Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat 1.9 SDI - Wymiana pompy wtryskowej na pozbawioną elektroniki

chubakapl 10 Mar 2018 20:20 12660 34
  • #1
    chubakapl
    Level 7  
    Witam wszystkich
    Posiadam silnik 1.9 SDI od seata ibizy z 2001r, silnik standardowo posiada pompę wtryskową z elektryką wiem że jest możliwość wymianę na taką bez elektryki, pytanie od jakiej wersji silnika i jaka pompa najlepiej podpasuje do mojego silnika.
    Jestem nowy na forum tak więc jeśli napisałem temat w nieodpowiednim dziale przepraszam. Wiem że jest kilka tematów podobnych do mojego ale nie znalazłem odpowiedzi która pompa będzie najodpowiedniejsza.

    Pompa którą posiadam wygląda tak
    Seat 1.9 SDI - Wymiana pompy wtryskowej na pozbawioną elektroniki
  • #3
    chubakapl
    Level 7  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Najpewniej kupić taką samą, ze swapami jest zawsze duży problem.

    Jaką taką samą ? Chciałbym dowiedzieć się z jakiego modelu będzie najodpowiedniejsza 1.9TD czy 1.9D ? jest kilka różnych wersji i prosiłbym aby ktoś to ogarnia ten temat wypowiedział się. może ktoś coś podobnego robił.
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Zawór gaszący z immobiliserem. Do wymiany na zwykły Seat 1.9 SDI - Wymiana pompy wtryskowej na pozbawioną elektroniki
  • #6
    dizba
    Level 33  
    Nic się nie wymienia. Tam jest zwykły. Trzeba tylko rozwalić tą plastykową osłonę.
  • #7
    chubakapl
    Level 7  
    Czyli ten kabel co wychodzi z tyłu jest od imobilaizera i wystarczy go nie podłączać czy jak ? A drugi z siwą wtyczką od czego jest ?
  • #8
    marszałekkom
    Level 29  
    Druga to stycznik biegu jałowego.
  • #9
    chubakapl
    Level 7  
    marszałekkom wrote:
    Druga to stycznik biegu jałowego.

    będzie wszystko śmigało jak nie zostanie nic podłączone do prądu ? jeśli nie co musiałbym zrobić ?

    Zależy mi na takim efekcie https://www.youtube.com/watch?v=6CWiPXq0RAE&t=138s

    znalazłem również taką pompę http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-vw-polo-1-9-sdi-028130115j-i7224099323.html#thumb/5 i również pytanko od czego wychodzą z niej kable ?
  • Helpful post
    #10
    marszałekkom
    Level 29  
    Zdaje się, że pod tą plastikową osłoną jest nie tylko zawór cut-off ale też jakaś elektronika od immobilizera. Chyba najprościej będzie jak napisał andrzej20001, wywal to i zastąp zwykłym zaworem, na niego dajesz 12V po zapłonie. A ten stycznik możesz zostawić niepodłączony.

    Tą drugą pompę na twoim miejscu zostawiłbym w spokoju, bo rozumiem że chodzi ci o jak najmniejszą ilość komplikacji. Ta druga to Lucas, ma np. elektronicznie sterowanie wyprzedzeniem zapłonu, zmniejszanie dawki w zależności od ciśnienia turbiny itp. Na dodatek jest droga w regeneracji.
  • #11
    dizba
    Level 33  
    marszałekkom wrote:
    Zdaje się, że pod tą plastikową osłoną jest nie tylko zawór cut-off ale też jakaś elektronika od immobilizera. Chyba najprościej będzie jak napisał andrzej20001, wywal to i zastąp zwykłym zaworem, na niego dajesz 12V po zapłonie.

    Jeszcze raz powtórzę : tam jest zwykły zawór stopu. Owszem jest elektronika, którą wywalasz.
  • #13
    dizba
    Level 33  
    Pokazałeś 3 różne mocowania. A jakie jest u ciebie ? Wyjmij swoją i zrób zdjęcie.
  • #14
    chubakapl
    Level 7  
    dizba wrote:
    Pokazałeś 3 różne mocowania. A jakie jest u ciebie ? Wyjmij swoją i zrób zdjęcie.

    Pokazałem dwa mocowania, bo wychodzi mi że są tylko 2 rodzaje, mianowicie nr 1 to takie które ja posiadam czyli gwint dla śruby jest w pompie i kąt ustawiany jest na kole pasowym, a drugi typ to taki w którym koło pasowe jest na stałe zamocowane i kąt ustawia się pompą.
  • Helpful post
    #15
    dizba
    Level 33  
    Otwory montażowe mają 50 lub 80 mm, wałki napędowe mają 17 lub 20 mm, pompy mają gwint lub fasolki. A więc w czym jest problem ?
  • #16
    chubakapl
    Level 7  
    dizba wrote:
    Otwory montażowe mają 50 lub 80 mm, wałki napędowe mają 17 lub 20 mm, pompy mają gwint lub fasolki. A więc w czym jest problem ?


    Sam tworzysz problem, ja tylko zapytałem czy ktoś posiada zdjecie jak wygląda mocowanie pompy z linku allegro.

    Mam pompę, pytanko czy jest okej ? Na szrocie dostałem informacje że powinno wszystko grać po podłączeniu do prądu kabelka od zaworka który jest na zdjeciu w linku.
    Mam jeszcze pytanko jak ustawić pompę ponieważ nw czy dobrze myślę ale obrót wału to 2 obroty pompy czy stanie się coś jak źle to złożę ? nie odpali czy wynikną z tego jakieś konsekwencję ?

    https://drive.google.com/file/d/1cooPF7CX3rbKBPse6SPYRVrLfEkBdTh7/view?usp=sharing

    Kebelek od zaworka https://drive.google.com/file/d/1Vn6s7-j89ZQSMT1nCq8amigIk5ccNSJU/view?usp=sharing
  • #17
    dizba
    Level 33  
    chubakapl wrote:
    Mam jeszcze pytanko jak ustawić pompę ponieważ nw czy dobrze myślę ale obrót wału to 2 obroty pompy czy stanie się coś jak źle to złożę ? nie odpali czy wynikną z tego jakieś konsekwencję ?

    Najwyżej nie odpali. Jak nie ustawiłeś wstępnie rozrządu przy zdejmowaniu pompy, to teraz dekiel zaworów do góry. Listwa do wałka, kołek do pompy i znak na kole zamachowym.
  • #18
    Jackall
    Level 27  
    Nie rozumiem, dlaczego nie założysz takiej samej pompy jak jest. Ale ok. To wał robi dwa obroty a pompa i wałek- jeden. Nie łudziłbym się, że pompa od 1.9d będzie w super stanie, większe prawdopodobieństwo przejechania miliona kilometrów na gnojówce niż pompa z sdi,
  • #19
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Jackall wrote:
    Nie rozumiem, dlaczego nie założysz takiej samej pompy jak jest


    Mie to ciekawi od 2 postu, po co ta rzeźba zresztą bez wiedzy i pomysłu i narzędzi.
  • #20
    marszałekkom
    Level 29  
    Zapewne po to, by pozbyć się całkowicie elektroniki.
    A z ustawieniem to łatwizna, ustawiasz silnik w GMP i w koło pompy, tam gdzie jest taki mały otwór wpychasz wiertło 6 mm, ma przejść na wylot i wejść w otwór w kołnierzu pompy, wtedy ustawienie jest ok.
  • #21
    chubakapl
    Level 7  
    Oj panowie panowie, nie pytam o słuszność i opłacalność tego co robię tylko jak to zrobić, i jest to forum tak więc miejsce dla osób które chcą coś zrobić i nie wiedzą do końca jak to zrobić.
    Jak na razie węże do paliwa są innych długości i nie pasują jak to ogarnę powinno być już wszystko okej, dzięki za pomoc jak coś będzie jeszcze nie tak dam znać.
    btw posiadam pompę z elektrozaworem która była z tym silnikiem i wszystko śmigało
  • #22
    Paweł#G
    Level 19  
    Troche zaspany jestem, ale silnik jest SDI ( pewnie AEY) a kolega pcha pompę od wtrysku pośredniego? Różnice w kształcie fali pomy poruszającej tlokorozdzielacem w SDI a zwykłym TD czy D sprawią, że silnik nigdy nie będzie pracował do końca jak powinien... Pompa trzeba podpasować pod wtryski i typ zasilania...
    Jak zrobić mechaniczna pompę, albo z czego podpasować do TDI/SDI można znaleźć na jednym z for vw golfa gdzie eksperymentowano z wieloma pompami wtryskowymi, lub modyfikowano, żeby zgrać z resztą.
  • #23
    chubakapl
    Level 7  
    Paweł#G wrote:
    Troche zaspany jestem, ale silnik jest SDI ( pewnie AEY) a kolega pcha pompę od wtrysku pośredniego? Różnice w kształcie fali pomy poruszającej tlokorozdzielacem w SDI a zwykłym TD czy D sprawią, że silnik nigdy nie będzie pracował do końca jak powinien... Pompa trzeba podpasować pod wtryski i typ zasilania...
    Jak zrobić mechaniczna pompę, albo z czego podpasować do TDI/SDI można znaleźć na jednym z for vw golfa gdzie eksperymentowano z wieloma pompami wtryskowymi, lub modyfikowano, żeby zgrać z resztą.


    Szukałem ale nie mogę znaleźć instrukcji jak przerobić tą pompę, mam oryginalną od SDI z elektrozaworem jak na fotce na samej górze. Co dokładnie tam trzeba wymienić ? ten falownik czy coś jeszcze ? A co z całym tylnym korpusem też wymienić ? rozebrałem to troszkę, później mogę podesłać zdjęcia.
  • #24
    Jackall
    Level 27  
    Załóż głowicę i falę od sdi
  • #25
    Paweł#G
    Level 19  
    Niestety nie mam czasu poszukać, ale kiedyś sporo czytałem o pompach, bo chciałem budować swoja pompę do innego auta. Niestety tamten samochód poległ i nie skończyłem, tyle ze zostało pare gratów które już były zamontowane, albo za chwile miały być ( ale mniejsza z tym).
    Na pompie z TD, czy D będzie silnik SDI chodził ale, nie da się ustawić żeby miał wszędzie moc i nie kopcił. Do tego będzie troche dziwnie brzmiał i nie będzie to "zdrowe" dla niego ( fala w pompie i nurniki od zwykłego diesla, a wtryski SDI).
    Z pasujących pomp kojarzą mi się jakieś pompy na linkę z renault, chyba jakaś z fiata i słyszałem ze podobno KIA Carnival 2.9tdi (da się obciąć dawkę śruba, a jak będzie kaprys to jest LDA i po montażu turbosprężarki łatwo osiągnąć większą moc). Nie są to sprawdzone informacje. Kopalnia wiedzy jest głównie na forum vw golfa w tematach o m-tdi. Testowano tam różne warianty itp.
    Mozna tez zbudować pompę. Dając fale ze swojej pompy, ale trzeba dopasować odsadzenie itp. Wyregulować najlepiej byłoby na stole probierczym do pomp, ale mało kto go ma, a pompiarze, nie chcą dotykać "wynalazków", albo żądają zazwyczaj zaporowo wysokiej opłaty. Rozłożenie i poprawne złożenie pompy wtryskowej to też już spora zabawa, choc przy zachowaniu czystości, czytaniu opisów z for i najlepiej obszernej dokumentacji fotograficznej możliwa.
    Osobiście chyba wolałbym ( podejrzewam, że silnik nie jest w Ibizie) jednak montować oryginalną pompę i elektronikę.
  • #26
    chubakapl
    Level 7  
    Pytanko odnośnie LDA posiadam pompę jak na zd https://8.allegroimg.com/s400/037708/70c987a546b188d46fb7a96b6d38 wiem że to by był już konkretny zlep ale czy dałoby się założyć górę tej ze ZD z LDA do pompy którą posiadam kupioną (tą mechaniczną w która chyba nie posiada LDA) i dołożyć turbo do tego wszystkiego ? albo czy możliwe by było wstawienie turbo do tej pompy którą posiadam obecnie ? co trzeba by było wtedy zrobić żeby zwiększyć dawkę paliwa ?
    I jesz pytanko odnośnie osadzenia pompy przy zmianie falownika na ten z SDI, jak prawidłowo to osadzić ?
  • #27
    dizba
    Level 33  
    chubakapl wrote:
    czy dałoby się założyć górę tej ze ZD z LDA do pompy którą posiadam kupioną (tą mechaniczną w która chyba nie posiada LDA)

    Można założyć, ale trzeba wyciąć jeden kołek z pompy.
  • #28
    chubakapl
    Level 7  
    dizba wrote:
    chubakapl wrote:
    czy dałoby się założyć górę tej ze ZD z LDA do pompy którą posiadam kupioną (tą mechaniczną w która chyba nie posiada LDA)

    Można założyć, ale trzeba wyciąć jeden kołek z pompy.

    To pytanko LDA powoduje zwiększenie ilości paliwa czy zmniejszenie ? na jdenym forum znalazłem że zmniejsza dawkę paliwa na niskic obrotach żeby silnik płynniej pracował a na innych że zwiększa dawkę paliwa, jak to jest ?
  • #30
    marszałekkom
    Level 29  
    Chyba zmniejsza gdy turbina nie daje wystarczająco dużo powietrza a kierowca daje w kitę maksymalnie, np. podczas przyspieszania.