Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Parametry połączenia internetowego - Multimedia, Cisco EPC3928S

azgertis 13 Mar 2018 08:56 357 4
  • #1 13 Mar 2018 08:56
    azgertis
    Poziom 2  

    Cześć ,

    Posiadam łącze internetowe 60 Mb/s od Multimedia Polska. Zdarza się niestety, że internet "przycina". Swego czasu, przy okazji jakiejś awarii technik wspomniał, że mam "słabe parametry na routerze". W związku z tym pytanie: jakie powinny być wartości Power Level i Signal To Noise Ratio i czy poniższe kwalifikują się do zgłoszenia serwisowego?

    Downstream:
    Kolejno: kanał, power level, signal to noise ratio
    Channel 1: -15.4 dBmV 33.5 dB
    Channel 2: -15.5 dBmV 35.3 dB
    Channel 3: -15.6 dBmV 35.3 dB
    Channel 4: -15.9 dBmV 34.6 dB
    Channel 5: -15.7 dBmV 35.1 dB
    Channel 6: -15.4 dBmV 35.3 dB
    Channel 7: -15.6 dBmV 33.8 dB
    Channel 8: -16.2 dBmV 34.8 dB

    Upstream:
    Kolejno: kanał, power level
    Channel 1: 52.2 dBmV
    Channel 2: 52.2 dBmV
    Channel 3: 52.2 dBmV
    Channel 0: 0.0 dBmV

    0 4
  • Pomocny post
    #2 13 Mar 2018 10:33
    bestboy21
    Poziom 38  

    Jeśli to DOCSIS 3.0 a najprawdopodobniej tak, sygnał jest na granicy działania.
    Ale to w cale nie oznacza że będzie się przycinać, równie dobrze może być wina domowego wifi, które tak wszyscy kochają.

    Po pierwsze podłącz się kablem.
    Po drugie jeśli masz swój router to go pomiń.
    Po trzecie zawsze da się coś poprawić (w sensie serwisu MM), przebudowa instalacji, zmiana trójników/filtrów na inne, tyle że to oni są od tego a nie użytkownik. Więc jeszcze raz - TAK, sygnał jest nędzny ale jeszcze nic z tego nie wynika.

    Odpowiadając na pytanie kluczowe :
    https://pickmymodem.com/signal-levels-docsis-3-03-1-cable-modem/
    Kolega sobie zjedzie do "czerwonego" tekstu, tam jest kolegi odpowiedź :D

    0
  • Pomocny post
    #3 13 Mar 2018 10:35
    seb235
    Poziom 26  

    @azgertis Jeżeli chodzi o parametry sygnału w sieciach DOCSIS nie pomogę, aczkolwiek jeżeli dzieje się coś niedobrego z działaniem sieci w pierwszej kolejności sprawdź komputer. Ja tutaj zawsze podpowiadam bardzo prosty sposób - pobierz linuksa (Ubuntu, Mint, Fedora) uruchom środowisko Live (czyli system bez instalacji) następnie odpal firefoxa i normalnie używaj internetu jak codzień. Jeżeli problem wystąpi znaczy że wina dostawcy, jeżeli nie wystąpi to pora na reinstalację systemu :)

    Pamiętaj także iż reklamację najlepiej złożyć na piśmie w biurze obsługi klienta, wygląda to tak że drukujesz dwie kopie reklamacji z czego jedna jest dla operatora a druga powinna zostać dla Ciebie podbita z datą przyjęcia oraz imieniem i nazwiskiem pracownika. Jeżeli nie masz możliwości zaniesienia reklamacji osobiście możesz wysłać ją listem poleconym. W terminie 30 dni operator powinien odpowiedzieć także na piśmie.

    0
  • #4 13 Mar 2018 10:54
    azgertis
    Poziom 2  

    Dzięki za odpowiedzi.

    1. Router rzecze, że jest to: "Cisco EPC3928S EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway", czyli DOCSIS

    2. Sorry, ze nie podałem wcześniej, ale te parametry które pokazałem są ze strony diagnostycznej routera, który mam z Multimedii (Cisco EPC3928S). Kabelek ze ściany wpięty jest w to Cisco i tam są takie parametry. Ja dopinam się do niego z moim własnym routerem (Netgear Nigthawk) i dopiero potem z moimi kompami do Netgeara.

    3. "Przycinanie" występuje na łączu kablowym (wi-fi tez oczywiście) i jest to np zacinanie streamów, czy przede wszystkim voice calli. W tym ostatnim przypadku zdarza się, ze Slack (komunikator) wyświetla mi informację o słabym połączeniu po mojej stronie.

    4. Dzięki za link do strony o DOCSIS! Tego szukałem.

    5. Problem obserwowałem na desktopie i na laptopie (zreszta z Ubuntu na obydwu), więc to raczej nie wina systemu, ale dzięki za hint oraz info o reklamacji.

    Podsumowując - dzięki, będę zgłaszał temat do dostawcy internetu.

    0
  • #5 13 Mar 2018 10:55
    azgertis
    Poziom 2  

    Dzięki za odpowiedzi.

    1. Router rzecze, że jest to: "Cisco EPC3928S EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway", czyli DOCSIS

    2. Sorry, ze nie podałem wcześniej, ale te parametry które pokazałem są ze strony diagnostycznej routera, który mam z Multimedii (Cisco EPC3928S). Kabelek ze ściany wpięty jest w to Cisco i tam są takie parametry. Ja dopinam się do niego z moim własnym routerem (Netgear Nigthawk) i dopiero potem z moimi kompami do Netgeara.

    3. "Przycinanie" występuje na łączu kablowym (wi-fi tez oczywiście) i jest to np zacinanie streamów, czy przede wszystkim voice calli. W tym ostatnim przypadku zdarza się, ze Slack (komunikator) wyświetla mi informację o słabym połączeniu po mojej stronie.

    4. Dzięki za link do strony o DOCSIS! Tego szukałem.

    5. Problem obserwowałem na desktopie i na laptopie (zreszta z Ubuntu na obydwu), więc to raczej nie wina systemu, ale dzięki za hint oraz info o reklamacji.

    Podsumowując - dzięki, będę zgłaszał temat do dostawcy internetu.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    Zamykam bo dostałem odpowiedzi jakich potrzebowałem. Dzięki!

    0