Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwiększenie prędkości taniego napędu bramy przez podniesienie napięcia.

tomaszek1234 16 Mar 2018 14:26 507 4
  • #1 16 Mar 2018 14:26
    tomaszek1234
    Poziom 16  

    Witam, kiedyś zakupiłem tani napęd bramy dwuskrzydłowej za około 400 - 500 zł komplet. Przez jakiś czas wszystko działało jak trzeba jedynie spalił się jeden siłownik, nowy kosztował 149 zł.
    Bramy używam sporadycznie jak są wiosenne roztopy lub duże deszcze w lecie i jesieni. Jak się ociepli i nie będzie potrzebny mi w niej napęd chcę podjąć się jej modernizacji. W drugiej bramie nie popełnię już tego błędu i zamontuje dobry markowy napęd prawdopodobnie FAAC 414.

    Chciałbym poprawić szybkość wysuwu siłowników. Teraz jest podłączone pod zasilanie 12V a podobno te siłowniki mogą pracować pod 24V a nawet 36V. czy zwiększenie napięcia z 12 na 24 zwiększy szybkość teoretycznie dwukrotnie ? Nie mam skąd wziąć zasilania 24 lub 36 aby przeprowadzić testy jednak a kupować jeśli się nie przyda nie chcę. Widziałem jako ktoś zmieniał śrubę trapezową na taką z większym skokiem gwintu. Ale to ostateczność.
    Chcę ograniczyć wydatki na ten napęd bo jeśli się okaże że kiedyś i tak go będę musiał wyrzucić zmniejszę straty.
    Chcę też zamontować jakiś układ przeciążeniowy, gdyż go nie ma. Prawdopodobnie dlatego spaliłem kiedyś jeden siłownik i przekaźnik w sterowniku... a raczej zdalnym sterowaniu.
    Myślałem nad złożeniem projektu avt 5341 gdyż tam jest układ przeciążeniowy.

    Proszę o pomoc i propozycje.

    0 4
  • Sklep HeluKabel
  • #2 16 Mar 2018 14:39
    Radzio M.
    Poziom 32  

    Jaka jest moc tego silnika? Najlepiej dodaj zdjęcie tabliczki znamowionowej lub model. Jeżeli można zwiększyć napięcie to ta operacja przyspieszy działanie bramy ale nie jest to zależność liniowa, zależy od obciążenia.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 16 Mar 2018 14:41
    karolark
    Poziom 40  

    Radzio M. napisał:
    Jeżeli można zwiększyć napięcie to ta operacja przyspieszy działanie bramy


    Aż do spalenia siłownika :-(

    0
  • #4 16 Mar 2018 17:34
    kortyleski
    Poziom 41  

    prawdopodobnie siłowniki american Power od anten satelitarnych. Tak, standard zasilania to 36V ale jak siłownik buja anteną o masie kilka kilo a nie bramą . Kupić zestaw bramowy i mieć z głowy na lata

    0
  • #5 17 Mar 2018 08:12
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Cytat:
    Widziałem jako ktoś zmieniał śrubę trapezową na taką z większym skokiem gwintu. Ale to ostateczność.

    Jeśli nie jesteś tokarzem lub nie masz takowego w rodzinie :) to koszt przeróbki będzie niewiele mniejszy od ceny takiego siłownika.
    Cytat:
    podobno te siłowniki mogą pracować pod 24V a nawet 36V

    Tak, tylko że to są wersje na napięcie 12,24 lub 36V - i siłownik 36V zasilany nominalnym napięciem będzie szedł tak samo wolno jak siłownik 12V pod nominalnym. Bywa że ludzie z pod znaku PowerJacków (i konstrukcji własnych) - przewoltowują silnik o jedno oczko czyli 12V silnik puszczają na 24V, a 24V na 36 (było to nagminne w okresie, gdy PowerJacki sprzedawano przez "importerów" bez centralki jako tanie i doskonałe silniki do bram - i brama otwierała się minutę...) - ale przyrost prędkości nie jest dwukrotny - mechaniczne wymiary stojana i wirnika ograniczają sprawność takiego rozwiązania - motorek chodzi wtedy jakieś 20-50% szybciej. Pomijam że taki wysilony motorek się grzeje a i szczotki nie mają łatwo - powiedzmy musisz wtedy byś przygotowany mentalnie na częste wymiany silników.

    Cytat:
    Myślałem nad złożeniem projektu avt 5341 gdyż tam jest układ przeciążeniowy


    Ten projekt AVT to gotowa centrala bramowa - i przeciążeniówka to integralna część oprogramowania procka - ale już jej zdaje się nie sprzedają - chyba że sam ją złożysz i zaprogramujesz procek.

    Czyli - albo postapić zgodnie z radą w poście powyżej, albo:

    jeśli masz swoją centralkę - która działa nieźle i ma wejście stop lub foto - to dołożyć przeciążeniówkę.
    Możesz użyć czegoś takiego jak w załączniku (mierzona linia to minus zasilania napędów przed przekaźnikami kierunku, zasilanie układu to 12V, element wykonawczy - przekaźnik PR1).
    Albo (tutaj na forum ktoś wykonał to jako element sterowania szyb w aucie i działa OK) - użyć kontaktronu, umieszczonego w pojedynczym oczku, wykonanym z grubego sztywnego przewodu. Przez oczko puszczasz prąd zasilający silnik (robi ono za cewkę), a kontaktron umocuj na słupkach z miedzianego drutu - wysuwanie i wsuwanie go w cewkę umożliwia regulację punktu zadziałania.

    Zwiększenie prędkości taniego napędu bramy przez podniesienie napięcia.

    0