Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] ASTRA G - Swap silnika na prawdę

Strumien swiadomosci swia 16 Mar 2018 21:11 1056 29
  • Pomocny post
    #2 16 Mar 2018 21:57
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Impulsator na kole masowym wydaje się być opóźniony względem wewnętrznego, przynajmniej u mnie to tak wygląda po wymianie bloku z Z16XE na X16XEL. Głowice chyba w obu były te same bądź bardzo podobne i koła na walkach powinny pasować. Tak a'propo to chcesz sterować X16XEL kompem od Z14XE na oryginalnym sofcie czy będziesz go zmieniać?

    0
  • #3 16 Mar 2018 22:51
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bubu1769 napisał:
    Tak propo to chcesz sterować X16XEL kompem od Z14XE na oryginalnym sofcie czy będziesz go zmieniać?

    Wolał bym sterować kompem z z14 bo go naprawiłem i jest pewny, po drugie obsługuje resztę elektroniki auta astra G.

    Jak by mi ktoś zrobił transpondera V B to puszcze to na ori instalacji silnika.

    Mapy raczej min się różnią, bo wtryski zostają takie jak były w silniku więc i dawka będzie odpowiednia, zresztą to ma LPG to się wystroi.

    0
  • #5 06 Kwi 2018 22:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bubu1769 napisał:
    Impulsator na kole masowym wydaje się być opóźniony względem wewnętrznego, przynajmniej u mnie to tak wygląda po wymianie bloku z Z16XE na X16XEL.

    Czy może to ktoś stwierdzł już, czy trzeba włożyć silnik osznurować , i się przekonać na własnej robocie?

    0
  • Pomocny post
    #6 07 Kwi 2018 06:50
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    U mnie po wymianie bloku silnik normalnie odpalił ale miał mało mocy, wysokie spalanie i było czuć paliwo z wydechu, więc wyglądało jak zbyt późny zapłon, pomogło przestawienie koła pasowego na klinie o jakieś 5-10 stopni do przodu , dokładnie nie wiem bo robiłem to na szybko, po tym zabiegu osiągi się znacznie polepszyły ale muszę jeszcze się pobawić z dorobieniem nastawnego koła pasowego i ustawić zapłon na stroboskopie.

    0
  • #9 13 Kwi 2018 21:13
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Swap zrobiony, na orginalnym ustawieniu nie chciał w ogóle wkręcić się na obroty.

    Poszerzyłem otwór o 1,5 klina i teraz jedzie ale nadal poszarpuje i ma muła przy 2000obr.

    Ile Ty wydłubałeś dalej ?

    MOże ktoś ma oscylogramy wałka z wałem, lub kąt zapłonu na jałowych obrotach?

    0
  • #10 13 Kwi 2018 22:24
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Ja u siebie przestawiłem o grubość klina i było nie najgorzej, trzeba wziąć pod uwagę że lekkie przesunięcie na klinie daje sporawą zmianę na krawędzi a trzeba to dość dokładnie ustawić. Ja aktualnie zacząłem prace nad zrobieniem nastawnego koła by móc to ładnie wyregulować a do samej regulacji myślę zrobić stroboskop podpinany pod przewód z ECU do cewki pierwszego cylindra. Zastanawiam się czy zwykły power LED wysterowany z tranzystora by wystarczył.

    0
  • #12 14 Kwi 2018 10:13
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bubu1769 napisał:
    Ja u siebie przestawiłem o grubość klina i było nie najgorzej, trzeba wziąć pod uwagę że lekkie przesunięcie na klinie daje sporawą zmianę na krawędzi a trzeba to dość dokładnie ustawić


    No i problem rozwiązał się sam , po prostu wtryski w 1,4 i 1,6 są te same i jeździć na PB to nie będzie, ale wystrojony lpg i śmiga jak trzeba.

    Tak że droga przetarta do swapów.
    THX.

    0
  • Pomocny post
    #13 14 Kwi 2018 10:14
    adam7009
    Poziom 38  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Mam też pytanko czy ktoś robi transpondery ze wsadu immo, przedliftowa Vectra B
    potrzebujesz jeszcze?

    0
  • #15 16 Kwi 2018 22:03
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    W końcu udało mi się zrobić manualny wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli nastawne koło pasowe. Przestawienie koło do przodu o 3 zęby dało diametralną różnice w pracy silnika ale i tak muszę jeszcze sklecić stroboskop by to porządnie wyregulować. W załącznikach daje zdjęcia mojego patentu i rysunek z wymiarami.
    ASTRA G - Swap silnika na prawdę ASTRA G - Swap silnika na prawdę ASTRA G - Swap silnika na prawdę ASTRA G - Swap silnika na prawdę ASTRA G - Swap silnika na prawdę

    0
  • #17 16 Kwi 2018 22:47
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Z tego koła czujnik zczytuje położenie wału i reguluje zapłon i pewnie też wtrysk paliwa. Po zmianie bloku z Z16XE na X16XEL i przerobieniu czujnika na ten zczytujący sygnał z koła pasowego wyglądało na to że zapłon jest za późno i dlatego zrobiłem to koło i przestawiłem je o 3 zewnętrze ząbki do przodu, nie wiem jaki to jest kąt ale i tak będę to jeszcze regulował.

    0
  • #20 17 Kwi 2018 07:28
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Nie wystarczy na zegar ustawić górny martwy, i lampą sprawdzić po uprzednim zaznaczeniu co tam się dzieje ?

    0
  • Pomocny post
    #22 17 Kwi 2018 07:42
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    bubu1769 napisał:
    Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym.


    Lampa kosztuje 100zl. A jak miał bym za chwilę robić głowicę to chyba warto.

    0
  • #23 17 Kwi 2018 07:44
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bubu1769 napisał:
    Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym.

    Dla bieżącej pozycji kołą zaznaczasz na obudowie rozrządu GMP, a cewke wywalasza i łączysz świece kablami z cewką.

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Ja bym to robił na synchro wału z wałkiem oscylkopem .

    0
  • Pomocny post
    #24 17 Kwi 2018 07:46
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    bubu1769 napisał:
    Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym.

    Dla bieżącej pozycji kołą zaznaczasz na obudowie rozrządu GMP, a cewke wywalasza i łączysz świece kablami z cewką.

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Ja bym to robił na synchro wału z wałkiem oscylkopem .


    No też jest opcja. Generalnie temat prostszy niż się wydaje.

    0
  • Pomocny post
    #27 17 Kwi 2018 07:49
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Hehe tylko pasowało by mieć ori odczyty.


    Ja mam chyba z z18xer ż tym że jeszcze zanim założyłem walki na swoje miejsca więc jest ten nie prawidłowy :D
    Jak byś potrzebował to odzywaj się bliżej weekendu zobaczę co tam mam.

    0