Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termostat Golf 3 1.4 60km

Bundych 13 Mar 2018 11:22 429 15
  • #1 13 Mar 2018 11:22
    Bundych
    Poziom 3  

    Witam mam problem z przegrzewanuem się silnika mianowicie Gdy auto jest na postoju grzeje mi się do 100° przed 100 załącza się wentylator i studzi do 90 i za chwile znowu to samo. Natomiast gdy jadę to silnik osiąga Max 80° Czujnik temp był wymieniony. I pytanie czy może termostat się całkowicie nie otwiera bo otwiera się przy ok 80

    0 15
  • Pomocny post
    #2 14 Mar 2018 13:34
    domellus
    Poziom 29  

    Gdyby się całkowicie nie otwierał to mógł by się przegrzewać a z tego co piszesz wynika że może się nie domykać. Odpal zimny silnik i sprawdź przewody wodne prowadzące do chłodnicy silnika czy obydwa nagrzewają się równomiernie czy nie. Jeśli obydwa się nagrzewają jednocześnie to wymień termostat na nowy i po kłopocie. Jak się nie mylę to masz np. taki: WAHLER 3143.87D.

    0
  • #3 14 Mar 2018 17:03
    Bundych
    Poziom 3  

    Tak jak pisałem termostat się otwiera przy ok 80 bo wąż się ciepły robi

    Dodano po 1 [minuty]:

    domellus napisał:
    Gdyby się całkowicie nie otwierał to mógł by się przegrzewać a z tego co piszesz wynika że może się nie domykać. Odpal zimny silnik i sprawdź przewody wodne prowadzące do chłodnicy silnika czy obydwa nagrzewają się równomiernie czy nie. Jeśli obydwa się nagrzewają jednocześnie to wymień termostat na nowy i po kłopocie. Jak się nie mylę to masz np. taki: WAHLER 3143.87D.


    Na początku jest ciepły tylko góry wąż A potem przy ok 80 robi się ciepły ten dolny wąż czyli termostat się otwiera

    0
  • Pomocny post
    #4 16 Mar 2018 10:57
    domellus
    Poziom 29  

    Wg. mnie jest ok. Jak nie jesteś pewny to wymień termostat. Temperatura 87 stopni celcjusza jest temperaturą pełnego otwarcia termostatu co nie oznacza że otwiera się on dokładnie w momencie jej osiągnięcia. Poczytaj sobie jaka jest zasada działania termostatu w samochodzie.

    0
  • #5 16 Mar 2018 17:46
    Bundych
    Poziom 3  

    domellus napisał:
    Wg. mnie jest ok. Jak nie jesteś pewny to wymień termostat. Temperatura 87 stopni celcjusza jest temperaturą pełnego otwarcia termostatu co nie oznacza że otwiera się on dokładnie w momencie jej osiągnięcia. Poczytaj sobie jaka jest zasada działania termostatu w samochodzie.


    ale to nie jest normalne że silnik osiąga temp 100 na postoju a jak jade to mi spada do 70-80 silnik powinien trzymać temp rowne 90 tu cos jest nie tak tylko nw czy chłodnica zawalona czy coś myślałem ze tu znajde odp

    0
  • Pomocny post
    #6 16 Mar 2018 18:50
    ociz
    Moderator Samochody

    On nigdy nie trzymał nie będzie trzymał równego 90 bo to co pokazuje wskaźnik dalekie jest od realnej temperatury.

    Bundych napisał:
    nie jest normalne że silnik osiąga temp 100 na postoju

    Właśnie że jest jak najbardziej normalne. Pytanie tyko czy to prawdziwa temperatura czy to co wskaźnik na zegarach pokazuje.

    0
  • #7 17 Mar 2018 07:26
    Bundych
    Poziom 3  

    ociz napisał:
    On nigdy nie trzymał nie będzie trzymał równego 90 bo to co pokazuje wskaźnik dalekie jest od realnej temperatury.
    Bundych napisał:
    nie jest normalne że silnik osiąga temp 100 na postoju

    Właśnie że jest jak najbardziej normalne. Pytanie tyko czy to prawdziwa temperatura czy to co wskaźnik na zegarach pokazuje.


    Musi być prawdziwa skoro wentlator sie włancza i go schładza do 90

    0
  • Pomocny post
    #8 17 Mar 2018 07:46
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie rozumiesz. Gdyby realna temperatura mieściła się między 80 a 100 to wskaźnik by nawet nie drgnął i stał dokładnie na 90.

    0
  • #9 17 Mar 2018 10:08
    Bundych
    Poziom 3  

    ociz napisał:
    Nie rozumiesz. Gdyby realna temperatura mieściła się między 80 a 100 to wskaźnik by nawet nie drgnął i stał dokładnie na 90.


    czyli co jest nie tak

    0
  • Pomocny post
    #10 18 Mar 2018 07:49
    mateklos
    Poziom 13  

    Sprawdź pasek osprzętu.
    Podłącz przewód diagnostyczny i zobacz jakie jest wskazanie na sterowniku.
    możliwe ze gdzieś jest problem z czujnikiem temperatury. Może dostał się jakiś osad lub brudny
    .
    Układ regulacji ciepłe zimne powietrze do przepustnicy silnika by sprawdzany. Może być tak że na postoju przełącza na ciepłe powietrze do silnika wtedy temperatura szybko wzrasta.
    Gdy jedziesz blokuje ona w pozycji zimnego powietrza i temperatura potem się trzyma na blisko 90C .
    W puszce od filtra powietrza jest taki chiński wynalazek drucik z klapką i sprężynką i on się czasami zacina tam trzeba zajrzeć gorą 10 min pracy.

    0
  • #11 18 Mar 2018 15:17
    Bundych
    Poziom 3  

    mateklos napisał:
    Sprawdź pasek osprzętu.
    Podłącz przewód diagnostyczny i zobacz jakie jest wskazanie na sterowniku.
    możliwe ze gdzieś jest problem z czujnikiem temperatury. Może dostał się jakiś osad lub brudny
    .
    Układ regulacji ciepłe zimne powietrze do przepustnicy silnika by sprawdzany. Może być tak że na postoju przełącza na ciepłe powietrze do silnika wtedy temperatura szybko wzrasta.
    Gdy jedziesz blokuje ona w pozycji zimnego powietrza i temperatura potem się trzyma na blisko 90C .
    W puszce od filtra powietrza jest taki chiński wynalazek drucik z klapką i sprężynką i on się czasami zacina tam trzeba zajrzeć gorą 10 min pracy.


    Nw czy to coś ma wspólnego z tym Ale jak to popiołem pod komputer to mi wykazało taki błąd Czujnik temperatury powietrza zasysanego IAT (G42) niska wartość

    0
  • Pomocny post
    #12 18 Mar 2018 17:31
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Bundych napisał:
    Witam mam problem z przegrzewanuem się silnika mianowicie Gdy auto jest na postoju grzeje mi się do 100° przed 100 załącza się wentylator i studzi do 90 i za chwile znowu to samo. Natomiast gdy jadę to silnik osiąga Max 80° Czujnik temp był wymieniony.

    To jest najnormalniejsze działanie ukłądu chłodzenia.

    0
  • Pomocny post
    #13 21 Mar 2018 13:40
    draggs
    Poziom 9  

    "ale to nie jest normalne że silnik osiąga temp 100 na postoju a jak jade to mi spada do 70-80 silnik powinien trzymać temp rowne 90 tu cos jest nie tak tylko nw czy chłodnica zawalona czy coś myślałem ze tu znajde odp"
    Jak bedziesz jechał zwlaszcza o takiej porze roku to nie dziw sie, ze temperatura Ci bedzie spadać bo chlodnica dodatkowo wychładza sie pędem powietrza

    0
  • #14 21 Mar 2018 16:18
    Bundych
    Poziom 3  

    co do tej klapki zimne ciepłe powietrze to jak silnik miał ponad 90 zaglądnąłem tam i bylo otwarte ciepłe a zamknięte zimne a gdzy wyłączyłem silnik klapka zamkneła dolot cieplego powietrza

    0
  • Pomocny post
    #15 23 Mar 2018 19:36
    mateklos
    Poziom 13  

    Przy nagrzanym silniku ciepłe powietrze do kolektora ssącego powinno być zamkniete a otwarte zimne powietrzne.

    0
  • #16 24 Mar 2018 09:53
    Bundych
    Poziom 3  

    mateklos napisał:
    Przy nagrzanym silniku ciepłe powietrze do kolektora ssącego powinno być zamkniete a otwarte zimne powietrzne.


    ale to i tak nie jest przyczyna rośnięcia tak wysokiej temp

    0