Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Dell Vostro 1710 - brak podświetlenia matrycy

09 Mar 2018 20:46 564 15
  • Poziom 24  
    Mam laptop Dell Vostro 1710, ostatnio przestało działać podświetlenie matrycy. Na początku było tak że laptop działał normalnie, dało się pracować, jednak kiedy np po 2-3 godzinach pracy chciałem włączyć przeglądarkę internetową, ekran robił się czarny (wszystko inne działało). Stało się to tak uciążliwe że zacząłem pracować na zewnętrznym monitorze - wtedy wszystko było ok. Myślę teraz żeby go naprawić, w tej chwili już w ogóle nie działa podświetlenie, jak poświecę latarką to widać obraz na matrycy, zewnętrzny monitor działa normalnie. Jestem w tej dziedzinie początkującym ale chciałbym spróbować, i tak już liczę się z porażką a może czegoś się nauczę i uda się go wskrzesić. Chciałbym zacząć od pomiaru czy do świetlówki dochodzi napięcie ale nie wiem jakie napięcie tam występuje - czy zwykłym multimetrem dam radę to zmierzyć? Czy tam jest świetlówka na wysokie napięcie i dużą częstotliwość?
  • Spec od monitorów
    Cytat:

Jestem w tej dziedzinie początkującym ale chciałbym spróbować, i tak już liczę się z porażką a może czegoś się nauczę i uda się go wskrzesić.

Lub zepsuć (nie wskrzesić) ?!
    W serwisie wydasz do 100(max) pln i bedziesz się cieszył z pracy laptopa.

Ale poczytaj Link
    Oraz o płycie od Compal Dell Vostro 1710 JAL60 LA-4131P rev.?
    SM ogólnie dostępny , na forum też pisano.

Podaj jaka matryca.
    - np. LP171WU1(TL) (A2) lub jej podobne (1x CCFL lampa)
    -np. B170PW06 V2 (AUO6287) CCFL (1x lampa)
  • Poziom 24  
    Temat przeczytałem, w zasadzie niczego się nie dowiedziałem.. Jakie zrobić podstawowe pomiary żeby wyeliminować uszkodzenie płyty, taśmy, inwertera?
    Matryca Lp171Wx2
  • Pomocny post
    Spec od monitorów
    Wymień na pocz. lampę CCFL , zmierz długość.
    np. Link