Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zlikwidować zakłócenia od anteny?

17 Sie 2005 19:08 4554 14
  • Poziom 2  
    Witam!
    Mam takie pytanie, mam Alana 78 i antenę president ML 145, gdy włączę zapłon to w głośniku słyszę pykanie którego częstotliwość się zwiększa gdy zwiększą się obroty silnika .Wyjąłem to Radio razem z anteną i zamontowałem do innego samochodu - było cichutko, żadnego pykania.
    W odległości 4 metrów od tego auta stał mój samochód (roczny ople corsa 16V)gdy uruchomiłem silnik radio CB znów zaczęło pykać mimo że było zamontowane w innym samochodzie i w odległości ok 4 metrów od opla corsy.Ktoś mi powiedział że istnieją jakieś filtry na antenę które likwidują takie pykania (ANL lub NB). odwiedziłem już 7 serwisów Opla
    ale tam mi mówili że nie mają pojęcia co to może być.
    Proszę o pomoc
  • Poziom 18  
    Typowy problem.
    Nie zawsze można sie z nim na 100 % uporac .
    zaczął bym od pytania :
    Swiece zapłonowe z rezystorami - czy masz takie ???
  • Spec od GSM
    Cytat:
    Ktoś mi powiedział że istnieją jakieś filtry na antenę które likwidują takie pykania (ANL lub NB). odwiedziłem już 7 serwisów Opla
    ale tam mi mówili że nie mają pojęcia co to może być.


    LOL w serwisie Opla możesz sobie pytać do woli o te filtry, nie będą wiedzieć, bo to są filtry w radiu... Radio ma mieć ANL lu NB, a nie serwis Opla... ech... Alana 78 plusa masz czy bez plusa ?
  • Poziom 22  
    Kup sobie te filtry w jakimś sklepie z Cb i akcesoriami i powinno być w dobrze a przynajmniej lepiej. W niektórych samochodach nic nie pomoże w 100% ale w twoim przypadku powinny te filtry pomóc.
  • Poziom 2  
    Jeśli chodzi o świece to założone są świece Opla SLR8LDCU, w oplu serwis twierdzi że są to świece z rezystorem, to radio to Alan 78 plus multi.
    Dzisiaj w serwisie Hondy d októrego pojechałem gość powiedział mi że firma Opel najtańsze podzespoły (kable wysokiego napięcia, cewki itp.) aby uzyskać dobrą cenę i mam za swoje że mam takie auto.
    Zamontowaliśmy Alana do Hondy Civik i nie było żadnego pykania.W sklepie elektronicznym kupiłem filtr napięciowy do CB, nic nie pomaga pyka identycznie głośno jak bez tego filtra
  • Poziom 14  
    Pykanie pochodzi od alternatora. Jak na moje. Od wysokiego napięcia słychać szum lub trzaski. Należało by odfiltrować alternator. Możliwe, że jest uszkodzona któraś dioda w alternatorze.
  • Spec od GSM
    Cytat:
    Pykanie pochodzi od alternatora

    To akurat można łatwo zweryfikować, zdejmując pasek z alternatora.
  • Poziom 2  
    Spróbuje ściągnąć ten pasek z alternatora i napiszę jakie dało to rezultaty, dzięki za kolejny trop, może tym razem będzie to strzał w dziesiątkę, pozdrawiam i życzę udanego weekendu
  • Poziom 19  
    wesago napisał:
    Witam!
    Mam takie pytanie, mam Alana 78 i antenę president ML 145, gdy włączę zapłon to w głośniku słyszę pykanie którego częstotliwość się zwiększa gdy zwiększą się obroty silnika .Wyjąłem to Radio razem z anteną i zamontowałem do innego samochodu - było cichutko, żadnego pykania.
    W odległości 4 metrów od tego auta stał mój samochód (roczny ople corsa 16V)gdy uruchomiłem silnik radio CB znów zaczęło pykać mimo że było zamontowane w innym samochodzie i w odległości ok 4 metrów od opla corsy.Ktoś mi powiedział że istnieją jakieś filtry na antenę które likwidują takie pykania (ANL lub NB). odwiedziłem już 7 serwisów Opla
    ale tam mi mówili że nie mają pojęcia co to może być.
    Proszę o pomoc


    Poszukaj tematu alan 100 i zaklocenia tam opisalem ten problem wyczerpujaco.

    Poprostu masz nieodklocona instalacje.
    Zaklocenia spowodowane przez alternator objawiaja sie gwizdem zmieniajacym sie w zaleznosci od obrotow silnika.
    Trzaski o zmiennej czestotliwosci od ukladu zaplonu.
    A pyknie to objaw zaklocen powodowanych przez komputer pokladowy i uklad sterujacy praca silnika elektrycznego pompy paliwa
    Pukanie zazwyczaj pochodzi od komputera a dokladnie ukladu sterowania pompy paliwa.
    Panowie pomyslcie zanim napiszeciejakas totalna bzdure i wprowadzicie kolege w blad !!!
    Wszystkie aktualnie produkowane auta maja przewody silikonowe ich rezystancja miesci w granicach 10-15KΩ.
    Nie ma czegos takiego jak swiece z rezystorem !!!
    Wez sobie taka swiece zekomo z rezystorem i zmierz czy od gornej czesci do elektrody w izolatorze masz jakis opor.Zaloze sie ze nie !!! Omomierz pokarze 0Ω
    Sa albo kable silikonowe o okreslonej rezystancji albo o ile jest stosowany silikon o male rezystancji to stosuje sie palce rozdzielacza z rezystorem.(zazwyczaj wersje amerykanskie aut)
    Ale to tylko w wyjatkowych wykonaniach gdy komputer pokladowy sprawdza rezystancje przewodow.
    I ewentualnie spotyka sie to jeszcze w naszym leciwym polonezie.
    Jak bedziesz w serwisie niech odkloca w aucie zasilanie pompy paliwa w zbiorniku i wyjscie na ta pompe z komputera.
    Zapewne zrobia oczy i nie beda wiedzeli o co chodzi.
    To niech miedzy mase jak najblizej przewodu + wychodzacego z pompy podlacza kondensator 0,1-0,22 µF taki jak w starszych autach byl przy aparacie zaplonowym.
    I to samo przy zlaczu komputera i przekazniku pompy paliwa o ile taki jest.( a powinien byc)
    Napewno pomorze robilem to juz w niejednym niemozliwym do odklocenia wedlug serwisu samochodem.
  • Poziom 18  
    re . mirek301

    Może sa inne i lepsze zabezpieczenia przeciwzakłóceniowe ale do twierdzenia że świece z rezystorem nie wystepują odniose sie.

    Wiekszość producentów podaje w takim przypadku literke "R" w symbolu świecy.Poniżej scren ze strony jednego z producentów.
    Jesli ten rezystor faktycznie nic by nie dawał - w jakim celu producent trudził by sie by go montowac i opisywać jako rezystor przeciwzakłóceniowy ??
  • Poziom 19  
    guliweros napisał:
    re . mirek301

    Może sa inne i lepsze zabezpieczenia przeciwzakłóceniowe ale do twierdzenia że świece z rezystorem nie wystepują odniose się.

    Wiekszość producentów podaje w takim przypadku literke "R" w symbolu świecy.Poniżej scren ze strony jednego z producentów.
    Jesli ten rezystor faktycznie nic by nie dawał - w jakim celu producent trudził by się by go montowac i opisywać jako rezystor przeciwzakłóceniowy ??



    Prosze zanim cos odpiszesz zapoznaj sie dokladnie z danymi katalogowymi takiej swiecy jak na zdjeciu.
    Skoro uwazasz ze nie mam racji to wez sobie taka swiece z literka R i sprawdz czy rzeczywiscie miedzy dprowadzeniem kabla a elektroda srodkowa swiecy masz rezystancje okolo 10-15 kΩ
    Sory ale pare lat pracowalem w firmie produkujacej wiazki zaplonowe do wszystkich istniejacych chyba marek samochodow.
    Spotkalem wiele rodzajow swiec zaplonowych wiem ze takie zdjecia umieszcza sie w reklamach czy katalogach.
    Ale to tylko ja wiesz reklama dzwigni handlu.
    Teoretycznie masz racje R powinno oznaczac rezystor,ale z praktyki wiem co innego za zwyczaj literka R oznaczala kolego nie rezystor tylko beczke na gorze swiecy.
    Mam nadzieje ze wiesz o czym mowie.
    To co na zdjeciu to NGK czyli nic innego jak stara polska iskra. Jak pewnie wiesz juz od lat polska iskra produkuje swiece na wysokim swiatowym poziomie przez co firmuje ja teraz NGK.
    Jednak z zadnych znanych katalogow NKG takich dla serwisow nie spotkalem zadnej swiecy zaplonowej z rezystorem w srodku.
    Aczkolwiek znane mi sa przypadki produkcji pojedynczych serii i malo znanych producentow czegos podobnego jak na twoim zdjeciu lecz zostaly wycofane wprost zakazane przez producentow z zagrozeniem utraty gwarancji jezeli zostana zastosowane.A to ze wzgledu na fakt iz nowsze samochody sterowane komputerem pokladowym maja na stale przypisane paramerty przewodow zaplonowych (rezystancja 10-30KΩ/m)
    A jak jakis serwis lub nadgorliwy kierowca zmienial na takie z pseudo rezystorem przeciwzakloceniowym konczylo sie za zwyczaj uszkodzeniem cewek zaplonowych lub nawet komputera.
    Nie bede sie tu rozpisywal ale komputer sprawdza pewne parametry spalin i na ich podstawie steruje energia iskry i katem zaplonu.A dodatkowy zbedny rezystor powduje ze komputer stara sie uzyskac okreslony paramert ale nie udaje mu sie bo iskra nigdy nie bedzie miala energii gdyz dostawiono dodatkowy rezystor.I przez to przebija cewki !!!!
    Koledzy nie dajcie sie wpuszczac w maliny reklamami.
    Naprawde zadko zdarz sie by zaplon zaklócal.
    Juz szybciej sterowanie pompa paliwa i wtryskiwaczami (Wtryskiwaczem przy centralnym ).
    I tu malezy szukac przczyny.
    A nie w swiecach alternatorze czy innych miejscach.


    A usuniecie zaklocen konczylo sie najczesciej podpieciem konensatorka 0,1-0,47µF miedzy doprowadzenie zasilania sterowania a mase.
    Przepraszam kolege odnoszacego sie do swiec z rezystorem.
    Ale odkad rezystory sa ontowane tam gdzie sa zaklocenia ???
    Jak sie napisze przeciwzakloceniowy to odrazu klient kupi i zaplaci jakzqa zboze. zwyklad swieca 15-25 PLN z rezystorem 40-80 PLN za sztuke :)

    Az poszedlem do kolegi na warsztat dokonac pomiarow na swiecy NGK takiej jak na kolegi zdjeciu z Literka R i na pudelku od niej napisane.
    Ze super nowosc !!!!
    Sory ale to jawne oszukiwanie.
    Rezystancja miedzy elektroda a kapturkiem swiecy 0 Ω A po rozbiciu porcelany nic zadnego rezystora tylko metalowy pret.
    Tak kolego robia was wierzacych w reklamy w balona !!!
    I trzepia kase!
    Jak bede mial chwile na zrobienie fotek to zamieszcze taka swiece z rezystorem rozmontowana :)
  • Poziom 14  
    mirek301 napisał:
    Zaklocenia spowodowane przez alternator objawiaja się gwizdem zmieniajacym się w zaleznosci od obrotow silnika.
    Trzaski o zmiennej czestotliwosci od ukladu zaplonu.
    A pyknie to objaw zaklocen powodowanych przez komputer pokladowy i uklad sterujacy praca silnika elektrycznego pompy paliwa
    Pukanie zazwyczaj pochodzi od komputera a dokladnie ukladu sterowania pompy paliwa.
    Panowie pomyslcie zanim napiszeciejakas totalna bzdure i wprowadzicie kolege w blad !!!

    Kolego nie masz do końca racji!
    Zakłócenia od alternatora mogą objawiać się gwizdem. Mogą również pykaniem.
    Prosty przykład: polonez 1,6 na gaźniku. Żadnej elektrycznej pompy paliwa, o komputerze zapomnij. Na pewno nie robi tego układ zapłonowy bo częstotliwość za niska. A w głośniku pykanie. Od czego? Nie ma innego wyjścia jak alternator. I tak było. Nie jest to jedyny przykład tego typu zakłuceń powodowanych przez alternator.
    A pompa paliwa? Jeśli były by to szczotki to z pewnością był by szum lub trzaski. Chyba, że pulsacyjne włączanie silnika. Nie znam budowy takich silników ani obrotów z jakimi pracują. Chyba, że stosowane są układy z membraną poruszaną elektromagnesem. To by tłumaczyło efekt pykania.
  • Poziom 19  
    Krzysztof J. napisał:
    mirek301 napisał:
    Zaklocenia spowodowane przez alternator objawiaja się gwizdem zmieniajacym się w zaleznosci od obrotow silnika.
    Trzaski o zmiennej czestotliwosci od ukladu zaplonu.
    A pyknie to objaw zaklocen powodowanych przez komputer pokladowy i uklad sterujacy praca silnika elektrycznego pompy paliwa
    Pukanie zazwyczaj pochodzi od komputera a dokladnie ukladu sterowania pompy paliwa.
    Panowie pomyslcie zanim napiszeciejakas totalna bzdure i wprowadzicie kolege w blad !!!

    Kolego nie masz do końca racji!
    Zakłócenia od alternatora mogą objawiać się gwizdem. Mogą również pykaniem.
    Prosty przykład: polonez 1,6 na gaźniku. Żadnej elektrycznej pompy paliwa, o komputerze zapomnij. Na pewno nie robi tego układ zapłonowy bo częstotliwość za niska. A w głośniku pykanie. Od czego? Nie ma innego wyjścia jak alternator. I tak było. Nie jest to jedyny przykład tego typu zakłuceń powodowanych przez alternator.
    A pompa paliwa? Jeśli były by to szczotki to z pewnością był by szum lub trzaski. Chyba, że pulsacyjne włączanie silnika. Nie znam budowy takich silników ani obrotów z jakimi pracują. Chyba, że stosowane są układy z membraną poruszaną elektromagnesem. To by tłumaczyło efekt pykania.


    I tu mozna tez miec wiele wyjsc.Polonez 1,6 gaznik ma alternator z zadudowany na stale w srodku regulatorem.
    Dlatego wystepuje efekt pukania zle dobrany termicznie punkt pracy trazystora sterujacego wzbidzeniem alternatora.Standar poprawiono to dopiero 1.6 MPI zmieniajac alternator :) Zdarzaly sie egzemparze bez defektu ale to tak 70 puka 30 nie.

    Tu jednak pukanie pochodzi jak mamoje wyczucie od wtryskiwaczy.

    Kolego silnik pompy jest szczotkowy ale by go zalaczyc wykorzystuje sie przekaznik tak bynajmniej jest w 75% aut na wtrysku.
    Pompa zalaczana jest gdy spad cisnienie nawer kilka razy na sekunde.
    Poatym najczestrza przyczyna takiego typu zaklocen sa wtryskiwacze a kokladnie ich cewki.
  • Poziom 18  
    Re . mirek301

    Zanim cos napisze upewniam się że nie piszę czegoś niezgodnego z prawdą.

    Poniżej screen - tabele oznaczeń górna NGK dolna Bosch
    z których wyraźnie wynika że symbol "R" oznacza rezystor w przypadku NGK nazywany przecowzakłóceniowym.
    Nie znam jego wartości, ale podaj mi jeden powód dla którego miał bym byc przekonany Twoimi pomiarami a nie oficjalnymi danymi dwóch producentów.
    Jak wyżej pisałem o skuteczności tego rezystora nie mam zdania.

    Piszesz że symbol ten oznacza nakładke "beczkę" co nie ma potwierdzenia w przypadku tych dwóch producentów - czyżby oni nie wiedzieli jak oznaczaja swoje produkty???
  • Poziom 42  
    Witam! Wydaje mi się, że Kolega Mirek 301 ma rację, błędem jest ingerowanie i blokowanie filtrami samego radia, zakłócenia pochodzą przecież z instalacji elektrycznej samochodu i to w niego trzeba za ingerować, w starych samochodach sprawa była prosta, dawało się jeszcze jeden przelotowy kondensator, przeciw zakłóceniowy na przerywacz i było po sprawie, nie wiem jak to jest rozwiązane w nowych samochodach, ale jedno jest pewne, że to trzeba zlikwidować przyczynę, a nie szukać filtrów do samego radia.
    Pozdrawiam