Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Połączenie dwóch końcówek t-amp i electro voice

11 Mar 2018 17:50 660 5
  • Poziom 8  
    Witam. Moje pytanie dotyczy połączenia dwóch końcówek T-Amp 1050MK-x oraz Electro Voice 7300A. Posiadam mikser Yamaha MG10 i do tej pory podłączałem te końcówki w taki sposób że T-Amp był podłączony z gniazd line out XLR natomiast EV z gniazd line out ale jack. Trochę tych kabli dużo i teraz pytanie - czy można te końcówki połączyć razem tzn. z miksera wyjście dwa kable XLR do t-amp i jakoś z t-amp do EV? Posiadam kabel jack XLR z tym że jack mono. Może być mono czy lepiej żeby był stereo? Chodzi mi o to żeby to wszystko dobrze grało.

    Zamierzam również kupić procesor dźwieku Behringer Ultrafex EX 3200. Czy warto?

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

    Połączenie dwóch końcówek t-amp i electro voicePołączenie dwóch końcówek t-amp i electro voicePołączenie dwóch końcówek t-amp i electro voicePołączenie dwóch końcówek t-amp i electro voicePołączenie dwóch końcówek t-amp i electro voice
  • Poziom 43  
    EV ma wejścia typu XLR i (równolegle podłączone TRS). Najlepiej byłoby użyć do połączenia obu wzmacniaczy kabla XLR - TRS, chociaż i z Jackiem mono też powinno być ok.
  • Poziom 8  
    Mam taki sprzet:
    1. Kolumny Wharfedale pro kinetic 215 zasilane końcówką t-amp 1050 mkx
    2. Kolumny Yamaha AX10 zasilane starą końcówką Electro Voice
    3. Subwoofer RH Sound RHBA 15/400
    4. Mikser analogowy Yamaha mg10
    5. muzyka z kontrolera Pioneer DDJ ERGO-K - LIMITED
  • Pomocny post
    Moderator Akustyka
    djdymek napisał:
    Może być mono czy lepiej żeby był stereo?

    398216 Usunięty napisał:
    chociaż i z Jackiem mono też powinno być ok.

    Będzie prawie OK, ponieważ ma to swoje konsekwencje.
    Jeżeli pierwszą końcówkę łączysz z mikserem XLR'ami, to masz połączenie symetryczne. Jako że najczęściej gniazda w końcówkach są łączone równolegle, to włożenie jacka mono do gniazda w końcówce, spowoduje zwarcie pomiędzy ringiem i obudową jacka, tym samym utratę symetrii.
    Dla tego lepiej stosować jacki TRS.

    Zaleca się łączyć sygnały symetrycznie wszędzie tam gdzie jest to możliwe.
  • Poziom 43  
    djdymek napisał:
    Mam taki sprzet:

    Hmm, trochę taka zbieranina a ponadto wszystkie kolumny lecą całym pasmem, co kiedyś może spowodować uszkodzenie głośników nisko-średniotonowych, zwłaszcza w przypadku AX-10. Ja bym ich nie stosował w nagłośnieniu frontowym a raczej jako odsłuchy sceniczne.
    Proponuję tak:
    Ze względu na to, iż kanały stereo miksera nie mają potencjometru korekcji MID, proponuję wyjścia MASTER OUT1(TRS) kontrolera, połączyć z wejściami 3 (kanał lewy) i 4 (kanał prawy) miksera, dwoma kablami symetrycznymi (tzw, stereo) TRS - TRS lub jednym podwójnym kablem symetrycznym 2xTRS - 2xTRS. Panoramę (PAN) kanału 3 (lewy) skręcasz w lewo a panoramę (PAN) kanału 4 (prawy), skręcasz w prawo.
    Wyjścia STEREO OUT L i R miksera, połączyć z wejściami IN-A oraz IN-B końcówki TA-1050, zasilającą kolumny Kinetic 215.
    Wyjście AUX SEND miksera, łączysz z wejściem INPUT subwofera, kablem niesymetrycznym (tzw. mono) TS - TS, lub TS - XLR. Potencjometr filtra górno-zaporowego HIGH CUT suba, ustawiasz w okolicy 80-100 Hz (mniej więcej między drugą a trzecią kreską) a VOLUME suba ustawiasz wg. potrzeb. Głośnością suba, sterujesz z poziomu miksera, oboma potencjometrami AUX, kanału 3 i 4.
    Jak już pisałem wyżej, kolumn AX-10 - wpięte do wyjść MONITOR OUT L,R miksera - użył bym jako odsłuchów scenicznych.

    Pozdrawiam.