Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Astra 1.7 cdti 2008 - Przegzewania sie silnika do 110 - 115 stopnii przy

brayanek7 11 Mar 2018 12:26 2019 16
  • #1
    brayanek7
    Level 17  
    Witam
    Pacjent jak juz wyzej wsponniany Opel Astra 1.7 cdti wydaje mi sie ze 100 konny .
    Oznaczenie silnika Z17DTH.
    Nie ma charakterystycznych objawow uszkodzone uszczelki wiec nie wiem na co patrzec.
    Brak ogrzewania w samochodzie.
    Rurka idace od silnika ( ktos mi kiedys zasugerowal ze tam siedzi termostat jest wyczuwalnie ciepla)
    Moim podejrzeniem jest pompa wody.
    Czy ktos ma pomysly jak to sprawdzic bez zdejmowania paska rozrzadu ?
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    Tomasz Downacki
    Level 13  
    Czym mierzysz temperaturę? Bo chyba jesteś na tyle inteligentny by nie sugerować się wskazaniami zegara.
  • #3
    brayanek7
    Level 17  
    Dzieki Tomaszu za szybka odpowiedz.
    Musialem wejsc w tryp servisowy w auto aby zobaczyc temperature auta.
    NIestety ten model nie ma nawet zagarow swiadczacych o temperaturze.
    Nastepna rzecza jest to to wiem ze auto sie przegrzewa bo temperatura cieszy jest potwornie goraca i gdy odkrecam korek od ukladu chlodzenia to wychodza ogromne ilosci pary co swiadczy o gotowaniu sie wody( tak mi sie wydaje) :)
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #4
    kortyleski
    Level 42  
    brayanek7 wrote:
    tak mi sie wydaje

    Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    brayanek7 wrote:
    tak mi sie wydaje

    Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje.
  • #5
    brayanek7
    Level 17  
    Witam
    Czy temeperatura w granicach 110-115 dochodzaca do 120 stopni to normalne dla tego silnika ?
    Nigdy wczesniej nie mialem tak wysokich temperatur w zadnym samochodzie stad moje pytania.
    Czy da sie jakos sprawdzic czy pompa wody byly jest sprawna ?
    Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
    Milego dnia.
    Pozdrawiam.
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Diagnozę zacząłbym od sprawdzenia zaworu nagrzewnicy - czy dochodzi do niego napięcie z panelu sterowania i czy się otwiera. Gdyby pompa wody była niesprawna to silnik by się na prawdę przegrzewał (a kontrolkę przegrzania masz - poniżej kontrolki braku ładowania akumulatora).
  • #7
    brayanek7
    Level 17  
    Witam
    Dzięki wielkie tzok za szybką odpowiedź.
    Czy przez ten zawor nagrzewnicy może się auto przegrzewać ?
    Oczywiście po sprawdzeniu wszystkich przewodów zimnym jest tylko ten który wychodzi z grodzi .
    Myślę że to może być strzal w dziesiątkę.
    Czy jest to elektrozawór wyglądający jak litera H ?
    Podobno trzeba rozebrać pół samochodu aby się do niego dostać.
    Dzięki.
    Miłej nocy ;)
  • Helpful post
    #8
    tzok
    Moderator of Cars
    brayanek7 wrote:
    Czy jest to elektrozawór wyglądający jak litera H ?
    Tak, to ten...

    brayanek7 wrote:
    Czy przez ten zawor nagrzewnicy może się auto przegrzewać ?
    Obieg nagrzewnicy odbiera część ciepła (tyle, że latem raczej nie załaczasz ogrzewania, więc pozostaje zamknięty), ale auto Ci się nie przegrzewa, to normalna temperatura na postoju, w czasie jazdy powinno być nieco mniej.
  • #9
    brayanek7
    Level 17  
    Problem wow e jest w tym, na że na postoju auto się nie przegrzewa. Przegrzewa sie przy dużym obciazeniu. Temperatura bardzo szybko rośnie jak przygazuje.

    Właśnie przeczytałem na 2 innych forach, że astry H nie posiadają tego elektrozaworu.

    Pozdrawiam.
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Po pierwsze , ciemno to widzę, sprawdź czy wentylator pracuje.
    Po prostu włącz klimatyzację. i po chwili lub od razu wentylator powinien ruszyć.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Ale co całą zime jezdzięłś bez ogrzewania, nieralne, cos kręcisz.
  • Helpful post
    #11
    tzok
    Moderator of Cars
    Więc faktycznie pozostaje Ci sprawdzenie drożności nagrzewnicy (może ktoś wlał jakiś uszczelniacz) i wymiana pompy wody.
  • #12
    brayanek7
    Level 17  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Po pierwsze , ciemno to widzę, sprawdź czy wentylator pracuje.
    Po prostu włącz klimatyzację. i po chwili lub od razu wentylator powinien ruszyć.
    Dodano po 55 [sekundy]:
    Ale co całą zime jezdzięłś bez ogrzewania, nieralne, cos kręcisz.



    Auto kupiłem jakiś miesiąc temu.
    Co jest nierealne ?
    Jest tylko jeden wentylator na chłodnicy i rusza jak silnik przekroczy 105 stopnia jak dobrze pamiętam.
    Pozdrawiam.
    Dzięki za odpowiedź.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tzok wrote:
    Więc faktycznie pozostaje Ci sprawdzenie drożności nagrzewnicy (może ktoś wlał jakiś uszczelniacz) i wymiana pompy wody.


    Dzieki.
    Pompa wody zakupiona.
    Dam znać jak poszła naprawa.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #13
    Henio65
    Level 14  
    Jak późno włącza się wentylator to wina jest włącznika wentylatora.ktory jest w chłodnicy.Poza tym samochód mógł być uprzednio przegrzany przez słabego kierowcę z powodu uszkodzonego omawianego włącznika.Po wymianie wstawiono niewłściwy włącznik.Właczniki sa w sprzedaży o różnych temperaturach włanczania.To jest cała przyczyna nadmiernego grzania silnika.Reszta spraw do wyjaśnienia.
  • #14
    brayanek7
    Level 17  
    Henio65 wrote:
    Jak późno włącza się wentylator to wina jest włącznika wentylatora.ktory jest w chłodnicy.Poza tym samochód mógł być uprzednio przegrzany przez słabego kierowcę z powodu uszkodzonego omawianego włącznika.Po wymianie wstawiono niewłściwy włącznik.Właczniki sa w sprzedaży o różnych temperaturach włanczania.To jest cała przyczyna nadmiernego grzania silnika.Reszta spraw do wyjaśnienia.



    Witam
    Przepraszam za glupie pytanie
    Czy bedzie to czujnik wkrecany w chlodnice ?
    W takim razie co z zimna rurka wychodzaca z grodzi ? Czy to oznacza ze nagrzewnica jest zabita ?
    Dzieki
    Milego Dnia ;))
  • Helpful post
    #15
    Henio65
    Level 14  
    Włącznik jest wkręcany do chłodnicy przy wejściu od silnika,posiada wtyczkę idacą dwoma przewodami do wiatraka i plusa.Czujnik temperatury silnika jest w silniku.Nagrzewnica to osobny temat na potem.
  • #16
    brayanek7
    Level 17  
    Witam
    Maly update :

    Okazalo sie ze pompa niebyla wymieniana od nowosci.
    Po wykreceniu pompy okazalo sie ze pompa wogole nie ruszala lopatkami.
    Cos sie urwalo w srodku w pompie i wogole nie krecila.
    To skutkowalo zerowym cisnieniem w ukladzie.
    Nastepnym problemem byl termostat, ktory otwieral sie zbyt pozno.
    Ostanim byl korek od wlewu plynu chlodzacego, ktory przepuszczal ( skutkowalo to mniejszym cisnieniem w obiegu).
    Dzieki wszysktim za rady i sugestie.
    Mam nadzieje ze to komus pomoze.
    Pozdrawiam.
    Milego Dnia.
  • #17
    brayanek7
    Level 17  
    Witam
    Maly update :

    Okazalo sie ze pompa niebyla wymieniana od nowosci.
    Po wykreceniu pompy okazalo sie ze pompa wogole nie ruszala lopatkami.
    Cos sie urwalo w srodku w pompie i wogole nie krecila.
    To skutkowalo zerowym cisnieniem w ukladzie.
    Nastepnym problemem byl termostat, ktory otwieral sie zbyt pozno.
    Ostanim byl korek od wlewu plynu chlodzacego, ktory przepuszczal ( skutkowalo to mniejszym cisnieniem w obiegu).
    Dzieki wszysktim za rady i sugestie.
    Mam nadzieje ze to komus pomoze.
    Pozdrawiam.
    Milego Dnia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam
    Maly update :

    Okazalo sie ze pompa niebyla wymieniana od nowosci.
    Po wykreceniu pompy okazalo sie ze pompa wogole nie ruszala lopatkami.
    Cos sie urwalo w srodku w pompie i wogole nie krecila.
    To skutkowalo zerowym cisnieniem w ukladzie.
    Nastepnym problemem byl termostat, ktory otwieral sie zbyt pozno.
    Ostanim byl korek od wlewu plynu chlodzacego, ktory przepuszczal ( skutkowalo to mniejszym cisnieniem w obiegu).
    Dzieki wszysktim za rady i sugestie.
    Mam nadzieje ze to komus pomoze.
    Pozdrawiam.
    Milego Dnia.