Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Swift III 2006 - Brak mocy na 5 biegu, dziwnie niskie spalanie

Dakota1 11 Mar 2018 07:09 4587 3
  • #1
    Dakota1
    Level 1  
    Witam, od 5 lat posiadam Suzuki Swift III z 2006 r., 1.3 benzyna, 92 KM, skrzynia manualna. Od prawie roku mam niezdiagnozowany jednoznacznie problem. Otóż auto przy niższych prędkościach na biegach do 4 włącznie, jest dynamiczne. Natomiast po wrzuceniu 5 biegu przyspiesza ociężale. Po wciśnięciu pedału gazu do podłogi nie rosną obroty a spalanie chwilowe na komputerze zatrzymuje się na ok. 10,5l. Niezależnie od nachylenia terenu i obciążenia (ilości pasażerów bagażu) więcej jak 10,5l zazwyczaj nie wyciągnie. Na płaskiej autostradzie przy 110km/h rozpędzenie się do 120 zajmuje ok. 9-10 sekund (pedał gazu w podłodze), pod górkę zwalnia, konieczna redukcja do 4. Czasami coś mu się odwidzi i zaczyna się zbierać, czuję lekkie mrowienie w pedale gazu, wzrasta spalanie chwilowe do ok. 12l, auto przyspiesza ok. 25% szybciej i nie zwalnia przy wjeździe na górkę. Potem nagle (bez zmiany biegów, hamowania itd.) znowu traci na mocy a pedał gazu jest "martwy" (wciskanie do dechy i popuszczanie nie daje żadnego rezultatu). Na odcinku 150km po autostradzie sytuacja potrafi się zmienić 3-5 razy, brak tu jakiejś regularności.
    Autko było przegonione (ok. 50-60km z obrotami minimum 4,5 tys.) z nadzieją, że pomoże (katalizator), bez zmian. Komputer nie wykazuje żadnych błędów (sprawdzone w 2 niezależnych miejscach), auto sprawdzone w autoryzowanym serwisie Suzuki (technik wzruszył tylko ramionami i stwierdził, że wszystko ok). Wszystkie filtry wymienione, wielokrotnie zmieniana stacja paliw, jeżdżę na 95, ale na 98 było dokładnie to samo. Świece wymienione (chyba 2 lata temu), ciśnienie książkowe, po odpięciu tłumika bez zmian. Auto nie dusi się, silnik pracuje równo, nie kopci, nie pali oleju, na niskich biegach dobrze przyspiesza, spalanie w porządku, skrzynia działa prawidłowo, obroty nie skaczą. Ciepły czy zimny silnik, po ponownym odpaleniu - brak zmian. No, na 5 biegu po prostu jeździ dziwnie. Problem pojawił się nagle, bezpośrednio przed nic nie było wymieniane. Coś mi nie gra ze spalaniem, jest według mnie i mechanika dziwnie niskie, niezależnie od obrotów. Wtryski, przepływomierz powietrza... ? Czemu czasem go "odtyka" i jedzie, a potem słabnie?
    Czy ktoś zna i może podać widełki dla przepływu powietrza przy obrotach 3000? W serwisie sprawdzano i było w normie, choć bliżej dolnej granicy. Ile powinien palić taki maluch przy 100-130 km/h po wciśnięciu pedału gazu na maksa? Może jest tu jakiś właściciel tego modelu i byłby chetny coś napisać. Brakuje nam punktu odniesienia.
  • #2
    robert_d_g
    Level 23  
    Sprawdzcie synchronizacje rozrzadu, moze lancuch rozciagniety, znajomy tak mial, tyle ze auto czesciej bylo w stanie "jakos to jedzie", (dynamika jazdy jednak byla adekwatna dla kazdego biegu) nie twierdze ze to regula ale warto zweryfikowac, jego przebieg oscylowal w okolicy 130tys km
    Ogolem zdrowa jednostka bez problemu rozpedza sie do predkosci autostradowej
  • #4
    Sabinalee
    Level 1  
    Czy mozecie napisac jak rozwiazaliscie ten problem? Moje objawy tak sie zaczely...na dzien dzisiejszy klopotow juz jest wiecej.
    - najczesciej po okolo 10 km
    - co raz czesciej auto zwalnia na mocy I trzyma tak nawet przez 5 -10 km
    - po takim przemeczeniu, auto przy zwalnianoi np.na skrzyzowanoi spada z obrotow i po prostu gasnie. Czuc zapach takiego przegrzania.
    Codziennie jest inaczej. Czasem zdarzy sie to raz a czasem 5 razy....
    - nie ma bledu wykazanych
    - japonski import Suzuki Swift 1.3 2006

    Juz nie mam sil....