Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Leon II - Uderzenie kołem w krawężnik, co mogło się stać?

Dżobson 17 Mar 2018 17:28 1365 5
  • #1
    Dżobson
    Level 4  
    Witam, mam taki problem, ponieważ od momentu kupna mojego samochodu Seata Leona II z 2010 roku (używanego oczywiście) miałem w nim skrzywioną kierownicę (lekko w prawą stronę). Teraz miałem takie nieprzyjemne spotkanie z krawężnikiem, bo przez nieuwagę wjechałem na taki o wysokości ok. 5 cm z prędkością 30 km/h. Po tym zdarzeniu kierownica ustawiła się w prawidłowej pozycji (równiutko jak z salonu). Żadnych negatywnych odczuć podczas jazdy nie ma, wszystko wygląda ok. Obejrzałem również dokładnie spód samochodu (na kanale) i nie znalazłem optycznych różnic pomiędzy kołem uderzonym ( prawe ) i tym "zdrowym". Jednak mimo to martwię się czy lada dzień coś mi się tam nie urwie. Wiem że najlepszym wyjściem byłoby pojechanie do mechanika aby to sprawdził, lecz zanim to uczynię chcę się was zapytać co o tym sądzicie, co mogło zostać uszkodzone?
  • #2
    siewcu
    Level 34  
    Możemy to wróżyć. Wahacz, zwrotnica, drążek kierowniczy, przekładnia kierownicza - i mogą być to różnice, których nie widać bez znajomości tematu. Urwać się nic nie powinno, ale do mechanika lepiej pojedź.
  • #3
    mateklos
    Level 21  
    Możliwe uszkodzenie:
    -ugięcie felgi
    -ugięcie wahacza
    -wybicie kulisy wahacza
    -wybranie osi drążka
    -rozregulowanie zbieżności
    Przy takich parametrach jakie podałeś to raczej nie wystąpi ono w znacznym stopniu.
    Niema co się martwić zbyt mała prędkość i zbyt mały skok na zwieszeniu.
    jeśli by to było powyżej 50km to jak pisałem wyżej.
  • #4
    pilkozak
    Level 16  
    Jeżeli nic nie zaczęło stukać auto prowadzi się OK to jedź tylko na kontrolę zbieżności, znajdź warsztat gdzie mają w miarę nową maszynę np. HUNTER 3D . Pamiętaj aby przedtem sprawdzić ciśnienie w kołach.
  • #5
    siewcu
    Level 34  
    mateklos wrote:
    Przy takich parametrach jakie podałeś to raczej nie wystąpi ono w znacznym stopniu.
    Niema co się martwić zbyt mała prędkość i zbyt mały skok na zwieszeniu.

    Jaja sobie robisz? Nie ma co się martwić uszkodzeniem zawieszenia, jednego z najważniejszych elementów wpływających na bezpieczeństwo? Nie wiadomo co się stało, ocena wizualna przez nieznającą się na tym osobę ma zerową wartość.

    A to rozregulowanie zbieżności to w ogóle genialny tekst... Bardzo precyzyjna informacja o potencjalnym uszkodzeniu. Pomijam już powiązanie między pogiętą felgą a zmianą geometrii. Dopisz jeszcze co oznacza wybranie osi i wybicie kulisy, bo to co napisałeś nie wnosi nic merytorycznego do tematu.

    pilkozak wrote:
    znajdź warsztat gdzie mają w miarę nową maszynę np. HUNTER 3D

    To też mało wartościowa porada. Sprzęt można mieć najlepszy i najdroższy, tylko jeszcze trzeba umieć z niego prawidłowo korzystać. Bywają mechanicy, którzy na starym sprzęcie zrobią dużo więcej niż inni na nowym i drogim...
  • #6
    pilkozak
    Level 16  
    siewcu wrote:
    To też mało wartościowa porada. Sprzęt można mieć najlepszy i najdroższy, tylko jeszcze trzeba umieć z niego prawidłowo korzystać. Bywają mechanicy, którzy na starym sprzęcie zrobią dużo więcej niż inni na nowym i drogim...

    Kolego wraz z nowym sprzętem na warsztat wchodzą szkolenia personelu, nikt nie kupuje maszyny do geometrii za 50-100tyś żeby uczyć się "z niego prawidłowo korzystać"!!!. Jedź na stary rozkalibrowany sprzęt to zobaczysz różnicę. Podobnie jest z wyważaniem kół. Warsztaty często chcą zaoszczędzić i nie zamawiają serwisu obsługującego/kalibrującego sprzęt, bo to kosztuje.