Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

atego 1218 - Witam, wie ktoś gdzie jest filtr AdBlue?

sylany 09 Mar 2018 19:28 5076 12
  • #1
    sylany
    Level 9  
    Witam. Witam, wie ktoś gdzie jest filtr AdBlue?
    Pompa działa a brak adblue. Chciałem wymienić filtr.
  • #2
    Anonymous
    Level 1  
  • #3
    sylany
    Level 9  
    tak myślałem
    dzięki za odp.
    ten zaznaczony na żółto to to?
    atego 1218 - Witam, wie ktoś gdzie jest filtr AdBlue?
    po wymianie powinno podawać adblue czy jeszcze na coś zwrócić uwagę?
  • #4
    Anonymous
    Level 1  
  • #5
    sylany
    Level 9  
    mechanik pod kompem sprawdził pompę i działa...resztę będę ogarniał na miejscu. dzięki. pozdrawiam
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    piotr budzowski wrote:
    jeszcze przy pompie jest mały zaworek który jest sterowany powietrzem

    Też bym w tą stronę podążył. Te zaworki często się psują, a jak on nie zamknie, to ciśnienie się nie wytworzy i całe AdBlue idzie na przelew/zwrot do zbiornika.
    Jesteś na 100% pewien, że do zbiornika AdBlue nie dostała się nawet mała ilość diesla (pomyłkowe zatankowanie "w złą dziurę")?
    Filtr AdBlue to ostateczność - raczej nigdy się nie zdarza, żeby całkowicie stracił przepływ.
  • #7
    kakibara
    Level 34  
    Ciśnienie powinno być 1.3bara.
    Problemem może być membrana filtr lub krystalizacja wtryskiwacza.
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    W przypadku zatkania wtryskiwacza ciśnienie powietrza mierzone czujnikiem na urządzeniu dozującym skoczy do ok.5 barów.
  • #9
    kakibara
    Level 34  
    Gerri podrzuc czy dobrze dobijam 1.3bara po wymianie filtra bo troche mnie trapi to 3.5 bara - nigdy nie było problemu kilka atego i nascie sztuk actros.
  • #10
    Gerri
    Mercedes specialist
    1,3 bara to prawidłowe ciśnienie w czasie pracy silnika mierzone przez czujnik ciśnienia powietrza na urządzeniu dozującym. Ciśnienie nabijane przez zawór powietrza (wentylek) na obudowie filtra AdBlue to coś innego.
  • #11
    Anonymous
    Level 1  
  • #13
    Gerri
    Mercedes specialist
    Według literatury serwisowej ciśnienie zgromadzone w "pęcherzu" ma za zadanie tłumić pulsacje ciśnienia powstające w czasie pracy pompy oraz podczas jej wyłączania i załączania. Ciśnienie faktycznie 3,2 bara, w fabryce napełniony azotem, może to być również suche i pozbawione smarów powietrze. Bliższych informacji nie podano, chociaż z moich obserwacji również wynika, że jego prawidłowe napełnienie i działanie nie ma zdecydowanego wpływu na pracę całego układu.