Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Orbitrol MTZ - wywala uszczelniacz na pompie przy skręcie na maksa

10 Mar 2018 20:11 2466 48
  • Poziom 8  
    Witam, założyłem do zmoty układ kierowniczy na orbitrolu 100 i pompie nsz10, i jest problem przy skręcie na maksa. Wywala uszczelniacz na pompie, ale wspomaganie nie działa poprawnie, wolno i ciężko. Zamontowałem inną pompę, pz 18, identyczna sytuacja. Dałem orbitrol do sprawdzenia, myślałem że może zawór się zaciął ale wszystko jest ok. Co może być przyczyną?
  • Poziom 43  
    Ok, pod które przyłącza, podpiąłeś siłownik a pod które zasianie i powrót oleju?
    Orbitol ma tabliczkę z danymi?
  • Poziom 8  
    L, R, siłownik jest dwustronnego działania, P zasilanie z pompy T powrót.
  • Poziom 43  
    Sam zdejmowałeś orbitrol z maszyny, czy kupiłeś nie wiadomo skąd?
  • Poziom 43  
    To jaki typ orbitrola i czy ma wszystkie potrzebne zawory w środku.
  • Poziom 24  
    Orbitrilol mtz nie ma żadnych zaworów w środku.
  • Poziom 43  
    stasiekb100 napisał:
    Orbitrilol mtz nie ma żadnych zaworów w środku.

    To masz odpowiedź czemu blokuje przepływ i wali uszczelniacze.
  • Poziom 25  
    Pompę masz prawą czy lewą? bo nsz-10 występuje w obu wersjach. Jeśli ma przeciwny kierunek obrotów będzie wywalać uszczelniacz. Sam orbitrol trzeba by sprawdzić czy ma zawory jesli nie wymienić na taki co posiada lub założyć blok z zaworami.
  • Poziom 8  
    pompę mam prawą specjalnie zamawiałem bo wiem że w ruskim jest lewa Orbitrol RB-100 też mi się wydawało ze objawy są jak by zawór nie puszczał trzeba ewentualnie na przewodzie wstawić zawór i podłączyć do powrotu znalazłem jego dane
    DANE TECHNICZNE:
    -Objętość geometryczna 100cm3/obr
    -Zalecany przepływ 10L/min
    -Przyłącza: L, R, T, P - 1/2"
    -Mocowanie kolumny kierownicy: śruba M10-16mm
    -Ustawienie zaworów: przelewowy 190 bar, może przelewowy jest ustawiony na zbyt duże ciśnienie
    szokowy 240 bar
    Może obroty są nie takie silnik ma max 6.200 obr koła zmniejszyłem żeby pompa miała max 2500obr
  • Poziom 24  
    Pokaż zdjęcie tego orbitrola.
    W mtzcie widywałem różne orbitrole, jedne miały zawory przelewowe inne nie. Ty masz zapewne taki bez zaworów wiec ten zawór przelewowy musisz dokupić. Takowy z manometrem można kupić na allegro za około 150zł.
  • Poziom 43  
    M426 napisał:
    Może obroty są nie takie silnik ma max 6.200 obr koła zmniejszyłem żeby pompa miała max 2500obr

    Czemu nie zrobiłeś na maglownicy lub przekładni z wąsem i wspomagniem np. polonez czy e34 i z pompą dedeykowaną z kompletu?
    Jaki masz silnik i co tza machina?
  • Poziom 25  
    Jak ma silnik benzynowy i przełożenie zrobił 1:1 to wyskoczyły obroty pompy takie a nie inne. Zresztą diesle samochodowe mają podobny zakres obrotów. Prawdopodobnie wszystko jest ok tylko przepływ oleju przy tych obrotach zdecydowanie za duży do możliwości orbitrola.
    Dane pompy o ile wierzyć około przy 1500 obrotach podają różnie od 14-16 litrów na minutę. Przy zalecanych 10-ciu dla orbitrola i 6.000 pompy można się domyślić efektu.
  • Poziom 8  
    Przecierz napisałem ze obroty zredukowalem żeby pompa miala max 2500 przy max obrotach silnika zamontowane silnik v8 300km zabraklo miejsca na fabryczny uklad kierowniczy nissan navara d22
  • Poziom 43  
    Zobacz przy jakich obrotach wywala uszczelnienia.
    Teraz pompuje 26l/min przy 2600obr/min.

    Orbitrol ma robić wolny przepływ P T jak nie kręcisz kierownicą.
  • Poziom 24  
    M426 napisał:
    Przecierz napisałem ze obroty zredukowalem żeby pompa miala max 2500 przy max obrotach silnika

    Jestem strasznie ciekaw jak ty to zrobiłeś bo jeśli biorąc pod uwagę, że przy max obrotach silnika czyli 6000 na pompie jest max 2500 to masz przełożenie 1:2,4 a więc przy obrotach potrzebnych do normalnej jazdy czyli około 2000 na pompie masz jakieś 833obroty i dopiero od tych obrotów pompa pracuje poprawnie. Przy obrotach biegu jałowego czyli 900 na pompie masz 375obrotów a przy takiej ilości obrotów pompa nie jest w stanie wytworzyć prawidłowego nominalnego ciśnienia.
    M426 napisał:
    zamontowane silnik v8 300km zabraklo miejsca na fabryczny uklad kierowniczy nissan navara d22

    Daj zdjęcie pompy hydraulicznej. Pokaż na tym zdjęciu w jaki sposób jest ona zamontowana. Najprawdopodobniej masz zły kierunek obrotów na pompie.
    M426 napisał:
    -Ustawienie zaworów: przelewowy 190 bar, może przelewowy jest ustawiony na zbyt duże ciśnienie

    Pompa nsz jest w stanie wytworzyć maksymalnie 210bar więc jest to blisko jej granicy wytrzymałości.
  • Poziom 43  
    LENIWIEC_PL napisał:
    Przy obrotach biegu jałowego czyli 900 na pompie masz 375obrotów a przy takiej ilości obrotów pompa nie jest w stanie wytworzyć prawidłowego nominalnego ciśnienia

    A skąd , pompa robi ciśnienie od 10obr/min to pompa zębata i nie ma dolnego ograniczenia.

    Dodano po 3 [minuty]:

    M426 napisał:
    Zalecany przepływ 10L/min
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Teraz pompuje 26l/min przy 2600obr/min.


    Po prostu za dużo pompa pompuje zmniejsz obroty jeszcze o połowę i powinno się ustabilizować.
  • Poziom 24  
    Zwróć uwagę na to że pompa zebata przenosi olej po obwodzie trybów zębatych, a nie środkiem.

    Moderowany przez CameR:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_z%C4%99bata
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które wprowadzają w błąd.

  • Poziom 25  
    W mtz-cie pompa ma prawie takie obroty jak silnik na wale zębatka 20 zębów napędza pompę która ma 21. Sam silnik pracuje w zakresie 600-2400.
    Pompa wytworzy o wiele większe ciśnienie niż 210 bar aż do samounicestwienia się ale 210 jest ciśnieniem bezpiecznym i jeśli się nie mylę tylko do pracy chwilowej. Nominalne ciśnienie przy którym może pracować ciągle to 160 bar.
    Ogólnie gdybanie jest bez sensu zmierzyć jakie są ciśnienia w czasie pracy silnika to żaden problem a wyjaśni wszystko.
    I pytanie czy kierunek obrotów jest faktycznie dobrze dobrany.
  • Poziom 8  
    nie wiem co jest grane orbitrol woziłem sprawdzili go jest wszystko ok zawór działa,jeden zawór jest na wejściu do pompy a ten przeciążeniowy gdzie jest od kolumny jest trzy śruby pod nimi na klucz imbusowy kolejne co się nimi reguluję kolega mi przeliczał te obroty i zrobiłem koła pasowe które redukują obroty montując drugą pompę PZ18 to dałem większe koło to na pewno obroty są za małe ale to i ciśnienie słabsze do dlaczego wywala uszczelniacz pompa jest podłączona dobrze ssanie jest po zewnętrznej a ciśnienie idzie środkiem
  • Poziom 24  
    Manometr i jazda, sprawdzasz przy jakim ciśnieniu wyrzuca uszczelnienie. Obstawiam +-203barów. Albo masz źle ustawiony zawór albo go wcale tam nie ma! Szkoda, że daleko mieszkasz, bo po obejrzeniu wszystko by było wiadomo.
  • Poziom 8  
    Jak sprawdźic czy jest zawor nie skrecajac na maxsa nie wywala uszczelniacza montujac taki zawor na przewodzie będzie po problemie możesz mi podesłać jaki zawór kupić
  • Poziom 8  
    Dzwoniłem dzisiaj do tego gościa co mi sprawdzał orbitrol, mówił że zawór był zacięty, idę to składać. Dam znać jak to się skończyło.
    Albo koleś nie rozróżnia czy zawór jest czy nie, bo dalej jest ta sama sytuacja. Coś na pewno nie gra na wolnych obrotach. Powiedzmy że jest wspomaganie, jak dodam gazu słychać że orbitrol wyje i skręcam na maksa i wali uszczelniacz. Nie wiem już sam czy dodanie zaworu przeciążeniowego na przewodzie coś da i jak ktoś potrafi obliczyć obroty. Napęd z silnika koło pasowe 55 mm pasek 13 mm, na pompie jakie powinno być żeby wszystko grało.
    Orbitrol MTZ - wywala uszczelniacz na pompie przy skręcie na maksa Orbitrol MTZ - wywala uszczelniacz na pompie przy skręcie na maksa

    Orbitrol MTZ - wywala uszczelniacz na pompie przy skręcie na maksa

    Orbitrol MTZ - wywala uszczelniacz na pompie przy skręcie na maksa

    Czy taki zawór będzie robił robotę?
  • Poziom 24  
    M426 napisał:
    dlaczego wywala uszczelniacz pompa jest podłączona dobrze ssanie jest po zewnętrznej a ciśnienie idzie środkiem

    Olej nie idzie w pompie środkiem tylko po zewnętrznej osi trybów czyli masz pompę błędnie podłączoną i dlatego wywala uszczelniacz i będzie go wywalać zawsze do momentu aż prawidłowo nie podłączysz pompy.
    Orbitrol MTZ - wywala uszczelniacz na pompie przy skręcie na maksa
    Na zdjęciu numer 1 wstawionym przez ciebie widać, że pompa ma kierunek obrotów prawy(jest strzałka) więc na górze masz ssanie a na dole tłoczenie.
    Czyli tak jak na tym zdjęciu:
    Orbitrol MTZ - wywala uszczelniacz na pompie przy skręcie na maksa