Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NPEGG2400 - Demontaż koła zamachowego adregatu.

10 Mar 2018 20:31 1011 13
  • Poziom 25  
    Agregat prądotwórczy jak w tytule z silnikiem UP168, jak zdjąć koło zamachowe?
    Brak możliwości jak w typowych magnetach zastosowania ściągacza. Koło takie monolityczne bez gwintowanych otworów czy gwintu centralnego. Może jakiś Kolega miał już taki problem i podpowie jak go rozwiązał.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Pomijając że brak mi takiego dużego, to i tak symetrycznie nie można posadzić.
  • Poziom 39  
    Ja podobne "gladkie" koło w podróbce silnika Hondy ściągałem chwytając ramionami ściągacza za obrzeże. Koło było na stożku więc po dość mocnym naprężeniu ściągacza nagle "puściło" i musiałem je łapać w locie
  • Poziom 25  
    Myślę o takim sposobie, wywiercić możliwie symetrycznie dwa otwory i nagwintować. Blisko srodka bo wtedy wpływ na wyważenie jest mniejszy.
  • Poziom 39  
    Powinno się udać. Właśnie zobaczyłem zdjęcia. Bardzo podobne koło ściągałem sposobem opisanym wyżej. To chyba taka sama seria podróbek, tylko nazwy różne, a ściągacza dużego też nie miałem, dorobiłem szynę z kwadratowego profilu zamkniętego.
  • Poziom 25  
    Tak to podróbka hondy chyba GX160
  • Poziom 39  
    Dokładnie ten typ silnika, więc masz to na stożku. Spróbuj tak jak ja - wywierciłem w profilu otwory na mocną śrubę fi12 do ściągania i w odpowiednich miejscach otwory na ramiona z oryginalnego ściągacza dwuramiennego. Obyło się bez nawiercania koła bo też miałem taki zamiar. Zawsze możesz to zrobić jak się nie uda ściągaczem
  • Poziom 35  
    Koło zamachowe na stożku aż tak mocno "nie siedzi". Do takiej operacji używam kliny z twardego drewna, które równomiernie wbijam pomiędzy koło a karter silnika i nie było przypadku, by stożek nie puścił. Uważaj na klin wału silnika, bo ma on wpływ na zapłon silnika. Podczas tej czynności nie uszkodź magnesu osadzonego w kole zamachowym.
    Mając zdemontowane koło zamachowe można rozważyć (na przyszłość) możliwość dostosowania koła do ściągania go przyrządem.
  • Poziom 25  
    Dziękuję Kolegom za wypowiedzi. Zrobiłem jeszcze wczoraj tak jak podpowiada ostatni kolega. Wbiłem kliny z myślą że naprężę a potem stuknę przez miedzianą blache w czoło walu. Okazało się jednak że koło zeskoczyło już w czasie klinowania. Zatem rzeczywiście nie siedziało aż tak mocno osadzone.
  • Poziom 25  
    Ten agregat kupiłem dla siebie za małe pieniądze i go remontuje.
    Wał trzeba było zdemontować bo chce odrobinę zmniejszyć luz na korbowodzie choć nie jest z nim tak źle. Bardziej martwi mnie to, że miał słabą kompresję. Cylindra jeszcze nie mierzyłem ale badanie organoleptyczne wskazuje na dobry stan. Pierścienie też mają luz w zamkach zbliżony do prawidłowego. Trzeba zatem zbadać zawory bo w tym stanie one są podejrzane.
    Zastanawiam się czy przy okazji była by celowa wymiana pierścieni. Chyba tak zrobię jako że są tanie.