Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra 1.7 cdti 2008 - Przegzewania sie silnika do 110 - 115 stopnii przy

11 Mar 2018 12:26 963 16
  • Poziom 17  
    Witam
    Pacjent jak juz wyzej wsponniany Opel Astra 1.7 cdti wydaje mi sie ze 100 konny .
    Oznaczenie silnika Z17DTH.
    Nie ma charakterystycznych objawow uszkodzone uszczelki wiec nie wiem na co patrzec.
    Brak ogrzewania w samochodzie.
    Rurka idace od silnika ( ktos mi kiedys zasugerowal ze tam siedzi termostat jest wyczuwalnie ciepla)
    Moim podejrzeniem jest pompa wody.
    Czy ktos ma pomysly jak to sprawdzic bez zdejmowania paska rozrzadu ?
    Pozdrawiam.
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Czym mierzysz temperaturę? Bo chyba jesteś na tyle inteligentny by nie sugerować się wskazaniami zegara.
  • Poziom 17  
    Dzieki Tomaszu za szybka odpowiedz.
    Musialem wejsc w tryp servisowy w auto aby zobaczyc temperature auta.
    NIestety ten model nie ma nawet zagarow swiadczacych o temperaturze.
    Nastepna rzecza jest to to wiem ze auto sie przegrzewa bo temperatura cieszy jest potwornie goraca i gdy odkrecam korek od ukladu chlodzenia to wychodza ogromne ilosci pary co swiadczy o gotowaniu sie wody( tak mi sie wydaje) :)
    Pozdrawiam.
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    brayanek7 napisał:
    tak mi sie wydaje

    Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    brayanek7 napisał:
    tak mi sie wydaje

    Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje.
  • Poziom 17  
    Witam
    Czy temeperatura w granicach 110-115 dochodzaca do 120 stopni to normalne dla tego silnika ?
    Nigdy wczesniej nie mialem tak wysokich temperatur w zadnym samochodzie stad moje pytania.
    Czy da sie jakos sprawdzic czy pompa wody byly jest sprawna ?
    Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
    Milego dnia.
    Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Diagnozę zacząłbym od sprawdzenia zaworu nagrzewnicy - czy dochodzi do niego napięcie z panelu sterowania i czy się otwiera. Gdyby pompa wody była niesprawna to silnik by się na prawdę przegrzewał (a kontrolkę przegrzania masz - poniżej kontrolki braku ładowania akumulatora).
  • Poziom 17  
    Witam
    Dzięki wielkie tzok za szybką odpowiedź.
    Czy przez ten zawor nagrzewnicy może się auto przegrzewać ?
    Oczywiście po sprawdzeniu wszystkich przewodów zimnym jest tylko ten który wychodzi z grodzi .
    Myślę że to może być strzal w dziesiątkę.
    Czy jest to elektrozawór wyglądający jak litera H ?
    Podobno trzeba rozebrać pół samochodu aby się do niego dostać.
    Dzięki.
    Miłej nocy ;)
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    brayanek7 napisał:
    Czy jest to elektrozawór wyglądający jak litera H ?
    Tak, to ten...

    brayanek7 napisał:
    Czy przez ten zawor nagrzewnicy może się auto przegrzewać ?
    Obieg nagrzewnicy odbiera część ciepła (tyle, że latem raczej nie załaczasz ogrzewania, więc pozostaje zamknięty), ale auto Ci się nie przegrzewa, to normalna temperatura na postoju, w czasie jazdy powinno być nieco mniej.
  • Poziom 17  
    Problem wow e jest w tym, na że na postoju auto się nie przegrzewa. Przegrzewa sie przy dużym obciazeniu. Temperatura bardzo szybko rośnie jak przygazuje.

    Właśnie przeczytałem na 2 innych forach, że astry H nie posiadają tego elektrozaworu.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Po pierwsze , ciemno to widzę, sprawdź czy wentylator pracuje.
    Po prostu włącz klimatyzację. i po chwili lub od razu wentylator powinien ruszyć.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Ale co całą zime jezdzięłś bez ogrzewania, nieralne, cos kręcisz.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Więc faktycznie pozostaje Ci sprawdzenie drożności nagrzewnicy (może ktoś wlał jakiś uszczelniacz) i wymiana pompy wody.
  • Poziom 17  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Po pierwsze , ciemno to widzę, sprawdź czy wentylator pracuje.
    Po prostu włącz klimatyzację. i po chwili lub od razu wentylator powinien ruszyć.
    Dodano po 55 [sekundy]:
    Ale co całą zime jezdzięłś bez ogrzewania, nieralne, cos kręcisz.



    Auto kupiłem jakiś miesiąc temu.
    Co jest nierealne ?
    Jest tylko jeden wentylator na chłodnicy i rusza jak silnik przekroczy 105 stopnia jak dobrze pamiętam.
    Pozdrawiam.
    Dzięki za odpowiedź.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tzok napisał:
    Więc faktycznie pozostaje Ci sprawdzenie drożności nagrzewnicy (może ktoś wlał jakiś uszczelniacz) i wymiana pompy wody.


    Dzieki.
    Pompa wody zakupiona.
    Dam znać jak poszła naprawa.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Jak późno włącza się wentylator to wina jest włącznika wentylatora.ktory jest w chłodnicy.Poza tym samochód mógł być uprzednio przegrzany przez słabego kierowcę z powodu uszkodzonego omawianego włącznika.Po wymianie wstawiono niewłściwy włącznik.Właczniki sa w sprzedaży o różnych temperaturach włanczania.To jest cała przyczyna nadmiernego grzania silnika.Reszta spraw do wyjaśnienia.
  • Poziom 17  
    Henio65 napisał:
    Jak późno włącza się wentylator to wina jest włącznika wentylatora.ktory jest w chłodnicy.Poza tym samochód mógł być uprzednio przegrzany przez słabego kierowcę z powodu uszkodzonego omawianego włącznika.Po wymianie wstawiono niewłściwy włącznik.Właczniki sa w sprzedaży o różnych temperaturach włanczania.To jest cała przyczyna nadmiernego grzania silnika.Reszta spraw do wyjaśnienia.



    Witam
    Przepraszam za glupie pytanie
    Czy bedzie to czujnik wkrecany w chlodnice ?
    W takim razie co z zimna rurka wychodzaca z grodzi ? Czy to oznacza ze nagrzewnica jest zabita ?
    Dzieki
    Milego Dnia ;))
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Włącznik jest wkręcany do chłodnicy przy wejściu od silnika,posiada wtyczkę idacą dwoma przewodami do wiatraka i plusa.Czujnik temperatury silnika jest w silniku.Nagrzewnica to osobny temat na potem.
  • Poziom 17  
    Witam
    Maly update :

    Okazalo sie ze pompa niebyla wymieniana od nowosci.
    Po wykreceniu pompy okazalo sie ze pompa wogole nie ruszala lopatkami.
    Cos sie urwalo w srodku w pompie i wogole nie krecila.
    To skutkowalo zerowym cisnieniem w ukladzie.
    Nastepnym problemem byl termostat, ktory otwieral sie zbyt pozno.
    Ostanim byl korek od wlewu plynu chlodzacego, ktory przepuszczal ( skutkowalo to mniejszym cisnieniem w obiegu).
    Dzieki wszysktim za rady i sugestie.
    Mam nadzieje ze to komus pomoze.
    Pozdrawiam.
    Milego Dnia.
  • Poziom 17  
    Witam
    Maly update :

    Okazalo sie ze pompa niebyla wymieniana od nowosci.
    Po wykreceniu pompy okazalo sie ze pompa wogole nie ruszala lopatkami.
    Cos sie urwalo w srodku w pompie i wogole nie krecila.
    To skutkowalo zerowym cisnieniem w ukladzie.
    Nastepnym problemem byl termostat, ktory otwieral sie zbyt pozno.
    Ostanim byl korek od wlewu plynu chlodzacego, ktory przepuszczal ( skutkowalo to mniejszym cisnieniem w obiegu).
    Dzieki wszysktim za rady i sugestie.
    Mam nadzieje ze to komus pomoze.
    Pozdrawiam.
    Milego Dnia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam
    Maly update :

    Okazalo sie ze pompa niebyla wymieniana od nowosci.
    Po wykreceniu pompy okazalo sie ze pompa wogole nie ruszala lopatkami.
    Cos sie urwalo w srodku w pompie i wogole nie krecila.
    To skutkowalo zerowym cisnieniem w ukladzie.
    Nastepnym problemem byl termostat, ktory otwieral sie zbyt pozno.
    Ostanim byl korek od wlewu plynu chlodzacego, ktory przepuszczal ( skutkowalo to mniejszym cisnieniem w obiegu).
    Dzieki wszysktim za rady i sugestie.
    Mam nadzieje ze to komus pomoze.
    Pozdrawiam.
    Milego Dnia.