Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat - Który samochód wybrać?

pabi2206 17 Mar 2018 08:19 984 23
  • #1 17 Mar 2018 08:19
    pabi2206
    Poziom 8  

    3 samochody do wyboru:
    Fiat Croma 1.9Jtd
    Fiat Bravo II 1.9Jtd
    Renault Laguna 3 2.0dci albo 2.0 benzyna

    Który z wyżej wymienionych bardziej godny uwagi? Chodzi o trasę ok. 20 km dziennie i wiadomo kilka razy w miesiącu ok. 80 km trasa, parę razy do roku trasa ok 1000/2000 km. Co lepiej wybrać? Chodzi o koszty napraw i ogólnie o eksploatacje? Chodzi żeby auto nie psuło się bardzo i żeby nie było drogie w naprawach? Wiadomo wygląd też się liczy.

    0 23
  • #2 17 Mar 2018 08:44
    zaxdamian
    Poziom 15  

    Fiat jest mocno ekonomiczny jeżeli chodzi o wykonanie. W nowym aucie po 25 tys. km przetarł się mieszek zmiany biegów (większość drogi zrobiona w trasie) i fabrycznie miał zły kąt pochylenia koła. Polecam zrobić tzw. przegląd zerowy w każdym aucie, żeby po takim przebiegu nie wywalać opon. Ceny zależą od serwisu. W samej Warszawie rozpiętości 200%.
    Tak w ogóle to nowy czy używany?
    Teraz rzadko kto kupuje diesle.

    0
  • #3 17 Mar 2018 08:44
    nici
    Poziom 34  

    Weź Crome, ładny, funkcjonalny, w naprawach też nie droższy od pozostałych.

    Laguna też nie jest zła, ale w tej samej kwocie co Croma czy Bravo będzie zajeżdżona.

    0
  • #4 17 Mar 2018 10:11
    pabi2206
    Poziom 8  

    Zaxdamian - dzięki za opinie, na pewno uwzględnię to przy wyborze auta.
    Nici - wiesz myślę przeznaczyć na auto tak do 20 tys zł. Mówisz że Laguna będzie zjeżdżona? Lepiej inwestować w Crome? Ale Crome w dieslu czy w benzynie? Pozdrawiam.

    0
  • #5 17 Mar 2018 10:17
    nici
    Poziom 34  

    We fiacie ten diesel jest sprawdzony. Smiga on nie tylko we fiatach ale i w oplach i alfach romeo.
    Zadbany silnik nie sprawia większych problemów.

    0
  • #6 17 Mar 2018 14:53
    pabi2206
    Poziom 8  

    No ok, a ewentualnie jeśli miałbym do wyboru jeszcze między Fiatem Croma czy Brava, a np. Oplem Zafira b? Albo Toyota Corolla e12?

    0
  • #8 17 Mar 2018 19:58
    Kantylena
    Poziom 14  

    A może jako alternatywa dla Cromy - Saab 9-3 II albo Vectra C?
    To ta sama płyta podłogowa.

    Dla mnie Croma taka sobie, tzn wizualnie, technicznie ok.

    0
  • #9 17 Mar 2018 20:21
    sanfran
    Poziom 36  

    Fiat: 1.9 jtd - jednostka nie do zajechanie i ekonomiczna.
    Renault benzyna 2.0 silnik bardzo trwały (trzeba wymieniać rozrząd jak w instrukcji) ale bardzo żarłoczny. Laguna słynie z awarii elektryki, już seria megane/scenic jest lepsza pod tym względem.

    0
  • #10 17 Mar 2018 21:06
    E8600
    Poziom 35  

    zaxdamian napisał:
    Teraz rzadko kto kupuje diesle.

    Też bym to rozważył. Za kilka lat będzie trudno się pozbyć takiego auta. Wejdą nowe przepisy i "klekoty" polecą w swą ostatnią podróż w stronę huty.

    Z wymienianych aut wszystkie są ok. Laguna zapewne została poprawiona względem poprzedniczek.
    Fajnie wypada Croma.

    0
  • #11 17 Mar 2018 21:59
    milejow
    Poziom 42  

    sanfran napisał:
    Laguna słynie z awarii elektryki, już seria megane/scenic jest lepsza pod tym względem.

    Grubo przesadzone opinie, już o niebo więcej robiłem Passatów B5 czy Golfów 4 niż Lagun 2.

    1
  • #12 17 Mar 2018 22:06
    eurotips
    Poziom 35  

    milejow napisał:
    ...
    Grubo przesadzone opinie, już o niebo więcej robiłem Passatów B5 czy Golfów 4 niż Lagun 2.


    No bo tak wygląda statystyka jak w okolicy jeździ 2 tys Passatów i 2 Laguny...
    Fiat rdzewieje już na plakacie, tu go boli, silniki to drugoplanowe zmartwienie.

    0
  • #13 17 Mar 2018 23:31
    sanfran
    Poziom 36  

    E8600 napisał:
    Też bym to rozważył. Za kilka lat będzie trudno się pozbyć takiego auta. Wejdą nowe przepisy i "klekoty" polecą w swą ostatnią podróż w stronę huty.


    Tym bym się nie przejmował. Owszem, mogą być restrykcje przy wjazdach do ścisłych centrum dużych miast (Kraków, Warszawa), ale poza nimi problemu być nie powinno. Przynajmniej do czasu, kiedy takie auto zużyje się zupełnie.
    Ewentualnie - znając polityków - można się spodziewać wzrostów podatków na olej napędowy bo jest to najprostsze, co można wprowadzić.
    Pamiętajcie, że posiadacze „klekotów” to wyborcy. Niemcy mogli sobie na coś takiego pozwolić, bo po pierwsze przeciętny Niemiec dysponuje większą siłą nabywczą niż przeciętny Polak, a po drugie trzeba jakoś ratować niemiecki przemysł samochodowy, który oberwał za „aferę VW”.

    0
  • #14 18 Mar 2018 00:59
    E8600
    Poziom 35  

    Tu nie chodzi tylko o Niemcy a całym pomysłodawcą jest Unia Europejska.
    Kolega z wysp może być spokojny - Brexit.

    Jakim sposobem rząd to wdroży?
    Zapewne dla firm transportowych zostanie rozszerzona funkcjonalność viaTOOL.
    Dla kowalskiego mogą zrobić to tak, że na wjazd do miasta trzeba będzie wykupić specjalny bilet a za jego brak będą słone mandaty. Jeśli to wejdzie to uwierz mi nie ograniczy się to do dużych miast a praktycznie każdy będzie chciał mieć taki sposób finansowania nawet niewielkie miasta. Podobnie było z fotoradarami a jak się skończyło to wszyscy wiemy. Trzeba dać jakieś nowe zajęcie straży miejskiej.

    Opłaty mogą być bardzo niskie ale skala samochodów i tak wypracuje bardzo duże zyski. Raczej wątpię aby podnieśli cenę paliw bo urośnie konkurencja w szarej strefie a "Janusze" zaczną tankować olej do smażenia.

    0
  • #15 18 Mar 2018 04:30
    nici
    Poziom 34  

    W Polsce bym nie liczył w najbliszym czasie na takie restrykcje co do pojazdów.
    U nas jeszcze w komunikacji miejskiej jeżdzą autosany i na targ jadą ze wsi żuki , więc najpierw należy to usunąć z dróg a potem zająć się młodymi osobówkami. . .

    milejow napisał:
    Lagun 2
    mowa o lagunie 3 :)

    0
  • #16 18 Mar 2018 06:15
    iron64
    Spec Overclocking

    eurotips napisał:
    Fiat rdzewieje już na plakacie, tu go boli, silniki to drugoplanowe zmartwienie.

    W życiu chyba Cromy nie widziałeś na oczy nawet. Jak nie jest bita to nic nie rdzewieje nawet w najstarszych modelach z 2005 roku.
    Faktem jest natomiast, że sposób siedzenia nie każdemu odpowiada w Cromie i proponowałbym najpierw się jakimś przejechać a dopiero decydować czy można takiego szukać.

    0
  • #17 18 Mar 2018 12:13
    pabi2206
    Poziom 8  

    Wiecie co moi drodzy, uwazam ze te opinie odnosnie diesla sa przesadzone, moze do wiekszych miast zabronia wjazdow w scisle centrum, ale nie tak predko i uwazam osobiscie ze diesle predko nie znikna z ulic, bo w duzej mierze duzo ludzi kupuje je bo taniej sie jezdzi dieslem niz benzyna. Moze i naprawy sa drozsze ale generalnie w dieslu duzo oszczedniej sie jezdzi a w naszym kraju jak dadza z gory taki zakaz to strzela sobie sami w kolano.

    No ok a co powiecie na Toyote Avensis e25 z silnikiem 2.0d4d . Duzo bardziej mi sie od Cromy podobaja tylko czy budzet do 20 tys pozwoli mi kupic cos przyzwoitego?w internecie jest tego bardzo duzo, osobiście znajomy ma w tym silniku i powiem szczerze ze to auto plynie:-)

    0
  • #18 18 Mar 2018 13:51
    pepe150
    Poziom 33  

    Silniki 2.0 D4d (w zależności od wersji) miały pewne wady. A 2.0 nie jest tak polecany jak 1.4 D4d.

    0
  • #19 18 Mar 2018 14:25
    pabi2206
    Poziom 8  

    A ogolnie co lepiej wybrac Avensis II czy Accorda VII?budzet 20k zl. Co mniej awaryjne i na ktora wersje silnikowa lepiej sie pokusic?

    0
  • #20 18 Mar 2018 14:58
    amator2000
    Poziom 18  

    Ja bym brał silnik JTD - ale tylko pod warunkiem, że z pewnego źródła. Ten silniki maja tak dobrą opinię, że każdy o tym wie, i nikt nie sprzeda ci auta, jeśli nie ma problemów z tym silnikiem, hehehheh.

    A grubsza naprawa jest nieopłacalna, jak zresztą każdego diesla, bo brak oryginalnych, fabrycznych części, sama chińszczyzna. Jakiś tam wtrysk można wymienić, ale grubsza naprawa - jak pisałem - wykończy cię psychicznie (głównie teorie snute przez nudzących się mechaników, heheheheh) i szarpnie po kieszeni.

    Co do diesli, to Japończykom nie wyszły, prawie każdy ich diesel ma jakieś wady, w przeciwieństwie do japońskich benzynek, które są rewelacyjne. Wynika to z tego, że w Japonii nikt nie kupuje osobówki z silnikiem diesla, więc konstruktorzy nie mieli się kiedy nauczyć.

    0
  • #21 18 Mar 2018 16:52
    E8600
    Poziom 35  

    Marka przestaje być wyznacznikiem. Marki renomowane zaczynają wypuszczać tandetę natomiast tanie poprawiają jakość. Włochy poprawił blachy ostatnimi laty natomiast niemieckie marki zaczynają przedwcześnie korodować.
    Bierz to co najbardziej Ci pasuje.

    Unikał bym jedynie modeli które mają trudny dostęp do podstawowych napraw eksploatacyjnych gdyż wówczas będzie drogo.

    0
  • #22 18 Mar 2018 17:26
    pabi2206
    Poziom 8  

    No tak Panowie, tylko dylemat mam oprocz tego fiata cromy czy bravo , jaki silnik wybrac w toyocie czy w hondzie.

    0
  • #23 18 Mar 2018 17:26
    pepe150
    Poziom 33  

    amator2000 napisał:
    Co do diesli, to Japończykom nie wyszły, prawie każdy ich diesel ma jakieś wady, w przeciwieństwie do japońskich benzynek, które są rewelacyjne. Wynika to z tego, że w Japonii nikt nie kupuje osobówki z silnikiem diesla, więc konstruktorzy nie mieli się kiedy nauczyć.


    W Toyocie Corolli E11 silnik diesla 1.9 o mocy 68KM jest od PSA (Peugeot-Citroen) :P

    0