Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczna pompa paliwa w aucie na gaźniku-zalewa się!

18 Sie 2005 00:35 4941 7
  • Poziom 10  
    Witam!

    Mam Peugeota 309 na gaźniku, pojemność silnika to 1.6, w którym jest elektryczna pompa paliwa z tyłu pod siedzeniem w baku. Samochód jest na gaz i w większości był jeżdzony na gazie. Ja często mam potrzebe jeżdzenia na benzynie i samochód mi szarpał na wysokokich obrotach, mechanik do którego pojechałem wogóle dziwił się czemu w samochodzie który posiada gaźnik jest elektryczna pompa paliwa, sam się trochę dziwiłem, myślę że kiedyś był przy nim wtrysk jednopunktowy a poprzedni właściciel założył mu gaźnik. Mechanik powiedział mi że pompa daje za małe ciśnienie i dlatego auto szarpie ponieważ dostaje za mało paliwa na wysokich obrotach ( uszkodzona pompka paliwa) Żeczywiście pompa nie była dobra, dawała bardzo małe ciśnienie, udało mi się dopasować pompkę od Forda Escorta, nie było większych problemów z zamontowaniem jej. Tylko mam teraz nastepujący problem: samochód elegancko rano odpala na benzynie, szarpać nie szarpie, przyśpieszenie ma dobre tyle że strasznie się zalewa na wolnych obrotach, jak puszcze nogę z gazu to pochodzi pare sekund i gaśnie po czym ma ciężko odpalić, spala też bardzo dużo paliwa!. Sprawdzałem pływak czy nie jest dziurawy , okazało się że wszystko jest ok, a w gaźnik jest pełny paliwa, aż przewody idące do gaźnika od pompki robią się twarde pod ciśnieniem. Czy można coś zrobić żeby gaźnik dobrze współpracował z elekryczną pompą paliwa czy one są tylko przeznaczone dla zasilania wtryskowego? Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem już co robić. Z góry dziękuję..

    Pozdrawiam
    Kamil
  • Poziom 21  
    Ja bym proponowal przelew czyli powrot paliwa do baku wtedy pompa nadmiar odprowadzi a nie bedzie wlewac do gaznika.
  • Poziom 10  
    Mam przewód przelewowy z gaźnika do baku ale on miał za małą średnicę i nie odprowadzał wystarczająco dużo paliwa aby się nie zalewał, wziąłem przewierciłem wiertarką większą średnicę i teraz się nie zalewa ale znowu na wysokich obrotach silnika zaczyna szarpać czyli brakuje mu paliwa, zaraz idę to dalej robić , pomyślałem że w tą wywierconą dziurkę włozę jakiś mały drucik żeby zmniejszyć średnicę przelewu, może będzie ok, ale to wszystko wygląda mi nie za wesoło bo nie wiem ile będzie mi wogóle palił benzyny po tej całej przeróbce, a mam do Was takie pytanie czy spotkaliście sie kiedyś z autem który ma gaźnik i elektryczną pompe paliwa? Czy wogóle może coś takiego ze sobą współpracować?
  • Poziom 34  
    Kamil jak nie chcesz się spalić w aucie zrób to porządnie ,możesz nie zdążyć się ewakuować.Czego to ludzie nie wymyślą.
  • Poziom 19  
    Musisz zamontować pompe oczywyście elektryczną tylko przeznaczoną do gaźników. Daje ona 0,5 bara i występuje też w niektórych fordach też gażnikowych. Będzie pasowała od VW wtryskowego, tam gdzie są dwie pompy i ta w zbiorniku jako podająca do tłoczacej ma ciśnienie 0,5 bara.
  • Poziom 25  
    Są pompki elektryczne dla samochodów z gaźnikiem np. w starych Volkswagenach, czy w samochodach Suzuki. Koszt takiej pompki to około 200 PLN. Pompki takie wyłączają się po napełnieniu gaźnika (mają wyłacznik ciśnieniowy), dlatego ich nie zalewają.
  • Poziom 10  
    No tak, tylko gdzie ja teraz będe szukał takiej pompki, zrobiłem tak jak wcześniej pisałem, w ten wywiercony otwór co idzie do przewody przelewowego wsadziłem cienki drucik aby zwiększyć troche ciśnienie w gaźniku i jak narazie jest nawet ok, nie zalewa sie i na wysokich obrotach też nie szarpie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi, jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły czy sugestie to bardzo proszę pisać:)

    Pozdrawiam
    Kamil
  • Poziom 11  
    wklej to "POMPA PALIWA do gaźnika,gaźnik NOWA PIERBURG" w google i będziesz miał pompkę za 120 zł ale musisz mieć taki plastikowy przelew jak np w trabancie.

    W moim trampku chodzi miodzio!