Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] ASTRA G - Swap silnika na prawdę

Strumien swiadomosci swia 16 Mar 2018 21:11 705 29
  • #1 16 Mar 2018 21:11
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Oryginalnie Z14 XE, włożony X16XEL, mam pytanko, czy impulsatory wału wew i zew są jednakowe. I czy wymiana kół wałków rozrządu da sukces.
    Mam też pytanko czy ktoś robi transpondery ze wsadu immo, przedliftowa Vectra B.

    0 29
  • Pomocny post
    #2 16 Mar 2018 21:57
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Impulsator na kole masowym wydaje się być opóźniony względem wewnętrznego, przynajmniej u mnie to tak wygląda po wymianie bloku z Z16XE na X16XEL. Głowice chyba w obu były te same bądź bardzo podobne i koła na walkach powinny pasować. Tak a'propo to chcesz sterować X16XEL kompem od Z14XE na oryginalnym sofcie czy będziesz go zmieniać?

    0
  • #3 16 Mar 2018 22:51
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bubu1769 napisał:
    Tak propo to chcesz sterować X16XEL kompem od Z14XE na oryginalnym sofcie czy będziesz go zmieniać?

    Wolał bym sterować kompem z z14 bo go naprawiłem i jest pewny, po drugie obsługuje resztę elektroniki auta astra G.

    Jak by mi ktoś zrobił transpondera V B to puszcze to na ori instalacji silnika.

    Mapy raczej min się różnią, bo wtryski zostają takie jak były w silniku więc i dawka będzie odpowiednia, zresztą to ma LPG to się wystroi.

    0
  • #4 23 Mar 2018 08:07
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Więc tak , szeroki ząb w jednym i drugim silniku występuje mniej więcej w tym samym momencie.
    Widać to po zdjęciu misy olejowej.
    Czyli po zmianie koła wałka wydechu i czujnika wałka mogło by to działać.

    0
  • #5 06 Kwi 2018 22:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bubu1769 napisał:
    Impulsator na kole masowym wydaje się być opóźniony względem wewnętrznego, przynajmniej u mnie to tak wygląda po wymianie bloku z Z16XE na X16XEL.

    Czy może to ktoś stwierdzł już, czy trzeba włożyć silnik osznurować , i się przekonać na własnej robocie?

    0
  • Pomocny post
    #6 07 Kwi 2018 06:50
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    U mnie po wymianie bloku silnik normalnie odpalił ale miał mało mocy, wysokie spalanie i było czuć paliwo z wydechu, więc wyglądało jak zbyt późny zapłon, pomogło przestawienie koła pasowego na klinie o jakieś 5-10 stopni do przodu , dokładnie nie wiem bo robiłem to na szybko, po tym zabiegu osiągi się znacznie polepszyły ale muszę jeszcze się pobawić z dorobieniem nastawnego koła pasowego i ustawić zapłon na stroboskopie.

    0
  • Pomocny post
    #8 07 Kwi 2018 11:20
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Ja u siebie zrobiłem szerszy wpust a w nakrętkę od koła pasowego dałem śrubkę żeby wypełnić powstałą szczelinę.

    0
  • #9 13 Kwi 2018 21:13
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Swap zrobiony, na orginalnym ustawieniu nie chciał w ogóle wkręcić się na obroty.

    Poszerzyłem otwór o 1,5 klina i teraz jedzie ale nadal poszarpuje i ma muła przy 2000obr.

    Ile Ty wydłubałeś dalej ?

    MOże ktoś ma oscylogramy wałka z wałem, lub kąt zapłonu na jałowych obrotach?

    0
  • #10 13 Kwi 2018 22:24
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Ja u siebie przestawiłem o grubość klina i było nie najgorzej, trzeba wziąć pod uwagę że lekkie przesunięcie na klinie daje sporawą zmianę na krawędzi a trzeba to dość dokładnie ustawić. Ja aktualnie zacząłem prace nad zrobieniem nastawnego koła by móc to ładnie wyregulować a do samej regulacji myślę zrobić stroboskop podpinany pod przewód z ECU do cewki pierwszego cylindra. Zastanawiam się czy zwykły power LED wysterowany z tranzystora by wystarczył.

    0
  • #12 14 Kwi 2018 10:13
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bubu1769 napisał:
    Ja u siebie przestawiłem o grubość klina i było nie najgorzej, trzeba wziąć pod uwagę że lekkie przesunięcie na klinie daje sporawą zmianę na krawędzi a trzeba to dość dokładnie ustawić


    No i problem rozwiązał się sam , po prostu wtryski w 1,4 i 1,6 są te same i jeździć na PB to nie będzie, ale wystrojony lpg i śmiga jak trzeba.

    Tak że droga przetarta do swapów.
    THX.

    0
  • Pomocny post
    #13 14 Kwi 2018 10:14
    adam7009
    Poziom 38  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Mam też pytanko czy ktoś robi transpondery ze wsadu immo, przedliftowa Vectra B
    potrzebujesz jeszcze?

    0
  • #14 14 Kwi 2018 11:50
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    przemek25l napisał:
    Spróbuj założyć tap że staga i zmienić kąt
    Pomysł świetny ale jak dla mnie trochę za drogi :D Zobaczę co mi wyjdzie z tym nastawnym kołem pasowym.

    0
  • #15 16 Kwi 2018 22:03
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    W końcu udało mi się zrobić manualny wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli nastawne koło pasowe. Przestawienie koło do przodu o 3 zęby dało diametralną różnice w pracy silnika ale i tak muszę jeszcze sklecić stroboskop by to porządnie wyregulować. W załącznikach daje zdjęcia mojego patentu i rysunek z wymiarami.
    ASTRA G - Swap silnika na prawdę ASTRA G - Swap silnika na prawdę ASTRA G - Swap silnika na prawdę ASTRA G - Swap silnika na prawdę ASTRA G - Swap silnika na prawdę

    0
  • #17 16 Kwi 2018 22:47
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Z tego koła czujnik zczytuje położenie wału i reguluje zapłon i pewnie też wtrysk paliwa. Po zmianie bloku z Z16XE na X16XEL i przerobieniu czujnika na ten zczytujący sygnał z koła pasowego wyglądało na to że zapłon jest za późno i dlatego zrobiłem to koło i przestawiłem je o 3 zewnętrze ząbki do przodu, nie wiem jaki to jest kąt ale i tak będę to jeszcze regulował.

    0
  • #19 17 Kwi 2018 07:07
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    No u mnie tez po przyśpieszeniu zapłonu pojawiło się falowanie na wolnych, ale sądzę ze jest to kwestia dobrego wyregulowania.

    0
  • #20 17 Kwi 2018 07:28
    szymitsu21

    Poziom 33  

    Nie wystarczy na zegar ustawić górny martwy, i lampą sprawdzić po uprzednim zaznaczeniu co tam się dzieje ?

    0
  • #21 17 Kwi 2018 07:40
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym.

    0
  • Pomocny post
    #22 17 Kwi 2018 07:42
    szymitsu21

    Poziom 33  

    bubu1769 napisał:
    Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym.


    Lampa kosztuje 100zl. A jak miał bym za chwilę robić głowicę to chyba warto.

    0
  • #23 17 Kwi 2018 07:44
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bubu1769 napisał:
    Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym.

    Dla bieżącej pozycji kołą zaznaczasz na obudowie rozrządu GMP, a cewke wywalasza i łączysz świece kablami z cewką.

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Ja bym to robił na synchro wału z wałkiem oscylkopem .

    0
  • Pomocny post
    #24 17 Kwi 2018 07:46
    szymitsu21

    Poziom 33  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    bubu1769 napisał:
    Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym.

    Dla bieżącej pozycji kołą zaznaczasz na obudowie rozrządu GMP, a cewke wywalasza i łączysz świece kablami z cewką.

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Ja bym to robił na synchro wału z wałkiem oscylkopem .


    No też jest opcja. Generalnie temat prostszy niż się wydaje.

    0
  • #26 17 Kwi 2018 07:47
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    GMP mam właśnie tak zaznaczony bo nawet na obudowie jest jakiś znacznik, co do cewki też nad tym myślałem ale nie wiem czy przedłużenie przewodów nie wpłynie jakoś na czas iskry.

    0
  • Pomocny post
    #27 17 Kwi 2018 07:49
    szymitsu21

    Poziom 33  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Hehe tylko pasowało by mieć ori odczyty.


    Ja mam chyba z z18xer ż tym że jeszcze zanim założyłem walki na swoje miejsca więc jest ten nie prawidłowy :D
    Jak byś potrzebował to odzywaj się bliżej weekendu zobaczę co tam mam.

    0
  • #28 17 Kwi 2018 11:10
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Auto codziennie jeździ także jak klient nie będzie miał obiekcji to nic ni będę grzebał bez potrzeby.
    Bo trzeba by śrube wału zmieniać co chwile i tracić rbh.

    0