Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Minolta bizhub c220 - wymiana wywoływaczek z innej maszyny

17 Mar 2018 09:29 480 5
  • Poziom 13  
    Witam.
    Mam maszynę w której wyświetlają się już komunikaty na wyświetlaczu o potrzebie wymiany kolorowych zespołów wywołujących. Nie drukuje już na kolorowo, zablokowało się. Tylko na czarno działa. Mam taką uszkodzoną drugą maszynę, która ma prawie nówki wywoływaczki. Czy po przełożeniu ich do tej maszyny, znikną komunikaty o ich wymianie? Czy informacja jest w jakiś czipach w tych wywoływaczkach właśnie?
    Pomoże któryś z kolegów coś w tej kwestii? Szkoda mi tych prawie nowych wywoływaczek aby się zmarnowały. Dzięki za wszelkie sugestie.
  • Poziom 12  
    Znikną. Informacje o zużyciu zapisane są na chipach wywoływaczek.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Obawiam się że nie znikną ... Chip wywolywaczki pełni zasadniczo dwie role - po pierwsze jest czujnikiem TCR a po drugie resetuje na zasadzie bezpiecznika licznik zużycia wywolywaczki. Każdorazowo czujnik TCR wbudowany w chip jest po takim resecie inicjowany do aktualnej wartości w danej maszynie . Zatem przekładając wywolywaczki między maszynami lekko się zdziwisz ponieważ licznik się nie zresetuje a na powitanie maszyna zacznie sypać komunikatami błędów TCR bo wskazania tego czujnika nie są zbieżne z zapisanymi w pamięci kopiarki. Pozostają Ci zatem dwie możliwości : pierwsza - reset obecnego chipa oryginalnego (zalecane) , druga - zakup dedykowanego chipa zamiennego do tej maszyny ale to może (nie musi) powodować odchyły odczytów TCR w przyszłości .

    C.
  • Poziom 12  
    Trzecia - Aktualizacjia FW i zmiana Software Switch i odpowiednich bitów + No Stop DevC i lecieć aż rzeczywiście developing zacznie się sypać/niedomagać .. (czyż nie?). Lub rzeczywiście wymienić chip aby TCR brał normalne wartości. Na c253 przy podmianach unitów PCDU nieraz też waliło błędami typu 2557 2555 itd, ale kilukrotne otwarcie i zamknięcie klapu + dodawanie tonera pomagało. Aczkolwiek, z kim jak z kim, ale z copymanem bym się nie spierał ;) wieć zrób jak uważasz...
  • Specjalista - kserokopiarki
    Taaa , jest ta trzecia ewentualność ale z racji ingerencji w soft i menu serwisowe nie chciałem tego wątku poruszać . Poza tym zdajesz sobie sprawę że po tym zabiegu już NIGDY nie zobaczysz komunikatu że coś jest do wymiany i w ŻADEN sposób nie przekonasz klienta że to będzie kosztować ... Chyba że masz zaufanego i wiesz że irytują go takie komunikaty to wtedy można ten manewr przeprowadzić . Poza tym to informacje którymi nie za bardzo warto dzielić się na forum ogólnym z wiadomych przyczyn.

    C.