Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Swift III 2006 - Brak mocy na 5 biegu, dziwnie niskie spalanie

11 Mar 2018 07:09 1878 3
  • Poziom 1  
    Witam, od 5 lat posiadam Suzuki Swift III z 2006 r., 1.3 benzyna, 92 KM, skrzynia manualna. Od prawie roku mam niezdiagnozowany jednoznacznie problem. Otóż auto przy niższych prędkościach na biegach do 4 włącznie, jest dynamiczne. Natomiast po wrzuceniu 5 biegu przyspiesza ociężale. Po wciśnięciu pedału gazu do podłogi nie rosną obroty a spalanie chwilowe na komputerze zatrzymuje się na ok. 10,5l. Niezależnie od nachylenia terenu i obciążenia (ilości pasażerów bagażu) więcej jak 10,5l zazwyczaj nie wyciągnie. Na płaskiej autostradzie przy 110km/h rozpędzenie się do 120 zajmuje ok. 9-10 sekund (pedał gazu w podłodze), pod górkę zwalnia, konieczna redukcja do 4. Czasami coś mu się odwidzi i zaczyna się zbierać, czuję lekkie mrowienie w pedale gazu, wzrasta spalanie chwilowe do ok. 12l, auto przyspiesza ok. 25% szybciej i nie zwalnia przy wjeździe na górkę. Potem nagle (bez zmiany biegów, hamowania itd.) znowu traci na mocy a pedał gazu jest "martwy" (wciskanie do dechy i popuszczanie nie daje żadnego rezultatu). Na odcinku 150km po autostradzie sytuacja potrafi się zmienić 3-5 razy, brak tu jakiejś regularności.
    Autko było przegonione (ok. 50-60km z obrotami minimum 4,5 tys.) z nadzieją, że pomoże (katalizator), bez zmian. Komputer nie wykazuje żadnych błędów (sprawdzone w 2 niezależnych miejscach), auto sprawdzone w autoryzowanym serwisie Suzuki (technik wzruszył tylko ramionami i stwierdził, że wszystko ok). Wszystkie filtry wymienione, wielokrotnie zmieniana stacja paliw, jeżdżę na 95, ale na 98 było dokładnie to samo. Świece wymienione (chyba 2 lata temu), ciśnienie książkowe, po odpięciu tłumika bez zmian. Auto nie dusi się, silnik pracuje równo, nie kopci, nie pali oleju, na niskich biegach dobrze przyspiesza, spalanie w porządku, skrzynia działa prawidłowo, obroty nie skaczą. Ciepły czy zimny silnik, po ponownym odpaleniu - brak zmian. No, na 5 biegu po prostu jeździ dziwnie. Problem pojawił się nagle, bezpośrednio przed nic nie było wymieniane. Coś mi nie gra ze spalaniem, jest według mnie i mechanika dziwnie niskie, niezależnie od obrotów. Wtryski, przepływomierz powietrza... ? Czemu czasem go "odtyka" i jedzie, a potem słabnie?
    Czy ktoś zna i może podać widełki dla przepływu powietrza przy obrotach 3000? W serwisie sprawdzano i było w normie, choć bliżej dolnej granicy. Ile powinien palić taki maluch przy 100-130 km/h po wciśnięciu pedału gazu na maksa? Może jest tu jakiś właściciel tego modelu i byłby chetny coś napisać. Brakuje nam punktu odniesienia.
  • Poziom 22  
    Sprawdzcie synchronizacje rozrzadu, moze lancuch rozciagniety, znajomy tak mial, tyle ze auto czesciej bylo w stanie "jakos to jedzie", (dynamika jazdy jednak byla adekwatna dla kazdego biegu) nie twierdze ze to regula ale warto zweryfikowac, jego przebieg oscylowal w okolicy 130tys km
    Ogolem zdrowa jednostka bez problemu rozpedza sie do predkosci autostradowej
  • Poziom 1  
    Czy mozecie napisac jak rozwiazaliscie ten problem? Moje objawy tak sie zaczely...na dzien dzisiejszy klopotow juz jest wiecej.
    - najczesciej po okolo 10 km
    - co raz czesciej auto zwalnia na mocy I trzyma tak nawet przez 5 -10 km
    - po takim przemeczeniu, auto przy zwalnianoi np.na skrzyzowanoi spada z obrotow i po prostu gasnie. Czuc zapach takiego przegrzania.
    Codziennie jest inaczej. Czasem zdarzy sie to raz a czasem 5 razy....
    - nie ma bledu wykazanych
    - japonski import Suzuki Swift 1.3 2006

    Juz nie mam sil....