulatorem a statorem. Brak jednego z nich spowoduje brak działania regulatora.
    Poza tym jeśli masz regulatory pochodzące z Wilmatu to może być problem ze zmienionym pinoutem.
  • #3
    partsbike99
    Level 9  
    Miernikiem mierzylem na rozne sposoby caly czas jakichkolwiek wartosci. Kupilem dzis kolejny nowy stator. Podpialem przewody od impulsatora oraz zasilania modulu, tak jak wczesniej skuter odpala. 3 przewody luzne w kostce od ladowania niestety dalej pozostaja bez pradu. Nawet ich nie podpinalem. Szczerze to jestem juz bez pomyslu.

    Edit: Skuter uratowany, dla czeluści internetu i młodzieży uczącej się sztuki... Nowe statory delikatnie trą o magneto powodując zwarcie, przełożenie wszystkiego na starą podstawę rozwiązało problem zgubionego prądu. Co do regulatora zastosowałem regulator z wilmatu (ALE!) Seryjne regulatory o kodac ZW/ZC/ZB2222 nie do końca sie sprawdzają. Użyłem regulatora (też z wilmatu) przeznaczonego do Derbi Sendy. Teraz światła nawet nie mają ochoty przygasać. Świeców równym światłem bez względu na obroty.

    Dzięki za pomoc, na dniach odezwę się z nowymi zagadkami branży mechaniki motocyklowej;)