Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 nierówno chodzi przez chwilę po nagrzaniu do około 70 stopni.

pioter851 15 Mar 2018 09:11 1518 26
  • #1 15 Mar 2018 09:11
    pioter851
    Poziom 3  

    Witam, z rana jak odpalę Volvo FH12 z 1998 r. motor "A" nierówno chodzi po rozgrzaniu do około 70 stopni. Trochę pracuje jakby miał się zapowietrzyć i później jest wszystko ok. Na kompie nie pokazuje żadnych błędów, jest to już przez dłuższy czas. Co to może być??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że nie dymi bardzo, a spalanie jest w normie, pusto/ pełno około 31/100km. Motor 380 KM, pompka paliwowa wymieniona.

    0 26
  • #2 15 Mar 2018 12:29
    kodar
    Poziom 16  

    Przyczyn może być wiele. Stawiam na "szczelność" układu paliwowego lub dawka ale to byłby objaw z tyłu rury.

    0
  • #3 15 Mar 2018 12:41
    pioter851
    Poziom 3  

    Wydaje mi się, że jeżeli byłby nie szczelny to od razu z by ciężko palił z rana. Tak miałem jak nieszczelna była szklanka pod separatorem. Ale dzięki za sugestie.
    Czy może mieć to związek z czujnikiem położenia wału? Może jest zabrudzony lub w ogóle nie działa?

    0
  • #4 15 Mar 2018 14:20
    kodar
    Poziom 16  

    Czujnik by ci pokazało na kompie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zauważ, że motor chodzi ci równo jak się nagrzeje czyli ??? Silnik rozgrzany potrzebuje mniejszą dawkę tylko, że każdy problem z dawką objawia się kolorem spalin

    0
  • #5 15 Mar 2018 14:49
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Pompowtryski

    0
  • #6 15 Mar 2018 15:25
    kodar
    Poziom 16  

    piotr budzowski napisał:
    Pompowtryski


    Pisał, że komp nic nie znalazł

    0
  • #7 15 Mar 2018 16:07
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    A co tam kolega chciał znaleźć tym urządzeniem diagnostycznym. Czy może sam nie wie co szukał. Naprawdę nie wiem po co to komu do D12A. To się trochę inaczej robi, więc najpierw żarówka Check czy nie przepalona, bo to przed '99 rzecz zasadnicza. Potem przycisk od kodów migowych. Jak coś, to się go wciska i się notuje mignięcia kontrolki. Jak nie świeci, to nie ma błędów aktywnych. Niektóre pokrywy separaratora są po prostu fabrycznie wadliwe. I ciekawe czy tamta usterka nie pozostała dalej. Insza inszość, to nie miałby buta. Także ile tych koni wychodzi z tego konia oto jest pytanie.

    Volvo FH12 nierówno chodzi przez chwilę po nagrzaniu do około 70 stopni.

    0
  • #8 17 Mar 2018 07:51
    pioter851
    Poziom 3  

    kodar napisał:
    piotr budzowski napisał:
    Pompowtryski


    Pisał, że komp nic nie znalazł


    A jak by były pompowtryski to by palił 40 ? Czy nie musi tak być?

    0
  • #9 17 Mar 2018 08:55
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Jak wygląda balans cylindrów
    Jak wygląda ciśnienie sprężanie
    Jak długo nierówno pracuje cały czas do 70 stopni .
    Czy pojawia się biały dym przy odpaleniu

    0
  • #10 17 Mar 2018 10:19
    pioter851
    Poziom 3  

    pracuje tylko prze chwile , jak odpale jest ok przejade troche nagrzeje się i wtedy chwile kulawo chodzi. białego dymu nie ma , oleju nie bierze aż tyle żeby dymił.
    Mama pytanie czy jesli postoi całą noc to ręczna pompka paliwowa ma ciężko chodzić czy ciśnienie troche schodzi ? bo chodzi w miare lekko jak tylko odpale od razu ciężko chodzi nie można wcisnąć. Ale rano odpala normalnie nie trzeba długo kręcić. Jestem w kropce pytałem kolegów żaden nie miał takiego przypadku.

    Dodano po 9 [minuty]:

    jaki może być koszt regeneracji i wymiany pompowtrysków?

    0
  • #11 18 Mar 2018 23:15
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    A ja mam wrażenie, że masz bardzo złych podpowiadaczy. Do sprawdzenia jest nieco w tym leciwym pojeździe od strony mechanicznej, więc jak już mówiłem pytanie czy ma buta. Kody migowe i namiar na PW. Bo nie ma co przepisywać co jest ogólnie dostępne i wiadome. Jeżeli coś Ci to da, to instalacja w tym Volvie, poza paroma drobnostkami, to jest mistrzostwo świata i takie rzeczy raczej nie. Zawołaj kogoś co ma pojęcie niech zrobi balans cylindrów i uzasadnij po co to.

    0
  • #15 22 Mar 2018 21:57
    akkaxdmk

    Poziom 7  

    coś jak w scanii r, też przerywa dwa cylindry,do sprawdzenia balans cylindrów,oraz sprwadzenie przepływu prądu.

    0
  • #16 23 Mar 2018 23:02
    Wojtek00321
    Poziom 7  

    a czy kto kolwiek pomyślał o regulacji zaworów ?

    0
  • #17 24 Mar 2018 09:16
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    -> pioter851

    Witam, zanim zaczniesz cokolwiek robić, ( wymieniać, naprawiać, ponosić koszty ), spróbuj podnieść obroty biegu jałowego do 650-670, z tego co widzę to masz 600. Nic Cię to nie kosztuje a powinno pomóc. Możesz to zrobić sam z manetki tempomatu, trzymając wciśnięty cały czas hamulec. Opis jest w instrukcji obsługi - silnik D12A.

    0
  • #18 03 Cze 2018 12:29
    pioter851
    Poziom 3  

    pompowtryski zrobione , sprężyny w dwuch były popękane i lały ale to nie pomogło bo dalej ma zwieche ramo.Tyle ze pali mniej niz 30l/100 pusto pełno.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    pioter851 napisał:
    pompowtryski zrobione , sprężyny w dwuch były popękane i lały ale to nie pomogło bo dalej ma zwieche ramo.Tyle ze pali mniej niz 30l/100 pusto pełno.

    oczywiście zrobiłem wszystie sześć wtysków

    0
  • #19 04 Cze 2018 04:58
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    To zrobiłeś, ale pomiar ciśnienia i bilans cylindrów kogoś przerósł. I co z tym układem paliwowym. Czy w okolicy same matoły co nie znajdują w laptopie czujnika ciśnienia. Forum jest też aby się na wyjazdy ustawiać prawda. Nikt się o spalanie nie pytał, więc nie wiem po co to. Nie to się pytam tylko CZY MA BUTA, np. jak czy nie jęczy pod górę jak ma pełno.




    Moderowany przez T5:

    Kolega ochłonie troszkę.
    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    0
  • #21 13 Cze 2018 15:50
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Raczej chodzi o balans nie bilans, lub inaczej o zrównoważenie pracy cylindrów.

    0
  • #23 14 Cze 2018 06:31
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Balans robi się komputerem w silniku d12 a,b,c dopuszczalna odchyłka +- 30

    0
  • #24 22 Cze 2018 05:11
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Przyjacielu słuchaj no. Prawie wyhaczyłem przykład jakich mnóstwo. Mówisz pusto/pełno pali tyle samo. Znaczy jeźdżąc mułem nie widzisz wady w tym. A może od tego pasowałoby zacząć co nie. Jak masz coś ukrywać to by było tyle ode mnie.

    0
  • #25 05 Sie 2018 10:41
    pioter851
    Poziom 3  

    Hektar Zahler napisał:
    Przyjacielu słuchaj no. Prawie wyhaczyłem przykład jakich mnóstwo. Mówisz pusto/pełno pali tyle samo. Znaczy jeźdżąc mułem nie widzisz wady w tym. A może od tego pasowałoby zacząć co nie. Jak masz coś ukrywać to by było tyle ode mnie.


    "pusto pełno" znaczy w jedna strone ładunek i taka wychodzi norma , a nie tyle samo trzeba czytać dokładniej. Nic nie pomogłeś a jakieś dziwne uwagi , i nie wiadomo o co w nich chodzi. Jaki "mułem" idzie normalnie.

    1
  • #26 13 Lis 2018 18:39
    pioter851
    Poziom 3  

    no i skończyło sie na regeneracji pompo wtrysków. Jeszcze po wymianie przez jakiś czas kulał że myślałem ze to nie to i 5 tyś poszło się ..... Ale teraz po jakimś czasie jest ok ,nic więcej nie robione , czyżby się ułożyły i komputer już nie wariuje ????

    0
  • #27 15 Lis 2018 03:36
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Komputer nie wariuje tylko ratuje się jak ma powiedzmy pompka zły luz albo jak ma zawór zły luz na przykład. Co ważne samoregulacja elektroniczna działa do pewnych stałych granic o tzw. bezpiecznym zapasie żeby chodził jak fabryka chce przede wszystkim. Od tego jest właśnie bilans coby się nie pytać. I mieć przed sobą co on tam sobie myśli.

    0