Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra - Jak sprawdzić szczelność pierścieni na tłokach (głowica ściągnięta

17 Mar 2018 13:53 1401 8
  • Poziom 8  
    Witam, mam opla astre h z silnikiem 1.6 benzyna+gaz (Z16XER). Problem polega na tym że miesza się płyn chłodniczy z olejem silnikowym.
    Kompresja w cylindrach wynosi po 6 bar więc jest to zdecydowanie mało (znalazłem informacje że ten silnik powinien mieć ok. 14bar), moje przypuszczenia padły na uszczelkę pod głowicą. Moje pytanie tyczy się tego czy jest możliwość już po zdemontowaniu głowicy sprawdzić osobno poprzez zalanie cylindrów naftą szczelności pierścieni na tłokach? lub czy jest na to jakiś inny sposób ?
  • Poziom 30  
    Można zalać naftą jak spłynie to wiadomo co:) chociaż bardziej miarodajny był by pomiar średnic, owalizacji itd. Ja bym się bardziej przyjrzał głowicy...
    pozdr
  • Poziom 10  
    Głowica zdjęta, to wyjąć misę i odkręcić korbowód, wyjąć tłok,chyba najlepszy sposób na obejrzenie pierścieni.Od razu uszczelniacze zaworowe do wymiany.
  • Poziom 8  
    zalałem naftą +/- 50ml na cylinder tylko nie wiem ile czasu ona się powinna tam utrzymać bo wiadomo, że prędzej czy później zleci zamkami na pierścieniach, a głowice oddam do planowania i przy okazji sprawdzenia szczelności, chodzi mi o to by ustalić czy ten brak kompresji rozwiąże wymiana samej uszczelki czy trzeba również wymienić pierścienie
  • Poziom 30  
    Jeśli głowica ok to wyjąć tłoki i pomierzyć cylindry i tłoki tylko nie suwmiarką:) za przedmuchy głowicy nie odpowiadają wbrew nazwie uszczelniacze zaworowe:)
    pozdr
  • Poziom 8  
    Przem, a w jaki sposób i czym dokonać takiego pomiaru?
  • Poziom 30  
    Takie urządzenie się średnicówka zowie.
    pozdr
  • Poziom 10  
    Nie napisałem że uszczelniacze zaworowe odpowiadają za przedmuchy, tylko przy okazji żeby sobie wymienił,a jak kolega niema średnicówki to przecież może chociaż optycznie sprawdzić czy niema progów na cylindrach i czy są jeszcze ślady po honowaniu. Jak niema progów i są jeszcze ślady po honownicy, zakładamy nowe pierścienie,
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Kiedyś zrobiłem takie urządzenie: płyta z blachy 2 mm wielkości takiej żeby zakryć jeden cylinder, pod nią wycięta takiego samego rozmiaru gumowa uszczelka i przykręcone to do bloku nad tłokiem. Na środku płyty otwór i dmuchasz sprężarką. Powietrze ucieka pierścieniami tak czy inaczej, ale w pierwszym momencie powinno mieć wystarczającą siłę by obrócić wałem. Oczywiście wcześniej trzeba ustawić tłok troszkę poniżej GMP.