Witam!
Mam Peugeota 309 na gaźniku, pojemność silnika to 1.6, w którym jest elektryczna pompa paliwa z tyłu pod siedzeniem w baku. Samochód jest na gaz i w większości był jeżdzony na gazie. Ja często mam potrzebe jeżdzenia na benzynie i samochód mi szarpał na wysokokich obrotach, mechanik do którego pojechałem wogóle dziwił się czemu w samochodzie który posiada gaźnik jest elektryczna pompa paliwa, sam się trochę dziwiłem, myślę że kiedyś był przy nim wtrysk jednopunktowy a poprzedni właściciel założył mu gaźnik. Mechanik powiedział mi że pompa daje za małe ciśnienie i dlatego auto szarpie ponieważ dostaje za mało paliwa na wysokich obrotach ( uszkodzona pompka paliwa) Żeczywiście pompa nie była dobra, dawała bardzo małe ciśnienie, udało mi się dopasować pompkę od Forda Escorta, nie było większych problemów z zamontowaniem jej. Tylko mam teraz nastepujący problem: samochód elegancko rano odpala na benzynie, szarpać nie szarpie, przyśpieszenie ma dobre tyle że strasznie się zalewa na wolnych obrotach, jak puszcze nogę z gazu to pochodzi pare sekund i gaśnie po czym ma ciężko odpalić, spala też bardzo dużo paliwa!. Sprawdzałem pływak czy nie jest dziurawy , okazało się że wszystko jest ok, a w gaźnik jest pełny paliwa, aż przewody idące do gaźnika od pompki robią się twarde pod ciśnieniem. Czy można coś zrobić żeby gaźnik dobrze współpracował z elekryczną pompą paliwa czy one są tylko przeznaczone dla zasilania wtryskowego? Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem już co robić. Z góry dziękuję..
Pozdrawiam
Kamil
Mam Peugeota 309 na gaźniku, pojemność silnika to 1.6, w którym jest elektryczna pompa paliwa z tyłu pod siedzeniem w baku. Samochód jest na gaz i w większości był jeżdzony na gazie. Ja często mam potrzebe jeżdzenia na benzynie i samochód mi szarpał na wysokokich obrotach, mechanik do którego pojechałem wogóle dziwił się czemu w samochodzie który posiada gaźnik jest elektryczna pompa paliwa, sam się trochę dziwiłem, myślę że kiedyś był przy nim wtrysk jednopunktowy a poprzedni właściciel założył mu gaźnik. Mechanik powiedział mi że pompa daje za małe ciśnienie i dlatego auto szarpie ponieważ dostaje za mało paliwa na wysokich obrotach ( uszkodzona pompka paliwa) Żeczywiście pompa nie była dobra, dawała bardzo małe ciśnienie, udało mi się dopasować pompkę od Forda Escorta, nie było większych problemów z zamontowaniem jej. Tylko mam teraz nastepujący problem: samochód elegancko rano odpala na benzynie, szarpać nie szarpie, przyśpieszenie ma dobre tyle że strasznie się zalewa na wolnych obrotach, jak puszcze nogę z gazu to pochodzi pare sekund i gaśnie po czym ma ciężko odpalić, spala też bardzo dużo paliwa!. Sprawdzałem pływak czy nie jest dziurawy , okazało się że wszystko jest ok, a w gaźnik jest pełny paliwa, aż przewody idące do gaźnika od pompki robią się twarde pod ciśnieniem. Czy można coś zrobić żeby gaźnik dobrze współpracował z elekryczną pompą paliwa czy one są tylko przeznaczone dla zasilania wtryskowego? Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem już co robić. Z góry dziękuję..
Pozdrawiam
Kamil