Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wstawianie nowego wiersza z zachowaniem formuł

11 Mar 2018 22:23 486 5
  • Poziom 13  
    Witam.
    Jestem początkujący w VBA więc proszę o wyrozumiałość.

Szukam pomocy przy wykonaniu kodu który ułatwi mi pracę z formularzem, a mianowicie chciałbym kod który:
    1wszym kliknięciem przycisku DODAJ
    1. Skopiuje wartość z komórki B1 Arkusza1 do komórki D5 Arkusza2 (to zrobiłem samodzielnie)
    (wartośći B1 Arkusza1 zdefiniuje listą rozwijaną)

2gim kliknięciem przycisku DODAJ
    1. Doda nowy pusty wiersz pomiędzy wiersz 5 i 6 Arkusza2 z zachowaniem tego samego formatowania i formuł co cały wiersz 5 Arkusza2.
    2. Skopiuje nowe wybrane listą rozwijaną wartość z komórki B1 Arkusza1 do komórki D5 Arkusza2

Wiersze powinny również zachować prawidłową numeracje Lp.

I tak w kółko.

Przewiduje również przycisk USUŃ, który usunie ostatnio dodany wiersz. Ale wiersz Lp1 będzie na stałym wierszem, którego nie można usunąć przyciskiem USUŃ.

Oczywiście będę wdzięczny za wszelką pomoc.
    A może coś c o mnie nakieruje i doszkoli...
  • Poziom 13  
    No to musiałem zebrać siły i samemu poradzić z problemem.
    Chyba wszystko wyszło tak jak chciałem. Pewnie makro nie jest sformułowane wg prawidłowej struktury, ale działa wg moich założeń.
    Więc: zakres wierszy zmienia się dynamicznie, w zależności od ilości dodanych pozycji przyciskiem 'Dodaj'. Ale zawsze będzie się zaczynał od 21.
    W załączonym pliku kończy się na 25tym wierszu, ale oczywiście może to być ilość dowolna.

Potrzebuje jeszcze jednej rzeczy, która wprawdzie częściowo się wykonuje, a mianowicie kliknięcie przycisku 'Usuń" kasuje wcześniej dodane rekordy przyciskiem 'Dodaj'. Tylko, że wykonując to zadanie, makro kasuje wszystkie wiersze aż do wiersza 1szego.